Laptop Aldi voor jonge kinderen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Laptop Aldi voor jonge kinderen?
Goedeavond,
Wij waren van plan om voor onze kinderen (8j en 10j) een aparte laptop te kopen voor hun schoolwerk en voor ev wat ontspanning.
Zelf hebben we een desktop, waar we ze liever willen van houden.
Veel taken dienen ze te maken op het schoolplatform of dienen ze typoefeningen te maken.
Van laptops, IT in het algemeen heb ik weinig kaas gegeten, noch interesse voor.
Aangezien ik er weinig van ken, weet ik niet of ééntje kopen op 2de hands een goed idee is.
In Aldi verkopen ze zaterdag een laptop voor 500 euro met 3 jaar garantie.
Waarschijnlijk een overkill, maar ook geen topper, maar mss zitten ze hiermee safe voor de komende 2,3,4... jaar.
Kan er ev advies gegeven worden?
Gr
Wij waren van plan om voor onze kinderen (8j en 10j) een aparte laptop te kopen voor hun schoolwerk en voor ev wat ontspanning.
Veel taken dienen ze te maken op het schoolplatform of dienen ze typoefeningen te maken.
Van laptops, IT in het algemeen heb ik weinig kaas gegeten, noch interesse voor.
Aangezien ik er weinig van ken, weet ik niet of ééntje kopen op 2de hands een goed idee is.
Waarschijnlijk een overkill, maar ook geen topper, maar mss zitten ze hiermee safe voor de komende 2,3,4... jaar.
Gr
Re: Laptop Aldi voor kinderen
Ik zou naar je computerspeciaalzaak gaan.
De prijs die je daar zal betalen, zal vergelijkbaar zijn, en dan heb je er ook de service nog bij.
Groetjes
Lila B
De prijs die je daar zal betalen, zal vergelijkbaar zijn, en dan heb je er ook de service nog bij.
Groetjes
Lila B
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Laptop Aldi voor jonge kinderen?
Beste,
Ik kan geen deftige advies geven over een specifiek model maar wel over het aankoopproces:
1. Een model zoeken
2. Eventueel bij een stationaire winkel een gewenst model gaan bekijken (MAAR NIET KOPEN!)
3. Eventueel een tweedehands exemplaar zoeken OF...
4. Bestellen bij een online winkel (gezien de mogelijkheid om binnen 14 / 30 dagen de laptop zonder een rede terug te sturen)
Ad.1. Als het gaat over de keuze van een specifieke laptop, zal een daarvoor beschikte forum de plaats zijn om een advies te vragen. Gewoon een gepast onderwerp opstarten hier of daar. De tweede is een gamers forum dus ik zou persoonlijk het eerste aanraden gezien dat meer algemeen is.
Ad.2. Aldi zou ik intuïtief en uit voorzichtigheid direct afraden. Te veel problemen mogelijk. Tenzij een meer ervaren persoon dan ik dit aanraad kunt U dit natuurlijk overwegen.
Van aankopen elektronica bij stationaire winkels ben ik evenmin een fan. De prijzen zijn daar naar mijn ervaring altijd hoger dan online en men heeft er geen bedenktijd om de toestellen in te leveren in geval van problemen of verandering van goesting (kind verandert van mening omtrent de aankoop enzovoort..).
Ad.3. Een tweedehands exemplaar kan een mooie besparing opleveren. Het is belangrijk om enkele dingen in het achterhoofd te houden om niet te besparen ten kosten van eventuele investeringen later (reparaties):
Gezien U zich waarschijnlijk zelf absoluut niet wilt bemoeien met enige problemen, raad ik U, indien U voor een tweedehands laptop kiest, een exemplaar MET GARANTIE te zoeken. Ik zou zeggen, minstens 1 jaar tenzij U meer nodig heeft voor het psychologisch comfort.
