Leasefiets en belastingen ?
Leasefiets en belastingen ?
Ik zou een leasefiets via mijn werk willen nemen.
Nu heb ik een offerte gekregen van KBC(inbegrepen jaarlijks onderhoud(vervangen van remblokken, tandwielen en ketting enz)
Dit komt op een bruto leasebedrag van €240/maand.
Nu stel ik de vraag op mijn werk wat me dit netto maandelijks gaat kosten en ik krijg te horen dat je daar 50% mag aftrekken dus €120 netto.
Komt er vandaag een collega me zeggen wanneer jij aan pensioensparen doet, een lening hebt en dan nog andere zaken dan gaat er maar 33% van dat brutobedrag af met resultaat €161/maand.
Wat is nu de juiste versie ?
Nu heb ik een offerte gekregen van KBC(inbegrepen jaarlijks onderhoud(vervangen van remblokken, tandwielen en ketting enz)
Dit komt op een bruto leasebedrag van €240/maand.
Nu stel ik de vraag op mijn werk wat me dit netto maandelijks gaat kosten en ik krijg te horen dat je daar 50% mag aftrekken dus €120 netto.
Komt er vandaag een collega me zeggen wanneer jij aan pensioensparen doet, een lening hebt en dan nog andere zaken dan gaat er maar 33% van dat brutobedrag af met resultaat €161/maand.
Wat is nu de juiste versie ?
Re: Leasefiets en belastingen ?
Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik wou even verduidelijking :
Begrijp ik het goed dat als je een fiets least op je werk, je dat in de praktijk 120 euro kost per maand ?
En lang moet je dan leasen en wat zal je eventueel betalen bij einde van de lease als je de fiets zou willen houden ?
Begrijp ik het goed dat als je een fiets least op je werk, je dat in de praktijk 120 euro kost per maand ?
En lang moet je dan leasen en wat zal je eventueel betalen bij einde van de lease als je de fiets zou willen houden ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Totaal fiets + opties + accessoires + onderhoudscontract : 6.082,40 (speed pedelec)geebee schreef: ↑7 juni 2021, 16:11 Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik wou even verduidelijking :
Leasevergoeding: €238,17 inc btw
Overnameprijs is €1335
Fietsvergoeding is €20/dag
Dus hoeveel gaat me dit netto per maand kosten ?
waarom laat je dit niet simuleren bij je werkgever? Veel factoren spelen mee (kinderen ten laste, belastingschijf, ...), dus hangt wel af van je eigen situatie. Heeft niet enkel een impact op je maandloon, ook vakantiegeld en eindejaarspremie worden beïnvloed. Aan de andere kant krijg je maandelijks een extraatje via de fietsvergoeding die wel meteen netto is.