langetermijnsparen ?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
langetermijnsparen ?
In de lijst langetermijnsparen staan producten tussen die je meer dan 8 jaar moet laten staan om geen roerende voorheffingen te moeten betalen vb kapitaal plus van argenta. Hoe onderscheidt ik deze van producten die fiscaal ingebracht kunnen worden tot 2...euro. Ik kan daar niet aan uit.
Daar ik geen lening lopende heb dacht ik dat een product langetermijnsparen intreressant kan zijn als deze kan afgetrokken worden.
Kan dit gecumuleerd worden met pensioensparen ?
Wie helpt mij om inzicht hierin te krijgen ? Is er een interessant product. Bij rabobank vind ik zoiets niet.
Daar ik geen lening lopende heb dacht ik dat een product langetermijnsparen intreressant kan zijn als deze kan afgetrokken worden.
Wie helpt mij om inzicht hierin te krijgen ? Is er een interessant product. Bij rabobank vind ik zoiets niet.
Re: langetermijnsparen ?
mikke schreef:In de lijst langetermijnsparen staan producten tussen die je meer dan 8 jaar moet laten staan om geen roerende voorheffingen te moeten betalen vb kapitaal plus van argenta. Hoe onderscheidt ik deze van producten die fiscaal ingebracht kunnen worden tot 2...euro. Ik kan daar niet aan uit.
Een dergelijk EN degelijk fiscaal aftrekbaar termijnspaarprodukt ga je niet makkelijk vinden ( hier ).
Ook meestal hoge instapkosten 5% of zo, de banken profiteren dan ook van alles mee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Daar je geen lening hebt lopen kun je pensioensparen inderdaad cumuleren met langetermijnsparen.mikke schreef:In de lijst langetermijnsparen staan producten tussen die je meer dan 8 jaar moet laten staan om geen roerende voorheffingen te moeten betalen vb kapitaal plus van argenta. Hoe onderscheidt ik deze van producten die fiscaal ingebracht kunnen worden tot 2...euro. Ik kan daar niet aan uit.
De producten kun je op deze site vinden onder sparen -> langetermijnsparen en zijn fiscaal aftrekbaar tot maximaal 2120 euro.
Wat de beste producten zijn, kan ik je niet zeggen, zelf heb ik nog Ethias First Fiscaal maar dat product is niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. Ook Rabobank bied zo'n product nog (niet) aan, ze hebben wel vrij recentelijk pensioensparen daar.
Langetermijnsparen wordt inderdaad meestal pas interessant als je geen hypothecaire lening (meer) lopen hebt. Je kan het LT sparen immers op dezelfde aftrekpost inbrengen als je lening, voor een maximaal bedrag van 2xxx €, afhankelijk van je inkomen. Voor de meesten die een hypotheek hebben lopen, is dit maximum al bereikt, en hebben ze dus geen extra fiscaal voordeel door LT sparen.mikke schreef:Daar ik geen lening lopende heb dacht ik dat een product langetermijnsparen intreressant kan zijn als deze kan afgetrokken worden.
Je kan LT-sparen zonder probleem cumuleren met pensioensparen, op dezelfde manier als dat je je hypotheek-aftrek kan cumuleren met pensioensparen.
Een overzicht van die producten kan je vinden op de site: onder de rubriek 'Pensioen > Langetermijsparen'.