Er zijn veel mensen die een laptop kopen bij stationaire winkels OF online maar te laat beslissen dat ze de laptop toch niet willen om allerlei redenen. Gezien de elektronica heel snel in prijs daalt (verschil nieuw vs tweedehands is vaak spectaculair) is dit een zeer goede kans voor iedereen die wilt besparen en dit niet noodzakelijk ten koste van de kwaliteit.
Ad.4. Hetgeen waar een specifiek model het goedkoopst is en er bedenktijd alsook garantie gegeven worden.
Alvast veel succes en indien U verdere vragen heeft, stel ze maar gerust.
Ik kan geen deftige advies geven over een specifiek model maar wel over het aankoopproces:
1. Een model zoeken
2. Eventueel bij een stationaire winkel een gewenst model gaan bekijken (MAAR NIET KOPEN!)
3. Eventueel een tweedehands exemplaar zoeken OF...
4. Bestellen bij een online winkel (gezien de mogelijkheid om binnen 14 / 30 dagen de laptop zonder een rede terug te sturen)
Ad.1. Als het gaat over de keuze van een specifieke laptop, zal een daarvoor beschikte forum de plaats zijn om een advies te vragen. Gewoon een gepast onderwerp opstarten hier of daar. De tweede is een gamers forum dus ik zou persoonlijk het eerste aanraden gezien dat meer algemeen is.
Ad.2. Aldi zou ik intuïtief en uit voorzichtigheid direct afraden. Te veel problemen mogelijk. Tenzij een meer ervaren persoon dan ik dit aanraad kunt U dit natuurlijk overwegen.
Van aankopen elektronica bij stationaire winkels ben ik evenmin een fan. De prijzen zijn daar naar mijn ervaring altijd hoger dan online en men heeft er geen bedenktijd om de toestellen in te leveren in geval van problemen of verandering van goesting (kind verandert van mening omtrent de aankoop enzovoort..).
Ad.3. Een tweedehands exemplaar kan een mooie besparing opleveren. Het is belangrijk om enkele dingen in het achterhoofd te houden om niet te besparen ten kosten van eventuele investeringen later (reparaties):
Gezien U zich waarschijnlijk zelf absoluut niet wilt bemoeien met enige problemen, raad ik U, indien U voor een tweedehands laptop kiest, een exemplaar MET GARANTIE te zoeken. Ik zou zeggen, minstens 1 jaar tenzij U meer nodig heeft voor het psychologisch comfort.
Er zijn veel mensen die een laptop kopen bij stationaire winkels OF online maar te laat beslissen dat ze de laptop toch niet willen om allerlei redenen. Gezien de elektronica heel snel in prijs daalt (verschil nieuw vs tweedehands is vaak spectaculair) is dit een zeer goede kans voor iedereen die wilt besparen en dit niet noodzakelijk ten koste van de kwaliteit.
Ad.4. Hetgeen waar een specifiek model het goedkoopst is en er bedenktijd alsook garantie gegeven worden.
Alvast veel succes en indien U verdere vragen heeft, stel ze maar gerust.
Laatst gewijzigd door neo op 25 maart 2020, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
De Notebook (MEDION® AKOYA® E15302 (MD 63540)) is beschikbaar op woensdag 01 april: https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedingen/aanbiedingen-woensdag/notebook-39-5-cm-15-6-5797.article.htmleen aparte laptop te kopen voor hun schoolwerk en voor ev wat ontspanning.
• Een schermdiagonaal van 15,6" (Ok, traditionele schermbreedte),
• RAM (werkgeheugen): 8Gb (een goed begin; maximum is 32Gb)
• ROM (opslaggeheugen) 512 Gb (ruimte voor het gestripte Windows 10Home-versie, muziek, heel veel schooltaken, foto's, MAAR te weinig voor zware spellen (à la 'Steam') of voor vele films)
• Aluminium behuizing, waarschijnlijk met een toetsenbord met harde slag, dat een weinige soepele ervaring geeft.
• UItgebreid Softwarepakket met een zak zout nemen. Zelf nog aan te kopen: beveiliging (Norton, Avast, Mc Afee, ....) en eventueel een Office-pakket (Office 365, Office Home&Student; LibreOffice=gratis)
Voor alledaagse toepassingen is de notebook OK.
