Le Foyer
TIP
Le Foyer
Verzekeraar Le Foyer (noteert op Euronext Brussel bij buitenlandse aandelen) kwam deze morgen met schitterende cijfers. +17% en ruim boven de verwachtingen.
Ik heb dan ook deze morgen een pakketje gekocht. Zeer goedkoop aandeel en dividend stijgt opnieuw fors. Ook zeer mooie vooruitzichten.
Analist De Wit (KBC Securities) trekt dan ook volledig terecht zijn koersdoel op tot 82 euro wat voor mij nog altijd zeer conservatief is. Mijn persoonlijk koersdoel ligt zelfs hoger.
Mijn inziens sterk koopwaardig aandeel. Wel illiquide handel. Volg dus steeds het orderboek en indien nog beleggers willen kopen, best aan marktkoers (en niet aan limietkoersen want anders zal er allicht achter het net gevist worden).
Ik heb dan ook deze morgen een pakketje gekocht. Zeer goedkoop aandeel en dividend stijgt opnieuw fors. Ook zeer mooie vooruitzichten.
Analist De Wit (KBC Securities) trekt dan ook volledig terecht zijn koersdoel op tot 82 euro wat voor mij nog altijd zeer conservatief is. Mijn persoonlijk koersdoel ligt zelfs hoger.
Mijn inziens sterk koopwaardig aandeel. Wel illiquide handel. Volg dus steeds het orderboek en indien nog beleggers willen kopen, best aan marktkoers (en niet aan limietkoersen want anders zal er allicht achter het net gevist worden).
Re: Le Foyer
Illiquide, dus marktorders plaatsen? 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad, jens_dev, want anders hebben beleggers misschien geen of niet voldoende aandelen.
Alléé, dat is toch mijn visie en zo werk ik ook quasi altijd met illiquide aandelen zoals Foyer.
Er staan momenteel 111 stuks te koop aan 69 euro. Deze zullen wat mij betreft snel weg zijn.
Alléé, dat is toch mijn visie en zo werk ik ook quasi altijd met illiquide aandelen zoals Foyer.
Er staan momenteel 111 stuks te koop aan 69 euro. Deze zullen wat mij betreft snel weg zijn.
Voilà, deze 111 stuks aan 69 euro zijn al weg.
Let op mijn woorden: morgen gaan we mooi over de 70 euro.
Let op mijn woorden: morgen gaan we mooi over de 70 euro.
Nochtans, bij illiquide aandelen wordt het juist aangereden om zeker limieten te gebruiken. Je kan je limieten ook hoger instellen als je heel zeker wilt zijn dat je genoeg aandelen binnenhaalt. Maar met een marktorder kan je bij illiquide aandelen als je niet oppast plotseling 10% meer betalen dan de vorige koers.
Laatst gewijzigd door Maarten op 5 maart 2014, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook wel 'een Pairi Daizake doen'.
jens_dev schreef:Ook wel 'een Pairi Daizake doen'.
Als Le Foyer een "Pairi Daizake" gaat doen, dan zullen ze naar 200 euro moeten doorstijgen, maar daarmee is dan ook alle rationaliteit verdwenen.
Mijn koersdoel blijft op een realistische 85 euro staan, maar mijn aandelen zullen wellicht nog jaren in portefeuille blijven.
Maarten schreef:Nochtans, bij illiquide aandelen wordt het juist aangereden om zeker limieten te gebruiken. Je kan je limieten ook hoger instellen als je heel zeker wilt zijn dat je genoeg aandelen binnenhaalt. Maar met een marktorder kan je bij illiquide aandelen als je niet oppast plotseling 10% meer betalen dan de vorige koers.
Maarten, ik kijk vooraf in het orderboek en beslis op basis van het orderboek of ik al dan niet wens in te stappen.
Ik heb geen zin om op basis van enkele eurocenten de gewenste aandelen (en de gewenste hoeveelheden) te missen.
Voor de geïnteresseerden, er staan er nu 124 stuks te koop aan 71 euro.
Als u het mij vraagt, is dit een waar koopje.
Mij valt vooral op dat er eentje is die een heleboel (1154 ) aan 85 euro wil verkopen.
toevallig Piper toch niet ? :-)
toevallig Piper toch niet ? :-)
Boogje, neen ik ben het niet. Trouwens 1154 stuks heb ik niet.
Waar vindt u die informatie want zo ver kan ik in het diepteboek niet kijken?
Die 124 stuks aan 71 euro zijn nota bene ondertussen reeds opgeraapt door een pientere en accurate belegger.
Waar vindt u die informatie want zo ver kan ik in het diepteboek niet kijken?
Die 124 stuks aan 71 euro zijn nota bene ondertussen reeds opgeraapt door een pientere en accurate belegger.
In het orderboek dat te zien was op http://www.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Snap alleen niet dat ik nu plots dat orderboek voor dit aandeel niet meer te zien krijg
Snap alleen niet dat ik nu plots dat orderboek voor dit aandeel niet meer te zien krijg
Le Foyer blijft volledig terecht profiteren van de sterke cijfers, maar nog altijd een zeer goedkoop aandeel.
Koers/winst beneden de 10 en dergelijke waarderingen zijn vandaag nog moeilijk te vinden.
Koers/winst beneden de 10 en dergelijke waarderingen zijn vandaag nog moeilijk te vinden.
Ageas. Ook meer zichtbaarheid en niet illiquide.
jens_dev schreef:Ageas. Ook meer zichtbaarheid en niet illiquide.
Jens_dev, Ageas is inderdaad ook voor mij een absolute basiswaarde voor elke aandelenportefeuille. Zeer talrijk aanwezig (mijn grootste positie zelfs) binnen mijn aandelenportefeuille maar noteert toch met een koers/winst van boven de 10.
Ik heb Ageas ook massaal aangekocht toen Ageas nog met een koers/winst onder de 10 noteerde.
Misschien als je de kaspositie meeneemt, maar enkel op de verzekeringsactiviteiten?
Anyhow, dat is voor een ander topic. Maar in deze sector ken je mijn voorkeur!