Lenen voor grond of niet?
TIP
Lenen voor grond of niet?
Case: plannen om eventueel bouwgrond te kopen voor de kids later.
Bedrag is beschikbaar op spaarrekeningen.
Hypothecaire lening van ons eigen huis is maximaal geoptimaliseerd.
We zouden in die hypothecaire lening geld kunnen opnemen zodat we niet via de notaris moeten voor een lening.
We krijgen bij ons huidige bank 1,5% voorgesteld.
Keytrade geeft 1,07%, maar dan moeten we opnieuw langs notaris met alle kosten van doen.
We twijfel om het stuk zo te betalen ipv te lenen. Indien we zouden lenen blijven we wel in de comfortabele positie zitten met voldoende geld op de rekening.
Wat zouden jullie kiezen? Uiteindelijk is 1,5% niet veel, maar op de spaarrek. brengt het ook maar +/- 0,7% op. Is dus nog 0,8% verlies...
Bedrag is beschikbaar op spaarrekeningen.
Hypothecaire lening van ons eigen huis is maximaal geoptimaliseerd.
We zouden in die hypothecaire lening geld kunnen opnemen zodat we niet via de notaris moeten voor een lening.
We krijgen bij ons huidige bank 1,5% voorgesteld.
Keytrade geeft 1,07%, maar dan moeten we opnieuw langs notaris met alle kosten van doen.
We twijfel om het stuk zo te betalen ipv te lenen. Indien we zouden lenen blijven we wel in de comfortabele positie zitten met voldoende geld op de rekening.
Wat zouden jullie kiezen? Uiteindelijk is 1,5% niet veel, maar op de spaarrek. brengt het ook maar +/- 0,7% op. Is dus nog 0,8% verlies...
Re: Lenen voor grond of niet?
Wij hebben onze grond 7j geleden in mandaat gekocht.Dan vallen die notariskosten ook weg.
Waarom eigenlijk bouwgrond kopen als je niet weet of uw kinderen daar effectief gaan wonen?
Buiten eventuele waardestijging brengt dat niks op maar dat is mijn idee he.
Waarom eigenlijk bouwgrond kopen als je niet weet of uw kinderen daar effectief gaan wonen?
Buiten eventuele waardestijging brengt dat niks op maar dat is mijn idee he.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zo betalen. Als je het geld hebt, het comfortabel kan betalen en het staat nu te rotten op een spaarrekening aan 0.11% ofzo dan zie ik geen reden om het niet te doen (tenzij je andere beleggingsdoelen hebt met dat geld).
Als je het geld op een spaarrekening laat is het mijn inziens gewoon gokken op hoe lang de rente nog laag zal blijven en hier moet je volgens mij geen helderziende voor te zijn om te weten dat die alleen nog meer zal zakken de komende jaren.
Als je het geld op een spaarrekening laat is het mijn inziens gewoon gokken op hoe lang de rente nog laag zal blijven en hier moet je volgens mij geen helderziende voor te zijn om te weten dat die alleen nog meer zal zakken de komende jaren.
-
moneytalks
- Newbie

- Contacteer:
Ofwel de helft van de waarde nu betalen, en een kleinere lening nemen.
Een gigantische spaarrekening is ook niet volledig veilig, ongeacht wat banken zeggen. Ik zou liever 50 000 reserve hebben dan 100 000.
Of grond kopen een slimme belegging is, daar spreek ik me niet over uit
Een gigantische spaarrekening is ook niet volledig veilig, ongeacht wat banken zeggen. Ik zou liever 50 000 reserve hebben dan 100 000.
Of grond kopen een slimme belegging is, daar spreek ik me niet over uit