Worden die alledaagse toepassingen: spelletjes, dan vrees ik dat de notebook voor het 'tijdverdrijf' ondermaats gaat worden.
Wel voorzichtig met Updates: een laptop aangekocht in juli 2019 crashte bij een Intel-update (stuurprogramma beeldscherm); fabrieksinstellingen was de enige oplossing.
Een 'goed' gekocht bij een Hard-Discounter dat is altijd op goed geluk. Veel succes!
Van intel drivers ga je weinig last hebben op een laptop met AMD APU. Verder valt er weinig aan te doen. Niet updaten kan bijna niet: Windows 10 verplicht je bijna om te updaten en is ook niet aangeraden in verband met veiligheid. Maar verder heb je wel gelijk: Windows 10 updates lopen relatief veel mis.
Zou ik ook niet aanraden: Windows Defender (gratis ingebouwd in Windows 10) is alles wat je tegenwoordig nodig hebt.
Verder even een review gezocht en gevonden: https://www.computerbild.de/artikel/cb- ... 97097.html
De specs vallen niet tegen. Ryzen 5 3500U, 8GB RAM en een M.2 SSD gaat zeer vlot werken voor de schoolwerk.
Wel stel ik me vragen op hoe de APU (Ryzen 5 3500U) ingesteld is. Fabrikanten kunnen het TDP configureren tussen 12 Watt en 35 Watt. Als hij op 12 Watt is ingesteld gaat hij uiteraard een stuk trager zijn dan op 35 Watt.
Dat brengt me ineens op het volgende punt. De review bevat een foto van de binnenkant. En daar merk je direct de kostenbesparingen: RAM is vast gesoldeerd, de koeling lijkt zeker niet voorzien op een TDP van 35 Watt en qua upgraderuimte kan je enkel nog een M.2 SSD bijsteken. Veel USB poorten en andere I/O is er ook niet. De M.2 SSD is aangesloten via SATA en zal dus niet de snelste zijn maar wel voldoende.
Qua snelheid zal je waarschijnlijk geen klachten hebben. Maar aangezien hij door kinderen gebruikt zal worden en niet op kwaliteit is gebouwd vraag ik me af wat er gebeurt als hij eens op de grond valt.
Misschien dat een tweedehands business model een betere keuze is: die kunnen tegen een stootje, zijn kwalitatief dus ook veel beter en voor €500 kan je onder andere (vrij moderne) Thinkpads vinden die nog een tijd (ongeveer een jaar) garantie hebben. En dat is dan meestal on-site next business day garantie. Maar als je er niets van kent is het wel ingewikkeld want het is niet zo dat elke Thinkpad of Dell Latitude of ... even goed is. Er zitten er zeker een paar slechte tussen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Naar de Computerspeciaalzaak gaan... Om voor het uitstalraam te staan kijken. Tegen als de fysieke winkels weer open zijn zit het schooljaar er op. (Corona)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop, ik heb eergisteren een nieuwe pc gekocht bij onze speciaalzaak CPSit. Eerst over en weer gebeld en gemaild, na de beslissing alle nodige paswoorden en gegevens doorgestuurd. Ze hebben de pc dan volledig naar onze wensen klaargezet en ze hebben hem netjes aan huis geleverd. Uiteraard is de winkel fysiek niet betreedbaar en moesten we aan de voordeur anderhalve meter respecteren. We zijn supercontent ermee.Spruitekop schreef: ↑25 maart 2020, 22:38Naar de Computerspeciaalzaak gaan... Om voor het uitstalraam te staan kijken. Tegen als de fysieke winkels weer open zijn zit het schooljaar er op. (Corona)
Medion is zeer sterk tegenwoordig in wat ze aanbieden. Aldi is dus een zeer goede keuze.Ranter the 2nd schreef: ↑25 maart 2020, 19:33 Goedeavond,
Gr
2de hands hoeft ook niet verkeerd te zijn. Zelf verkoop ik om de zoveel jaren de mijne en koop ik een nieuwe. Er zijn goede modellen en minder goede. Momenteel heb ik een Probook van HP tekoop. Dit is een model waar nog prima schoolwerk en ontspanning op kan gebeuren. Kom in de buurt van de Medion qua specs en ik verkoop hem voor 300. Zit levenslange licentie van win 10 op. Kunnen de kinderen zeker nog 5+ jaar mee verder. Als ze die natuurlijk niet laten vallen of dergelijk.

