lange termijn sparen min 12 jaar
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
lange termijn sparen min 12 jaar
hallo
we zouden graag het spaargeld van onze dochter wat optimaliseren. Maandelijks sparen we voor de moment 25 euro voor haar op een spaarrekening. Kan eventueel verhoogd worden maar niet te veel.
momenteel is er een bedrag van 2500 ter beschikking
eisen van lange termijn sparen:
* geen of bijna geen instapkosten
* geen of bijna geen beheerskosten
* een zo hoog mogelijke gegarandeerde rente vanaf 3% (als die er zijn)
* winstdeelname
* mogelijkheid tot fiscaal aftrekbaar?
* ...
alle mogelijke tips zijn welkom
alvast bedankt!
we zouden graag het spaargeld van onze dochter wat optimaliseren. Maandelijks sparen we voor de moment 25 euro voor haar op een spaarrekening. Kan eventueel verhoogd worden maar niet te veel.
momenteel is er een bedrag van 2500 ter beschikking
eisen van lange termijn sparen:
* geen of bijna geen instapkosten
* geen of bijna geen beheerskosten
* een zo hoog mogelijke gegarandeerde rente vanaf 3% (als die er zijn)
* winstdeelname
* mogelijkheid tot fiscaal aftrekbaar?
* ...
alle mogelijke tips zijn welkom
alvast bedankt!
Re: lange termijn sparen min 12 jaar
deutshe bank, 2,70% op spaarrekeningn,, maar da zal je zelf ook al wel bemerkt hebben/ Op kapitaal van 2-3-4000 euro gaat iets meer % ni echt veel verschil uitmaken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij hebben integrale 786 (de "niet fiscaal" natuurlijk) gekozen. 1 malige instapkost, wel te verwaarlozen tegen het rendement.
Ik vind dit ook een goede keuze, ik heb op die spaarrekening ook een gedeelte van mijn spaargeld geparkeerd!ludo schreef:deutshe bank, 2,70% op spaarrekeningn,, maar da zal je zelf ook al wel bemerkt hebben/ Op kapitaal van 2-3-4000 euro gaat iets meer % ni echt veel verschil uitmaken.
Beleggen op lange termijn is nu nog niet aan de orde!
Afwachten is nu de boodschap!
Per 100 euro kun je een termijnrekeninig openen (dus om de 4 maanden in jou geval) bij rabo (momenteel 3,61% netto als je het 10 jaar vast zet). Geen winstdeelname. Maar wel een veilige belegging voor het spaargeld van je kind(eren).
-
- Full Member
- Contacteer:
De spaarcentjes van mijn zoon parkeer ik voorlopig bij OBK, Swing Junior Spaar. Een spaarboekje dat nu 3,25% opbrengt.
Je kan de hoogste spaarboekjes voor kinderen bekijken in de tab Sparen -> Spaarrekeningen -> geavanceerd (rechts in't baluw) en dan aanviken dat het gaat om een baby/kinderspaarrekenning.
Wil je echt een gegarandeerde rente van meer dan 3%. Kan je zoals hierboven al vermeld de tak21 van Integrale bekijken.
Minimum 3,25% wel 1,1% taks en 1% instapkost.
Maar ik denk dat spaarboekjes wel weer in stijgende lijn durven gaan, die beweging zie je al op de kasbons,
misschien ook een alternatief voor jou, bekijk ze maar er zijn er al van meer dan 4% (moet nog 15% RV af).
Tab Sparen -> Termijnrekeningen en Kasbons.
Persoonlijk zou ik nog wachten tot maart/april gezien de stijgende lijn; regeringscrisis.
Je kan de hoogste spaarboekjes voor kinderen bekijken in de tab Sparen -> Spaarrekeningen -> geavanceerd (rechts in't baluw) en dan aanviken dat het gaat om een baby/kinderspaarrekenning.
Wil je echt een gegarandeerde rente van meer dan 3%. Kan je zoals hierboven al vermeld de tak21 van Integrale bekijken.
Minimum 3,25% wel 1,1% taks en 1% instapkost.
Maar ik denk dat spaarboekjes wel weer in stijgende lijn durven gaan, die beweging zie je al op de kasbons,
misschien ook een alternatief voor jou, bekijk ze maar er zijn er al van meer dan 4% (moet nog 15% RV af).
Tab Sparen -> Termijnrekeningen en Kasbons.
Persoonlijk zou ik nog wachten tot maart/april gezien de stijgende lijn; regeringscrisis.
bedankt voor de antwoorden
ik had eerder een Tak spaarformule in gedachten met een zo hoog mogelijke rendement
maar door den duur zie je het bos niet meer door de bomen...
heb ik het juist als die gegarandeerde interesten zijn op het bedrag dat je inlegt gedurende de ganse looptijd of varieeren die ook ?
vb geg interest van 3%, kan die volgend jaar minder zijn?
ik had eerder een Tak spaarformule in gedachten met een zo hoog mogelijke rendement
heb ik het juist als die gegarandeerde interesten zijn op het bedrag dat je inlegt gedurende de ganse looptijd of varieeren die ook ?
Ja, maar enkel voor nieuwe stortingen !ginoCRX schreef:bedankt voor de antwoorden