Lening gekoppeld aan rekening?
TIP
Lening gekoppeld aan rekening?
Hoi,
Ik heb een vraagje dat enerzijds juridisch maar anderzijds ook pragmatisch is.
gezien de huidige situatie zou ik graag al mijn geld van BNP Paribas overhevelen naar betete alternatieven, maar ik heb bij die bank nog wel een lening lopen. Moet ik dan toch een minimum laten staan en een zicht behouden?
Ik heb een vraagje dat enerzijds juridisch maar anderzijds ook pragmatisch is.
gezien de huidige situatie zou ik graag al mijn geld van BNP Paribas overhevelen naar betete alternatieven, maar ik heb bij die bank nog wel een lening lopen. Moet ik dan toch een minimum laten staan en een zicht behouden?
Re: Lening gekoppeld aan rekening?
In de meeste gevallen wordt een kortings-% toegekend wanneer je een zichtrekening aanhoudt waarop de inkomsten worden gestort. Schrap je die rekening of laat je jouw inkomsten bij een andere bank toekomen, dan wordt die korting vroeg of laat geschrapt en betaal je dus een hoger rente-%. Financieel zal het dus wellicht goedkoper zijn om gewoon een basisrekening aan te houden.
Zuiver juridisch kan je doen en laten wat je wilt. Het schrappen van een zichtrekening maakt geen einde aan de kredietovereenkomst als dusdanig. Je maakt het alleen jezelf moeilijk.
Houd dus gewoon een basisrekening aan met de functionaliteiten die je nodig hebt en doe voor je dagelijkse bankactiviteiten gerust een beroep op een andere bank. Dat doe ik trouwens zelf ook.
Zuiver juridisch kan je doen en laten wat je wilt. Het schrappen van een zichtrekening maakt geen einde aan de kredietovereenkomst als dusdanig. Je maakt het alleen jezelf moeilijk.
Houd dus gewoon een basisrekening aan met de functionaliteiten die je nodig hebt en doe voor je dagelijkse bankactiviteiten gerust een beroep op een andere bank. Dat doe ik trouwens zelf ook.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Lening gekoppeld aan rekening?
Merci Johan, ik vermoedde ook iets in die zin. Gezien ik redelijk weinig afbetaal, nog acht jaar lang, houd ik ze wellicht nog even te vriend.