Lening: twijfel tussen 2 voorstellen
TIP
Lening: twijfel tussen 2 voorstellen
Ik wil 130k lenen op 10 jaar vast voor een appartement en twijfel momenteel tussen de volgende 2 voorstellen die ik heb gekregen.
- BNP Paribas (huisbank)
Rentevoet : 0,92
SSV eenmalige premie : 950
Woonverzekering (brand + diefstal enkel voor inboedel) : 220€ / jaar (gebaseerd op "rooster")
Kost zichtrekening : 36€ / Jaar dus 360€ voor hele looptijd
Dossierkosten : 500€
Schattingskosten : 0€ (NVT)
- Axa
Rentevoet : 0,97
SSV eenmalige premie : 650
Woonverzekering (brand + diefstal enkel voor inboedel) : 90€ / jaar (gebaseerd op "eerste risico")
Kost zichtrekening : 0€
Schattingskosten : 225€
Elke 0,01% rentevoet lager is zo'n 67€ rente minder terug te betalen.
Hogere rentevoet / lagere SSV schakelen mekaar zo ongeveer uit.
Na schattingskosten en zichtrekening te checken is BNP iets duurder.
De verzekering maakt het grootste verschil maar daar weet je natuurlijk niet hoe die nog zullen stijgen.
Zaken waardoor ik nog twijfel:
- Ik lees dat Crelan mogelijk Axa bank België over zal nemen
https://www.spaargids.be/sparen/axa-ban ... -bank.html
Wat voor gevolgen kan dit hebben?
Ik zie bv. dat Crelan ook 3 a 4€ rekent voor zijn basis zichtrekening.
- Ik vrees dat Axa mij enkel een zeer laag tarief geeft voor woonverzekering om te starten maar dat dit snel zal stijgen.
Iemand ervaring mee?
Kan net hetzelfde zijn bij BNP natuurlijk
- Ik vind het moeilijk om in te schatten wat de beste verzekering is (Axa vs AG insurance voor BNP)
Zijn er nog punten waar ik op kan letten of achter kan vragen?
Het laten vallen van dossierkosten bv.
- BNP Paribas (huisbank)
Rentevoet : 0,92
SSV eenmalige premie : 950
Woonverzekering (brand + diefstal enkel voor inboedel) : 220€ / jaar (gebaseerd op "rooster")
Kost zichtrekening : 36€ / Jaar dus 360€ voor hele looptijd
Schattingskosten : 0€ (NVT)
- Axa
Rentevoet : 0,97
SSV eenmalige premie : 650
Woonverzekering (brand + diefstal enkel voor inboedel) : 90€ / jaar (gebaseerd op "eerste risico")
Kost zichtrekening : 0€
Schattingskosten : 225€
Elke 0,01% rentevoet lager is zo'n 67€ rente minder terug te betalen.
Hogere rentevoet / lagere SSV schakelen mekaar zo ongeveer uit.
Na schattingskosten en zichtrekening te checken is BNP iets duurder.
De verzekering maakt het grootste verschil maar daar weet je natuurlijk niet hoe die nog zullen stijgen.
Zaken waardoor ik nog twijfel:
- Ik lees dat Crelan mogelijk Axa bank België over zal nemen
https://www.spaargids.be/sparen/axa-ban ... -bank.html
Wat voor gevolgen kan dit hebben?
Ik zie bv. dat Crelan ook 3 a 4€ rekent voor zijn basis zichtrekening.
- Ik vrees dat Axa mij enkel een zeer laag tarief geeft voor woonverzekering om te starten maar dat dit snel zal stijgen.
Iemand ervaring mee?
Kan net hetzelfde zijn bij BNP natuurlijk
- Ik vind het moeilijk om in te schatten wat de beste verzekering is (Axa vs AG insurance voor BNP)
Zijn er nog punten waar ik op kan letten of achter kan vragen?
Het laten vallen van dossierkosten bv.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Lening: twijfel tussen 2 voorstellen
Ik zou voor axa gaan.
Fortis en ag insurance is gewoon heel duur op alle vlakken.
Fortis en ag insurance is gewoon heel duur op alle vlakken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dossierkosten moet zeker lager kunnen. Ik heb recent bij BNP een investeringskrediet afgesloten (500k, vennootschap) en daar rekende men mij 300 euro voor aan..
Verzekering zou ook wel lager moeten kunnen denk ik. Verzekeringen van grootbanken zijn vaak duurder, maar dekken meestal wel meer (of hogere bedragen).
Ik zou BNP nemen, maar counteren met een OK indien ze dossierkosten kwijtschelden en een korting toekennen op de basisprijs van de verzekering. (Dat kan zeker 20 tot 30% minder)
Verzekering zou ook wel lager moeten kunnen denk ik. Verzekeringen van grootbanken zijn vaak duurder, maar dekken meestal wel meer (of hogere bedragen).
Ik zou BNP nemen, maar counteren met een OK indien ze dossierkosten kwijtschelden en een korting toekennen op de basisprijs van de verzekering. (Dat kan zeker 20 tot 30% minder)
Had al aan BNP doorgegeven wat AXA aanbood en verbeterd voorstel gevraagd.
Ik kreeg antwoord dat
- dit al het beste voorstel was dat ze mij konden aanbieden en dat ze niet lager konden of mochten gaan
- ik moest opletten met verzekerde bedragen in brandverzekering AXA (evenredigheidsregel, onder of oververzekering)
Had daar gekozen voor verzekering in eerste risico 25.000 inboedel wat normaal wel voldoende is voor mij
- ze mij verder succes wensten met mijn project
Ik kreeg antwoord dat
- dit al het beste voorstel was dat ze mij konden aanbieden en dat ze niet lager konden of mochten gaan
- ik moest opletten met verzekerde bedragen in brandverzekering AXA (evenredigheidsregel, onder of oververzekering)
Had daar gekozen voor verzekering in eerste risico 25.000 inboedel wat normaal wel voldoende is voor mij
- ze mij verder succes wensten met mijn project
Bij BNP kun je normaal gezien je verzekeringen verplaatsen na 1 jaar, bij AXA niet. Ik denk trouwens dat je bij AXA na 3 jaar minstens even veel betaalt. Ze zijn daar kampioen in het goedkoop binnenhalen van klanten om daarna jaarlijks de premie sterk te verhogen.
