Lange Termijnsparen
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Lange Termijnsparen
Hallo,
Wat ik me afvraag is wij doen aan pensioensparen en genieten van deze aftrek!
Nu kun je ook Lange termijnsparen doen en dit ook aftrekken via de belastingen?
Of is er een maximum voor de beiden samen?
En welke looptijd is lage termijn ook tot 65 jaar?
greetz
jempi25
Wat ik me afvraag is wij doen aan pensioensparen en genieten van deze aftrek!
Nu kun je ook Lange termijnsparen doen en dit ook aftrekken via de belastingen?
Of is er een maximum voor de beiden samen?
En welke looptijd is lage termijn ook tot 65 jaar?
greetz
jempi25
Re: Lange Termijnsparen
Je kan beide tesamen doen.
Het lange termijn sparen is dezelfde fiscale aftrekpost als je hypothecair Krediet. DUs als je geen lening meer hebt, kan je lange termijn sparen hier inbrengen
Het lange termijn sparen is dezelfde fiscale aftrekpost als je hypothecair Krediet. DUs als je geen lening meer hebt, kan je lange termijn sparen hier inbrengen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
....of je hebt geen grote lening aangegaan en heb je nog wat fiscale ruimte over.
Lening én langetermijnsparen gaan (soms) wel perfect samen.
Het ene sluit niet noodzakelijk het andere uit.
En ja, het is tot je 65 jaar en op 60 jaar gaat er 10% tax er af. (bijna klak hetzelfde als pensioensparen)
De kunst zit er hier voornamelijk in een goede verzekering te vinden die je niet bindt aan handen en aan voeten én lage kosten aanrekent.
Ergo: pokke slecht; Ethias fiscaal: was heel goed maar bestaat niet meer; mijn huidig: Ag toprendement.
Mijn indruk is dat veel mensen nog niet goed weten wat de voordelen van langetermijnsparen zijn; laat staan dat ze weten dat het bestaat. Men spreekt steeds van pensioensparen maar langetermijnsparen is bijna klak hetzelfde al vergt het laatse wat meer rekenwerk om het juist bedrag uit te rekenen. Teveel betalen heeft geen zin (geen bijkomende aftrek) en achteraf wordt je dan toch belast aan 10%
Lening én langetermijnsparen gaan (soms) wel perfect samen.
Het ene sluit niet noodzakelijk het andere uit.
En ja, het is tot je 65 jaar en op 60 jaar gaat er 10% tax er af. (bijna klak hetzelfde als pensioensparen)
De kunst zit er hier voornamelijk in een goede verzekering te vinden die je niet bindt aan handen en aan voeten én lage kosten aanrekent.
Ergo: pokke slecht; Ethias fiscaal: was heel goed maar bestaat niet meer; mijn huidig: Ag toprendement.
Mijn indruk is dat veel mensen nog niet goed weten wat de voordelen van langetermijnsparen zijn; laat staan dat ze weten dat het bestaat. Men spreekt steeds van pensioensparen maar langetermijnsparen is bijna klak hetzelfde al vergt het laatse wat meer rekenwerk om het juist bedrag uit te rekenen. Teveel betalen heeft geen zin (geen bijkomende aftrek) en achteraf wordt je dan toch belast aan 10%
Contract van minimaal 10 jaar voor fiscaal langetermijnsparen en mag verder lopen dan je 65ste maar als je op die leeftijd niet meer aan het werk bent is verder sparen wellicht niet nuttig want gekoppeld aan inkomen.
Pensioensparen is 'helaas' beperkt tot 940 €, en tot je 65 jaar.
Dit jaar bracht ik 940 € pensioensparen en 1.700 € LT sparen in, opbrengst, 30 % belastingwinst = ongeveer 900 € zuiver winst.
Dit jaar bracht ik 940 € pensioensparen en 1.700 € LT sparen in, opbrengst, 30 % belastingwinst = ongeveer 900 € zuiver winst.
Na het einde van onze hypothecaire lening zijn we enkele jaren geleden ook begonnen met lange termijnsparen.
Vorig jaar hebben mijn echtgenote en ik samen 3100 euro gestort.
Ik heb juist bij Tax-on-web onze belastingbrief ingevuld en eens de berekening vergeleken met en zonder het langetermijnsparen.
Het verschil: 1000 euro dat we meer terugkrijgen van de fiscus...zeg nog eens dat sparen niets meer opbrengt
Vorig jaar hebben mijn echtgenote en ik samen 3100 euro gestort.
Ik heb juist bij Tax-on-web onze belastingbrief ingevuld en eens de berekening vergeleken met en zonder het langetermijnsparen.
Het verschil: 1000 euro dat we meer terugkrijgen van de fiscus...zeg nog eens dat sparen niets meer opbrengt

Dat is echt veel!
Alleen van lange termijn?
Amai.
Ik krijg maar 450 € meer terug als ik het maximum spaar ongeveer 2700 € voor ons 2 elk 1350 €!
Dus ik kan toch voor mij en mijn echtgenote afzonderlijk ene lange termijn sparen openen?
greetz
jempi25
Alleen van lange termijn?
Amai.
Ik krijg maar 450 € meer terug als ik het maximum spaar ongeveer 2700 € voor ons 2 elk 1350 €!
Dus ik kan toch voor mij en mijn echtgenote afzonderlijk ene lange termijn sparen openen?
greetz
jempi25
Hoe kom je aan 450? 30% van 2700 EUR is 810 EUR. Dan is het toch een teken dat je ergens iets niet optimaal doet.
Zo zal het iedereen duidelijk zijn.
https://www.deltalloydbank.be/nl/onze-e ... -voordelig" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.deltalloydbank.be/nl/onze-e ... -voordelig" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoeveel je kan aftrekken van de belastingen : http://www.fiscaalsparen.be" onclick="window.open(this.href);return false;