Lening herzien nog voor ze volledig is opgenomen
TIP
-
bodemzoeker
- Newbie

- Contacteer:
Lening herzien nog voor ze volledig is opgenomen
Vorig jaar financieerde ik de aankoop van een bouwgrond en bouw van een huis. De lening is slechts voor 1/3 van het bedrag opgenomen (de bouw werkzaam heden zijn nog niet gestart). ik heb echter de mogelijkheid om een lening af te sluiten die 0.7% lager rente voet heeft. (dit compenseerd zeer ruim de akte kosten en financieringskosten).
Hoe zullen mijn wederbeleggings vergoedingen (ik betaal nu interesten op het opgenomen deel en reserveringsvergoeding op het niet opgenomen deel) berekend worden en kunnen ze extra verbrekingsvergoedingen aanrekenen voor het niet aangaan van de reeds getekende brandverzekering (die nog niet gestart is...).
wat denken jullie of zijn er experten op dit vlak?
Hoe zullen mijn wederbeleggings vergoedingen (ik betaal nu interesten op het opgenomen deel en reserveringsvergoeding op het niet opgenomen deel) berekend worden en kunnen ze extra verbrekingsvergoedingen aanrekenen voor het niet aangaan van de reeds getekende brandverzekering (die nog niet gestart is...).
wat denken jullie of zijn er experten op dit vlak?
Re: Lening herzien nog voor ze volledig is opgenomen
bodemzoeker schreef:Vorig jaar financieerde ik de aankoop van een bouwgrond en bouw van een huis. De lening is slechts voor 1/3 van het bedrag opgenomen (de bouw werkzaam heden zijn nog niet gestart).
bodemzoeker schreef: Hoe zullen mijn wederbeleggings vergoedingen (ik betaal nu interesten op het opgenomen deel en reserveringsvergoeding op het niet opgenomen deel) berekend worden
Situatie: Vorig najaar (november) krediet aangegaan voor renovatie. Krediet is voor ca. 10% opgenomen (werken starten nu binnenkort).
Verleden week met de bank gepraat over de gedaalde rentevoeten met als resultaat dat het krediet (voor ca. 10% opgenomen dus) wordt afgesloten (en afbetaald aan rentevoet najaar 2013) + herfinanciering van het resterende bedrag aan lagere rentevoet (-0,6%). Geen passage langs notaris nodig, geen wederbeleggingsvergoedingen, einde van de reserveringsvergoedingen (die binnen enkele maanden wel weer beginnen voor het resterende nog niet opgenomen krediet).
Mogelijk was een totale herfinanciering (met het lopende krediet voor aankoop enkele jaren geleden(**)) een nog betere optie, maar hier kon ik mee leven.
(**) ook basiskrediet werd opnieuw bekeken wat leidde tot herfinanciering met dossierkost en wederbeleggingsvergoeding
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
bodemzoeker
- Newbie

- Contacteer:
Re: Lening herzien nog voor ze volledig is opgenomen
Dat is natuurlijk ook een piste die qua administratie een stuk eenvoudiger is.
bsk, Welke bank was het die je de korting/herfinanciering toestond op het nog niet opgenomen deel?
bsk, Welke bank was het die je de korting/herfinanciering toestond op het nog niet opgenomen deel?