Lenen voor buitenlands vastgoed
TIP
Lenen voor buitenlands vastgoed
Graag wat info omdat ik het volgende niet begrijp.
Ik ben mijn bankenronde aan het doen en verschillende banken zijn zelfs niet geïnteresseerd om een voorstel te doen.
ING : geen voorstel
Fintro : mag niet meer
Argenta : moet het navragen
Crelan : heb ik morgen pas een afspraak
Nagelmackers : doen een voorstel
Waarom doen de meeste banken zo weigerachtig. Mijn woning is reeds afbetaald en de quotiteit is kleiner dan 80%.
Mensen met ervaring of uitleg?
Ik ben mijn bankenronde aan het doen en verschillende banken zijn zelfs niet geïnteresseerd om een voorstel te doen.
ING : geen voorstel
Fintro : mag niet meer
Argenta : moet het navragen
Crelan : heb ik morgen pas een afspraak
Nagelmackers : doen een voorstel
Waarom doen de meeste banken zo weigerachtig. Mijn woning is reeds afbetaald en de quotiteit is kleiner dan 80%.
Mensen met ervaring of uitleg?
Re: Lenen voor buitenlands vastgoed
DB al geprobeerd ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De meeste banken en verzekeringsmaatschappijen die hypothecaire leningen verkopen (AG bijvoorbeeld) willen geen vastgoed financieren in het buitenland omwille van het risico en de complexiteit, ofwel nog zeer beperkt, bijvoorbeeld alleen Nederland of Spanje. Het is bijvoorbeeld gemakkelijker om de waarde van vastgoed in te schatten in België (of Nederland, Spanje).
En in de gevallen dat ze buitenlands vastgoed willen financieren, gaan ze een onderpand in België willen.
Maar zoals gezegd, de meeste doen het niet meer, gewoon uit principe. Te veel kosten, te veel administratie,... en ze hebben meer dan genoeg leningen in België.
En in de gevallen dat ze buitenlands vastgoed willen financieren, gaan ze een onderpand in België willen.
Maar zoals gezegd, de meeste doen het niet meer, gewoon uit principe. Te veel kosten, te veel administratie,... en ze hebben meer dan genoeg leningen in België.
Waarom niet opteren voor een buitenlandse bank? Waar is het vastgoed gelegen?
Bedankt voor de tip.
Juist even bekeken, dit gaat via een effectenrekening van een max looptijd van 10j. Begrijp ik dat juist?
Laatst gewijzigd door Zorro123 op 7 augustus 2019, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker mogelijk, eigenlijk de eerder logische keuze. Zie bv. https://elpais.com/elpais/2017/07/31/in ... 95136.html. Maar daarvoor moet je dus wel lokaal de boer op gaan. Heeft de verkoper (bv. makelaar) geen contacten?
Dat is een mogelijkheid, maar 'k heb geen idee of het bij hen ook op een andere manier kan. Best eens informeren.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dit vond ik terug op de site van Azull:
Een vraag die we veel krijgen en waar er niet een sluitend antwoord op is.
Wil je meer dan 50% van de aankoopbedrag plus kosten financieren dan zal je naar je Belgische of Nederlandse bank moeten gaan. Spaanse banken lenen maximaal maar ongeveer 60% van de waarde van het pand en financieren niet de kosten. Dus je moet toch 50% van het totaal bedrag zelf op tafel leggen. Als je een goede relatie hebt met je Belgische of Nederlandse bank zijn zij vaak bereid om meer te financieren.
Wil je een financiering nemen met als onderpand een hypotheek op het Spaanse pand dan zal je met een Spaanse bank in zee moeten gaan. Enkel zij zijn bereid een hypotheek te nemen op je Spaanse vakantiewoning. Belgische of nederlandse banken vestigen uitsluitend hypotheken op Belgische of Nederlandse panden. De enige bank die daar een uitzondering op vormt is de BBVA die een kantoor in Brussel heeft. Daar kan je in België financieren en de hypotheek op het Spaanse pand vestigen.
Iemand met een Spaanse woning reeds ervaring met BBVA?
Een vraag die we veel krijgen en waar er niet een sluitend antwoord op is.
Wil je meer dan 50% van de aankoopbedrag plus kosten financieren dan zal je naar je Belgische of Nederlandse bank moeten gaan. Spaanse banken lenen maximaal maar ongeveer 60% van de waarde van het pand en financieren niet de kosten. Dus je moet toch 50% van het totaal bedrag zelf op tafel leggen. Als je een goede relatie hebt met je Belgische of Nederlandse bank zijn zij vaak bereid om meer te financieren.
