Lening herzien bij BNP Paribas
TIP
Lening herzien bij BNP Paribas
Ik zou graag mijn lening laten herzien, maar mijn lokaal kantoor wil mij geen aanbod voor lagere rentevoet geven. Er zit echter niets anders op (zucht...) dan bij een andere bank te gaan en met alle producten over te stappen.
Weet iemand of er banken zijn waardoor ik de hypotheek bij de notaris wel kan laten staan? Bijna de helft van de mogelijke intrestwinst zou ik verliezen aan die verdomde hypotheek schrappen en opnieuw inschrijven bij een nieuwe bank.
Ik dacht aan Fintro? Of zou het misschien lukken bij Hello bank?
Bij welke bank zou ik kunnen aankloppen?
Weet iemand of er banken zijn waardoor ik de hypotheek bij de notaris wel kan laten staan? Bijna de helft van de mogelijke intrestwinst zou ik verliezen aan die verdomde hypotheek schrappen en opnieuw inschrijven bij een nieuwe bank.
Ik dacht aan Fintro? Of zou het misschien lukken bij Hello bank?
Bij welke bank zou ik kunnen aankloppen?
Re: Lening herzien bij BNP Paribas
Fintro en Hello Bank behoren tot de groep BNP Paribas,
Enkel hebben zij zelfstandige kantoorhouders.Maar de politiek zal er wel hetzelfde zijn..
Best ga je naar een Immotheker..
Enkel hebben zij zelfstandige kantoorhouders.Maar de politiek zal er wel hetzelfde zijn..
Best ga je naar een Immotheker..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De notaris noteert dat u uw huis niet zomaar kan verkopen, omdat er een prioritaire schudeiser is, nl. de bank die u een lening heeft gegeven.
Voor u is het resultaat van de hypotheek hetzelfde, maar voor de schuldeiser is dat natuurlijk niet zo.
Uw hypotheek "laten staan" bij de notaris, betekent in de praktijk dat de notaris noteert dat de bestaande hypotheek opgeheven wordt en er een nieuwe hypotheek gevestigd wordt.
Verder geen idee of er iets van "korting" of zo bestaat op de registratie en notariskosten in zo'n geval, maar ik vermoed van niet.
Hello bank of Fintro zullen waarschijnlijk niet hun eigen dochtermaatschappij gaan beconcurreren lijkt mij, maar kan me vergissen.
Volgens mij zit er weinig op dan toch bij een andere bank alvast een offerte vast te krijgen om deze dan voor te leggen aan je huidige bank.
De reden waarom BNP nu niet automatisch beter wilt doen is simpelweg omdat je hen niet uitdaagt (of omdat ze mogelijk denken dat je elders toch niet veel beter kan vinden).
Als je vanuit je luie zetel al eens wilt aftoetsen kan je bij Keytrade een offerte krijgen en al zien of het echt de moeite waard is:
https://www.keytradebank.be/node/frontend/en/keyhome
Het is natuurlijk altijd aangeraden best meer dan 1 bank te raadplegen.
Volgens mij zit er weinig op dan toch bij een andere bank alvast een offerte vast te krijgen om deze dan voor te leggen aan je huidige bank.
De reden waarom BNP nu niet automatisch beter wilt doen is simpelweg omdat je hen niet uitdaagt (of omdat ze mogelijk denken dat je elders toch niet veel beter kan vinden).
Als je vanuit je luie zetel al eens wilt aftoetsen kan je bij Keytrade een offerte krijgen en al zien of het echt de moeite waard is:
https://www.keytradebank.be/node/frontend/en/keyhome
Het is natuurlijk altijd aangeraden best meer dan 1 bank te raadplegen.
-
- Jr. Member
Een lening laten herzien bij een andere instelling, is alleen interressant als je lening nog tamelijk nieuw is. Bijvoorbeeld : een lening op 20 jaren herzien is niet meer nuttig als er al 10 jaren voorbij zijn. Immers, het is in de beginperiode dat je de meeste rente betaalt.
Maar daar geeft de ts helemaal geen info over.
Het is als zeggen : zou ik een andere auto kopen, maar ik heb er nog ene?
Maar daar geeft de ts helemaal geen info over.
Het is als zeggen : zou ik een andere auto kopen, maar ik heb er nog ene?
Zelfstandige kantoorhouder zal quasi altijd een beter voorstel kunnen doen. Worden immers betaald op commissie.
Hier op dit eigenste forum is een nuttige rekenmodule voor herfinanciering van hypotheekleningen:
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ering.html
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ering.html