Bij bnp is het niet altijd mogelijk om je brandverzekering te verplaatsen na 1 jaar, maar als je nog niet getekend hebt kan je de voorwaarden nog navragen natuurlijk.
Bnp via DEMETRIS. ... dan is het zeker mogelijk. Maar eens aangevraagd via 1 entiteit kan je niet meer bij een andere. Dat laatste is wel info van een makelaar.
AXA : begint goedkoop met verzekeringen, altijd. Later worden ze altijd duurder.
Als je er een lening hebt met verplichte verzekering bij hen gaan ze geen extra kortingen geven vermoedelijk.
Dat doen ze anders bij navraag wel.
Duurder maken maar bij navraag toch weer zakken in prijs.
Bij een immotheker kan het vaak goedkoper en aan betere voorwaarden. Maar of het bij bnp nog zal kunnen betwijfel ik.
Bnp via DEMETRIS. ... dan is het zeker mogelijk. Maar eens aangevraagd via 1 entiteit kan je niet meer bij een andere. Dat laatste is wel info van een makelaar.
AXA : begint goedkoop met verzekeringen, altijd. Later worden ze altijd duurder.
Als je er een lening hebt met verplichte verzekering bij hen gaan ze geen extra kortingen geven vermoedelijk.
Dat doen ze anders bij navraag wel.
Duurder maken maar bij navraag toch weer zakken in prijs.
Bij een immotheker kan het vaak goedkoper en aan betere voorwaarden. Maar of het bij bnp nog zal kunnen betwijfel ik.
- De persoon van BNP vertelde mij dat brandverzekering officieel vermeldt wordt voor de conditionele korting van 0,10%
Als ik zou veranderen dan kunnen ze deze korting intrekken.
Er wordt volgens hem in de praktijk weinig naar gekeken maar zou dus wel op eigen risico zijn.
Als dit klopt is het niet meteen iets dat ik zou willen riskeren dus.
- Daarom vind ik verzekeringen vergelijken zo moeilijk.
Je weet nooit hoeveel ze zullen stijgen.
BNP kan wel hoger beginnen maar stabiel blijven.
Heeft iemand ervaring met hoeveel zij stijgen jaar na jaar?
- Gratis Hello bank zichtrekening is iets waar ik niet aan heb gedacht omdat ik al een zichtrekening heb bij BNP
Ik zou nog eens naar de exacte voorwaarden moeten kijken want ik ben niet zeker of dit mag.
Of weet je of andere mensen dit ook al zo hebben gedaan?
Er wordt volgens hem in de praktijk weinig naar gekeken maar zou dus wel op eigen risico zijn.
- Gratis Hello bank zichtrekening is iets waar ik niet aan heb gedacht omdat ik al een zichtrekening heb bij BNP
Ik zou nog eens naar de exacte voorwaarden moeten kijken want ik ben niet zeker of dit mag.
Ik overweeg om te vragen om de woonverzekering eruit te laten voor BNP.
Dat verschil van 0,10% meer (670€ / 10 jaar) dan zelf compenseren door over die periode uit te sparen met vrije keuze woonverzekering.
Wat denken jullie?
Dat verschil van 0,10% meer (670€ / 10 jaar) dan zelf compenseren door over die periode uit te sparen met vrije keuze woonverzekering.
Wat denken jullie?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben gestart aan 42 euro en 4 jaar later zit ik nu aan 52.6 euro. Ik heb nu met de herziening wel mijn brandverzekering kunnen loskoppelen, maar ik be nwel verplicht om een brandverzekering te nemen bij een andere maatschappij.Oimen schreef: ↑1 juli 2019, 08:01 - De persoon van BNP vertelde mij dat brandverzekering officieel vermeldt wordt voor de conditionele korting van 0,10%
mvg
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ga ook eens kijken bij Fintro? Dezelfde groep (BNP), hetzelfde bedrijf (BNPPF), maar Fintro mag ook SSV's van Cardiff (BNP) aanbieden, terwijl BNPPF altijd met het veel te dure AGI afkomt voor SSV en/of brand.
Hou er ook rekening mee dat de AGI verzekering gemiddeld beter is dan de AXA verzekering.
En AXA heeft niet zo'n goede reputatie qua uitbetalen bij schade, BNPPF/AGI/BNP en andere grootbanken/-verzekeraars hebben niet die reputatie.
Ik betwijfel trouwens dat je voor uw brandverzekering de goedkoopste wil,
ik wil alvast iemand met expertise (als agent) en met een uitgebreide dekking (voor mijn gemoedsrust), de prijs van die polis is dan de resultante van mijn voorkeuren/keuzes.
Hou er ook rekening mee dat de AGI verzekering gemiddeld beter is dan de AXA verzekering.
En AXA heeft niet zo'n goede reputatie qua uitbetalen bij schade, BNPPF/AGI/BNP en andere grootbanken/-verzekeraars hebben niet die reputatie.
Ik betwijfel trouwens dat je voor uw brandverzekering de goedkoopste wil,
ik wil alvast iemand met expertise (als agent) en met een uitgebreide dekking (voor mijn gemoedsrust), de prijs van die polis is dan de resultante van mijn voorkeuren/keuzes.