Naar de computerspeciaalzaak gaan zou ik niet gaan. ALTIJD duurkoop.
Lokale computerzaak zal dit nooit aan zo’n prijzen verkopen. Mijn vrouw dacht daar ook ooit zo over.
We zijn toen gaan kijken voor een nieuwe laptop en hetzelfde merk+type kocht je op Bol.com steeds 100 of 150 euro goedkoper.
Maar misschien vind je op Bol.com meer dan in de Aldi?
Als je online zou kopen, Let erop: azerty!!!
Estate Guru believer.
Zou eerder met particulieren werken. Die vragen minder dan die resellers.platin schreef: ↑26 maart 2020, 08:19 Onbekend ,onbemind.
Heb er goede ervaringen mee.
https://www.tweedehandslaptop.com/nl/home
Houd er wel rekening mee dat ze later op middelbaar met een Chromebook gaan moeten werken en niet met een laptop.
Ook smaartschool is via Chrome te gebruiken.
Een Chromebook kan je aan zeer lage prijzen kopen en is speciaal bedoeld voor studenten : vanaf € 250.
Voordeel van een Chromebook is dat er geen kosten bij zijn zoals anti-virus, Windows, Office, andere softwares .... en dat je 6 jaar ondersteuning krijgt van de fabrikant. Beste merken zijn Asus, Acer, HP ....
Ook smaartschool is via Chrome te gebruiken.
Een Chromebook kan je aan zeer lage prijzen kopen en is speciaal bedoeld voor studenten : vanaf € 250.
Voordeel van een Chromebook is dat er geen kosten bij zijn zoals anti-virus, Windows, Office, andere softwares .... en dat je 6 jaar ondersteuning krijgt van de fabrikant. Beste merken zijn Asus, Acer, HP ....
Ik kan de laptop van de Aldi alleen maar aanraden. Aldi heeft altijd een goede prijs kwaliteit verhouding.
Heb hier een desktop van Medion van 4 jaar oud en werkt nog perfect.
Ook qua service is Medion OK.
Had probleem met toetsenbord: nieuw gekregen.
TV van Medion gaf beeldproblemen: probleem correct opgelost.
Probleem met Medion tablet: ook correct opgelost.
En 3 jaar garantie is toch een voordeel.
Op die Medion PC staat ook een definitieve versie van Windows.
Bij een aantal Online winkels moet je dat er extra bijbestellen en dus betalen en staat er enkel een tijdelijke testversie op.
Office installeren doe ik gratis met de codes van de school van mijn kinderen. Vele scholen bieden dat aan.
Ik gebruik het gratis Avast anti virus en dat detecteert regelmatig een virus.
Heb hier een desktop van Medion van 4 jaar oud en werkt nog perfect.
Ook qua service is Medion OK.
Had probleem met toetsenbord: nieuw gekregen.
TV van Medion gaf beeldproblemen: probleem correct opgelost.
Probleem met Medion tablet: ook correct opgelost.
En 3 jaar garantie is toch een voordeel.
Op die Medion PC staat ook een definitieve versie van Windows.
Bij een aantal Online winkels moet je dat er extra bijbestellen en dus betalen en staat er enkel een tijdelijke testversie op.
Office installeren doe ik gratis met de codes van de school van mijn kinderen. Vele scholen bieden dat aan.
Ik gebruik het gratis Avast anti virus en dat detecteert regelmatig een virus.