lening afgesloten rente gezakt, wat nu?
TIP
lening afgesloten rente gezakt, wat nu?
Hallo iedereen,
Begin januari heb ik een lening afgesloten.
De akte wordt verlijdt in maart/april.
Ondertussen is de rente wel (fors) gedaald.
Is daar nog iets aan te doen denken jullie?
Bedankt voor jullie advies!
Kwaak
Begin januari heb ik een lening afgesloten.
De akte wordt verlijdt in maart/april.
Ondertussen is de rente wel (fors) gedaald.
Is daar nog iets aan te doen denken jullie?
Bedankt voor jullie advies!
Kwaak

Re: lening afgesloten rente gezakt, wat nu?
Tja, pech gehad. Je hebt getekend (neem ik aan). Je zou ook niet graag hebben dat de bank in maart/april zou zeggen: de rentes zijn gestegen, we passen nog even de rentevoet van je lening aan.
Nu er valt altijd wel iets te regelen
Eerste stap is om terug naar je bank gaan. Probeer er eens over te praten.
Tweede stap: Als ik het goed voorheb, kan je nog steeds onder de lening onderuitkomen, zolang de acte bij de notaris nog niet verleden is. De bank zal je wel de dossierkosten aanrekenen. Dus het kan zijn dat ze je een betere rentevoet geven, maar met extra dossierkosten als "boete".
Nu er valt altijd wel iets te regelen

Eerste stap is om terug naar je bank gaan. Probeer er eens over te praten.
Tweede stap: Als ik het goed voorheb, kan je nog steeds onder de lening onderuitkomen, zolang de acte bij de notaris nog niet verleden is. De bank zal je wel de dossierkosten aanrekenen. Dus het kan zijn dat ze je een betere rentevoet geven, maar met extra dossierkosten als "boete".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij mijn bank was het zo dat eens getekend ik zeker was van dat % maar dat indien het nog zakte vooraleer de akte doorging ik daar nog van kon meegenieten. Maar dat zal wel niet bij elke bank zijn.
Dit was ook bij mij zo, dus vraag eens aan de bank?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je genoeg centjes op de spaarrekening staan hebt, en ondertussen laat doorschemeren dat je niet tevreden bent met je rentevoet, kan een goeie bankier altijd wel iets regelen voor je 

Is dat geen contradictio in terminis, freetotax2005: genoeg centjes op de spaarrekening hebben staan en een lening aangaan?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
huh ?!
Ik veronderstelde wel dat het hier om een hypothecaire lening ging ...

Dan nog. Wie 50.000 euro op zijn spaarrekening heeft staan gaat niet voor 100.000 euro een lening afsluiten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik wil gewoon zeggen dat als je één of ander drukkingsmiddel hebt ( verzekeringen, geldelijke tegoeden, e.d. ) een bankier meer geneigd is naar je te luisteren dan als je niets achter de hand hebt. Meer niet ... En ik veronderstel dat er weinig mensen geen hypothecaire lening aangaan voor de aankoop van een woning of vergis ik me ? Zelfs al heb je 50000,00€ op je bankrekening ...
Toch wel hoor.Yaris schreef:Dan nog. Wie 50.000 euro op zijn spaarrekening heeft staan gaat niet voor 100.000 euro een lening afsluiten.
De meeste mensen lenen niet 100%, en dan zijn er nog de notariskosten.