Wil je een financiering nemen met als onderpand een hypotheek op het Spaanse pand dan zal je met een Spaanse bank in zee moeten gaan. Enkel zij zijn bereid een hypotheek te nemen op je Spaanse vakantiewoning. Belgische of nederlandse banken vestigen uitsluitend hypotheken op Belgische of Nederlandse panden. De enige bank die daar een uitzondering op vormt is de BBVA die een kantoor in Brussel heeft. Daar kan je in België financieren en de hypotheek op het Spaanse pand vestigen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom geen hypotheek op je huis in belgie?
Of misschien is een wederopname van je oude lening nog mogelijk? (Soms kan je je inschrijving laten verlengen)
Of misschien is een wederopname van je oude lening nog mogelijk? (Soms kan je je inschrijving laten verlengen)
Ik wil het topic niet kapen maar zoek advies voor dezelfde kwestie.
Op de huidige woning staat een hypotheek + een hypothecaire inschrijving aangegaan in 2007. Ondertussen is ze afbetaald voor 2/3. Met het bedrag dat hierdoor nog steeds gewaarborgd is (altijd voor 30 jaar?) zou ik een vastgoed willen kopen in het buitenland. Met eigen inbreng kan ik dit vastgoed zelf voor 60% financieren. De rest wil ik aflossen op 10 jaar met de hypotheek + hypothecaire inschrijving van 2007.
Met andere woorden : is het mogelijk om een hypotheek op een vastgoed in België te gebruiken om iets te kopen in het buitenland? Ik ga dus geen nieuwe lening aan, ik neem gewoon (gedeeltelijk) opnieuw op wat nog steeds door een hypotheek gewaarborgd is.
Bedankt alvast!
Op de huidige woning staat een hypotheek + een hypothecaire inschrijving aangegaan in 2007. Ondertussen is ze afbetaald voor 2/3. Met het bedrag dat hierdoor nog steeds gewaarborgd is (altijd voor 30 jaar?) zou ik een vastgoed willen kopen in het buitenland. Met eigen inbreng kan ik dit vastgoed zelf voor 60% financieren. De rest wil ik aflossen op 10 jaar met de hypotheek + hypothecaire inschrijving van 2007.
Met andere woorden : is het mogelijk om een hypotheek op een vastgoed in België te gebruiken om iets te kopen in het buitenland? Ik ga dus geen nieuwe lening aan, ik neem gewoon (gedeeltelijk) opnieuw op wat nog steeds door een hypotheek gewaarborgd is.
Bedankt alvast!
simpatico007 schreef: ↑9 augustus 2019, 11:55
Geen specifieke woningervaring ermee, maar wel al een rekening erbij gehad. Is een van de 'big three' in Spanje (naast Santander en Caixa), dus qua credibiliteit enzo moet je je geen zorgen maken. Ze zetten de laatste tijd ook enorm veel in op digitaal bankieren, dus ze doen hun best, lijkt me.
Sinds kort wel overgestapt van BBVA naar Caixa, puur omdat het makkelijker was qua kantoor en laksheid van het personeel

Op het eerste zicht lijkt het me haalbaar. Maar de enige die het je met zekerheid kan zeggen, is je bankbediende.Greeceman schreef: ↑11 augustus 2019, 19:39 Met andere woorden : is het mogelijk om een hypotheek op een vastgoed in België te gebruiken om iets te kopen in het buitenland? Ik ga dus geen nieuwe lening aan, ik neem gewoon (gedeeltelijk) opnieuw op wat nog steeds door een hypotheek gewaarborgd is.
Bedankt alvast!
Ga eens praten met je bank.
Weet wel dat je niet de meest interessante rentevoet gaat krijgen:
* De bank zal het risco wat hoger inschatten
* Je moet een bestaande lening terug opnemen. Je hebt dus geen keuze dan bij die bank te gaan. Dus concurrentie speelt niet mee

-
- Full Member
- Contacteer:
Normaal gezien kan dat
Bij wederopname heb je inderdaad geen concurrentie maar ook geen kredietaktekosten.
Altijd het volledige plaatje bekijken!
Bij wederopname heb je inderdaad geen concurrentie maar ook geen kredietaktekosten.
Altijd het volledige plaatje bekijken!