Lening herzien voor ondertekening akte
TIP
Lening herzien voor ondertekening akte
Beste,
2,5 maand geleden konden mijn vriendin en ik een goede lening afsluiten om en bij de 3% vast.
meteen optie genomen en uiteindelijk getekend bij de bank.
De akte van de notaris ligt hier en het prijskaartje +5000 euro.
Dit wil zeggen dat we een datum hebben om te gaan tekenen bij de notaris.
Helaas lijkt het er sterk op dat we het niet zullen halen als duo.
Er is nog steeds een kans, maar ik informeer me liever al op voorhand.
Stel dat de lening met ons 2 niet doorgaat, heb ik dan nog recht op deze goede lening?
Hoe moet ik dit aanpakken?
1) Moet ik deze factuur bij de notaris sowieso betalen (ookal zouden we niet tekenen)?
2) Kan ik meteen de eventuele zelfde lening opnemen (de kelder zit er haast in)
3) Welke extra / dubbele kosten kan ik gaan verwachten?
Alvast bedankt
2,5 maand geleden konden mijn vriendin en ik een goede lening afsluiten om en bij de 3% vast.
meteen optie genomen en uiteindelijk getekend bij de bank.
De akte van de notaris ligt hier en het prijskaartje +5000 euro.
Dit wil zeggen dat we een datum hebben om te gaan tekenen bij de notaris.
Helaas lijkt het er sterk op dat we het niet zullen halen als duo.
Er is nog steeds een kans, maar ik informeer me liever al op voorhand.
Stel dat de lening met ons 2 niet doorgaat, heb ik dan nog recht op deze goede lening?
Hoe moet ik dit aanpakken?
1) Moet ik deze factuur bij de notaris sowieso betalen (ookal zouden we niet tekenen)?
2) Kan ik meteen de eventuele zelfde lening opnemen (de kelder zit er haast in)
3) Welke extra / dubbele kosten kan ik gaan verwachten?
Alvast bedankt
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Lening herzien voor ondertekening akte
De factuur van de notaris moet je sowieso betalen, want hij heeft reeds z'n werk erin gestoken.
En wat betreft de akte zelf en de lening? De bank zal dat aanbod intrekken en de akte zal niet doorgaan. Uw dossier werd immers bekeken en beslist met 2 contractanten en op basis van bepaalde gegevens. Als jij alleen zou willen lenen, is dat een ander dossier.
Men gaat nooit op 1 contractant evenveel ontlenen als op 2 contractanten (in de veronderstelling dat je vriendin ook een inkomen heeft).
Alles (rentevoet, looptijd, ontleend bedrag, voorwaarden,...) werd beslist op de oude gegevens,.
En ik hoor je al denken: als we alles laten doorgaan en na de akte vragen aan de bank om de lening alleen op jou te zetten? Ook dan zal je pech hebben.
En wat betreft de akte zelf en de lening? De bank zal dat aanbod intrekken en de akte zal niet doorgaan. Uw dossier werd immers bekeken en beslist met 2 contractanten en op basis van bepaalde gegevens. Als jij alleen zou willen lenen, is dat een ander dossier.
Men gaat nooit op 1 contractant evenveel ontlenen als op 2 contractanten (in de veronderstelling dat je vriendin ook een inkomen heeft).
Alles (rentevoet, looptijd, ontleend bedrag, voorwaarden,...) werd beslist op de oude gegevens,.
En ik hoor je al denken: als we alles laten doorgaan en na de akte vragen aan de bank om de lening alleen op jou te zetten? Ook dan zal je pech hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
de vraag is ook,
1)kun je uberhaupt op je eentje de maandelijkse aflossing dragen?
2)wil je eigenlijk wel nog gaan wonen in het huis waar je oorspronkelijk als koppel zou intrekken?
1)kun je uberhaupt op je eentje de maandelijkse aflossing dragen?
2)wil je eigenlijk wel nog gaan wonen in het huis waar je oorspronkelijk als koppel zou intrekken?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mogelijk kan je wel je rentevoet behouden als bvb. je ouders voor 'n deel borg zouden staan en/of je 'n deel gaan toestoppen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!