lege spaarrekening afsluiten of slapend behouden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
lege spaarrekening afsluiten of slapend behouden
Zoals de titel al zegt; wanneer je geregeld van spaarrekening verandert om de beste rente te kunnen krijgen komt je relatie bij sommige banken op 0 te staan. Een rekening die je dus totaal niet gebruikt. Raden jullie aan om deze volledig af te sluiten (en zo te kunnen genieten van eventuele nieuwe promoties in de toekomst) of gewoon deze rekening te behouden (en extra administratie zowel nu en eventueel wanneer de rente terug gunstig wordt te vermijden)?
Re: lege spaarrekening afsluiten of slapend behouden
Ik heb ze afgesloten. Ik had er eentje bij Credit Europe. Aangetekend verstuurd dat ik rekening wil opzeggen. Iets later kreeg ik een brief van hen dat ze een kopie nodig hadden van mijn nieuwe identiteitskaart, of dat ze anders mijn rekening gingen afsluiten :-) Dus maar niets opgestuurd. ook bij Binck Bank heb ik het opgezegd.
Indien tijd rijp is voor nieuwe rekening bij hen, zal ik er wel eentje openen.
Indien tijd rijp is voor nieuwe rekening bij hen, zal ik er wel eentje openen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat een domme communicatie kan je wel niet uitsturenLanius schreef:Aangetekend verstuurd dat ik rekening wil opzeggen. Iets later kreeg ik een brief van hen dat ze een kopie nodig hadden van mijn nieuwe identiteitskaart, of dat ze anders mijn rekening gingen afsluiten

Mijns inziens heb je er alleen baat bij rekeningen af te sluiten als ze je geld kosten. Neem nu de internet-spelers, bv. NIBC Direct en MoneYou. De spaarrekeningen zijn daar volledig gratis, dus waarom zou je ze afsluiten? Dan vermijd je meteen een lastige nieuwe aanvraag als je wel wilt teruggaan.
Ik sluit ze af zodat ik me geen zorgen hoef te maken bij eventuele wijzigingen van reglementen, geen paswoorden moet onthouden/veranderen, geen onnodige briefwisseling krijg, ... etc. Temeer dat ik ze afsluit omdat ik denk dat ik de komende 5 jaar er geen gebruik van ga maken. Na 5 jaar zien we dan wel weer. Procedure om rekening te openen vind ik niet zo omslachtig eigenlijk.Levine schreef:
Mijns inziens heb je er alleen baat bij rekeningen af te sluiten als ze je geld kosten. Neem nu de internet-spelers, bv. NIBC Direct en MoneYou. De spaarrekeningen zijn daar volledig gratis, dus waarom zou je ze afsluiten? Dan vermijd je meteen een lastige nieuwe aanvraag als je wel wilt teruggaan.
Maar je kan ze inderdaad gewoon laten blijven bestaan.
ik dacht het wel ja, dus dat valt ook al weg als reden.Yaris schreef:Topicstarter hoopt aldus te kunnen profiteren van acties voor nieuwe klanten in de toekomst. Maar zijn die door de nieuwe spaarwetgeving niet verboden?
@Lanius, das inderdaad een goede opsomming van een paar argumenten, gebruikersnaam en wachtwoord onthouden kan een lastige zijn als je een jaartje of twee wegblijft bij die bank.
Als ik het me niet vergis, is het niet verboden om nieuwe klanten te lokken met een cadeautje.Yaris schreef:Topicstarter hoopt aldus te kunnen profiteren van acties voor nieuwe klanten in de toekomst. Maar zijn die door de nieuwe spaarwetgeving niet verboden?
Hetgeen in de nieuwe spaarwetgeving echter wel verboden wordt, is om beperkingen op te leggen dat het om "vers geld" moet gaan.
Slapende rekeningen zijn extra winst voor de banken. Bij eventueel overlijden van de rekeninghouder moeten er bij de meeste banken kosten betaald worden voor het nalatenschaps dossier,ook al is het saldo van die rekening nul euro.
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt Yaris, ik dacht dat het spaarrekeningen waren bij overheidsbanken. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
OK. Bedankt voor de reacties. Conclusie lijkt dat je mits extra moeite alleen maar eventueel kan winnen met het afsluiten van een rekening.
Behalve, weeral, de online spaarbanken, waarbij het dossier aanmaken gratis is, de rekening openhouden gratis is, er geen 'lokkertjes' zijn,... maar je dus wel de moeite moet doen van je gebruikersnaam en wachtwoord te onthouden.ludo schreef:Slapende rekeningen zijn extra winst voor de banken. Bij eventueel overlijden van de rekeninghouder moeten er bij de meeste banken kosten betaald worden voor het nalatenschaps dossier,ook al is het saldo van die rekening nul euro.
Trouwens, voor slapende rekeningen: als een rekening 'slapend' wordt, is de bank verplicht op zoek te gaan naar de rekeninghouder en/of erfgenamen als zou blijken dat de rekeninghouder overleden is. Als die na enige tijd niet gevonden wordt, moet het geld overgemaakt worden naar de staat dacht ik