Landbouw/bosgrond provincie Antwerpen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Landbouw/bosgrond provincie Antwerpen
Ik zoek in de regio Turnhout wat landbouw en/of bosgrond te kopen. Niet zo zeer als investering, maar eerder uit passie. Nu vraag ik mij toch af of dit een erg slechte investering is? Ik wil het bijzonder graag hebben om wat dieren te houden, maar als het op termijn een financiële aderlating blijkt te zijn, laat ik het liever liggen.
Kan iemand mij ook een richtprijs geven van de prijs per m² voor zowel landbouw als bosgrond? Ik heb iets gezien dat ideaal zou zijn voor wat dieren, gedeelte landbouwgrond, gedeelte bosgrond, maar de prijs lijkt mij eerder hoog... .
Kan iemand mij ook een richtprijs geven van de prijs per m² voor zowel landbouw als bosgrond? Ik heb iets gezien dat ideaal zou zijn voor wat dieren, gedeelte landbouwgrond, gedeelte bosgrond, maar de prijs lijkt mij eerder hoog... .
Re: Landbouw/bosgrond provincie Antwerpen
Voor zover ik weet worden de beste landbouwgronden in de provincie Antwerpen verkocht voor prijzen tussen de 25 000 EUR en de 30 000 EUR per hectare (op voorwaarde dat ze goed te bereiken zijn, dat het mooie aaneengesloten grote percelen zijn etc.)Ewergreen schreef: Ik zoek in de regio Turnhout wat landbouw en/of bosgrond te kopen. Niet zo zeer als investering, maar eerder uit passie. Nu vraag ik mij toch af of dit een erg slechte investering is? Ik wil het bijzonder graag hebben om wat dieren te houden, maar als het op termijn een financiële aderlating blijkt te zijn, laat ik het liever liggen.
Wat bosgrond betreft heb ik geen flauw idee, dat zal een stuk minder zijn lijkt me.
Wel opletten met die landbouwgrond overigens, als die verpacht wordt door de huidige eigenaar is het heel erg lastig (zoniet bijna onmogelijk) om diegene die de grond pacht eraf te krijgen.... De details van de pachtwet ken ik niet, maar dat is een complexe materie!
EDIT: wat de waarde betreft, de prijzen van landbouwgronden zijn de afgelopen jaren gestegen op een vrij stabiele manier, er zijn nog steeds heelwat uitbreidende landbouwers die grond willen dus dat zit wel snor denk ik.
Laatst gewijzigd door Stijn1234 op 23 december 2008, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
ik zou u adviseren de plaatselijke notaris te contacteren. Deze zal u gratis de gevraagde informatie verschaffen.
ik weet dat het nog niet regio Turnhout is, maar hier op kantoor bij ons hebben we net een verkoop gehad van een perceel grond met een kleine vakantiewoning op, met een grootte van om en bij de 9.500 m² en dat was voor een prijs van 75.000, maar dat was in de buurt van Westerlo , mocht je zoiets als richtprijs kunnen beschouwen. Er mogen wel geen constructies meer opgericht worden aangezien het als natuurgebied aanzien wordt, noch mag men er zijn hoofdverblijfplaats van maken.
voor de juiste voorschriften wat je wel en niet op een landbouw/bosgrond mag doen, kan je best je eigen notaris contacteren. Die zal je normaal gezien een lijst kunnen laten maken met vergelijkingspunten in een bepaalde regio, om te zien wat zowat de prijzen zijn per m² en dan kan je ook eventueel een opsplitsing vragen van landbouwgrond en bosgrond
voor de juiste voorschriften wat je wel en niet op een landbouw/bosgrond mag doen, kan je best je eigen notaris contacteren. Die zal je normaal gezien een lijst kunnen laten maken met vergelijkingspunten in een bepaalde regio, om te zien wat zowat de prijzen zijn per m² en dan kan je ook eventueel een opsplitsing vragen van landbouwgrond en bosgrond
Prijs van landbouwgrond ligt tussen de € 2,5 en de € 3. In sommige gevallen, als de grond naast een bouwgrond ligt, dan kan het tot € 5 gaan omdat het een uitbreiding van de tuin betekent.
De prijs van bosgrond ligt tussen de € 0,5 en de € 1.
De prijs van bosgrond ligt tussen de € 0,5 en de € 1.
Hallo,
Ik ben nieuw hier maar heb ook een vraag ivm bosgrond.
Ik heb namelijk een perceel bosgrond van 60a en 90ca geërfd in Wachtebeke ( Peenegoed) en weet absoluut niet wat ik daar nu mee moet doen
, kan ik dat laten opbrengen? Wat zijn de wettelijke voorwaarden, enz...
Groetjes
Ik ben nieuw hier maar heb ook een vraag ivm bosgrond.
Ik heb namelijk een perceel bosgrond van 60a en 90ca geërfd in Wachtebeke ( Peenegoed) en weet absoluut niet wat ik daar nu mee moet doen

Groetjes