lening herzien mandaat ...
TIP
lening herzien mandaat ...
Beste ,
ik wil mijn lening laten herzien , ik heb ongeveer 60% van men lening hypotheek en 40% mandaat ,
maakt dit enig verschil uit om te kunnen onderhandelen met mijn bank ? en maakt dit een verschil uit wanneer ik bij een andere bank voor een lening ga horen ?
alvast bedankt
mvg
jeffrey
ik wil mijn lening laten herzien , ik heb ongeveer 60% van men lening hypotheek en 40% mandaat ,
maakt dit enig verschil uit om te kunnen onderhandelen met mijn bank ? en maakt dit een verschil uit wanneer ik bij een andere bank voor een lening ga horen ?
alvast bedankt
mvg
jeffrey
Re: lening herzien mandaat ...
In feite maakt dit voor het onderhandelen van de rentevoet niet veel uit.
Het gegeven op zich natuurlijk wel (enkele fiscale aftrekbaarheid deel hypotheek + goedkopere notariskosten bij deel mandaat)
Het gegeven op zich natuurlijk wel (enkele fiscale aftrekbaarheid deel hypotheek + goedkopere notariskosten bij deel mandaat)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dankje ,AtC schreef:In feite maakt dit voor het onderhandelen van de rentevoet niet veel uit.
heb nog een extra vraag ,
mijn lening loopt nog 23jaar , ik zou wel voordeel doen als ik mijn lening laat herfinancieren maar als ik bijvoorbeeld nu mijn huis binnen 10jaar verkoop , en lening dus aflos , doe ik dan wel degelijk voordeel ? (ik staar mij wss blind op het kapitaal saldo die hoger is in het begin van de nieuwe lening)
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Jeffrey, je moet gaan bekijken hoeveel kosten je hebt door de herfinanciering, de winst per maand en dan kijken hoe lang je die lening nog moet laten lopen tot dat de kosten "afgelost" zijn met de winst die je doet (per maand dus, als je wilt weten hoeveel maanden de lening nog minstens moet lopen om voordeel mee te doen.
Ik heb dit ook bekeken, lening liep nog een eind, maar het duurde 2 jaar om de 'winst' eruit te halen en we wilden verhuizen. Gelukkig niet gedaan want 6 maanden later kwamen we het huis tegen dat we zochten
Ik heb dit ook bekeken, lening liep nog een eind, maar het duurde 2 jaar om de 'winst' eruit te halen en we wilden verhuizen. Gelukkig niet gedaan want 6 maanden later kwamen we het huis tegen dat we zochten

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!