lening vervroegd terugbetalen - impact op woonbonus
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
lening vervroegd terugbetalen - impact op woonbonus
We hebben het laatste jaar goed gespaard en zouden een 15k willen afbetalen van onze lening die nu nog 10j loopt. We zitten nog onder het oude systeem van de woonbonus en vroegen ons af wat de impact gaat zijn als we vervroegd afbetalen. Gaat onze lening verminder in tijd of gaat het bedrag per maand naar beneden gaan? Indien het bedrag per maand naar beneden gaat, hoeveel moeten we aflossen om nog altijd onze woonbonus te kunnen gebruiken?
EDIT: nog 140k kapitaal af te lossen op 20 jaar, als ik online een beetje zoek dan lijkt het dat we met 50k af te lossen kapitaal ook nog altijd de maximale woonbonus zouden hebben.
EDIT: nog 140k kapitaal af te lossen op 20 jaar, als ik online een beetje zoek dan lijkt het dat we met 50k af te lossen kapitaal ook nog altijd de maximale woonbonus zouden hebben.
Re: lening vervroegd terugbetalen - impact op woonbonus
15.000 is een fiks bedrag, doch dit gaat echt weinig verschil geven in je maandaflossing..
Best eerst aan de bank vragen welke inpact het heeft op openstaand kapitaal, rente , wederbelegiingsvergoeding, en nieuwe maandaflosing.
Gaat volgens mij de sop de kool ni waard zijn.. Best doorsparen tot je alles ineens kunt aflossen..
Best eerst aan de bank vragen welke inpact het heeft op openstaand kapitaal, rente , wederbelegiingsvergoeding, en nieuwe maandaflosing.
Gaat volgens mij de sop de kool ni waard zijn.. Best doorsparen tot je alles ineens kunt aflossen..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad zeker niet inkorten in tijd.
Je zal met een groter pakketje geld moeten aandraven om het verschil goed te voelen schat ik.
Hebben voor onszelf ook eens de rekening gemaakt wat we na 10 jaar lening in te brengen, in 2026 moeten bijeen gespaard hebben om onze korf net gevuld te laten voor optimale teruggave belastingen.
Hebben voor onszelf ook eens de rekening gemaakt wat we na 10 jaar lening in te brengen, in 2026 moeten bijeen gespaard hebben om onze korf net gevuld te laten voor optimale teruggave belastingen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Maak gewoon dat je korf voor de woonbonus maximaal gevuld blijft voor een zo lang mogelijke periode.crazyheinz schreef: ↑31 mei 2020, 12:25 We hebben het laatste jaar goed gespaard en zouden een 15k willen afbetalen van onze lening die nu nog 10j loopt. We zitten nog onder het oude systeem van de woonbonus en vroegen ons af wat de impact gaat zijn als we vervroegd afbetalen. Gaat onze lening verminder in tijd of gaat het bedrag per maand naar beneden gaan? Indien het bedrag per maand naar beneden gaat, hoeveel moeten we aflossen om nog altijd onze woonbonus te kunnen gebruiken?
https://www.huysmanbouw.be/blog/vlaamse ... rmindering
Je kan je voordeel ook simuleren via Tax-on-web
Je kan je voordeel ook simuleren via Tax-on-web
Betaal je liever 3 maanden rente of 10jaar?
Hoeveel rente betaal je? Als je geen andere investeringen hebt die meer opbrengen zal het altijd interessanter zijn vroeger af te lossen.
Je weet toch hoeveel je kan inbrengen en je kan toch rekenen (bv rekenmodelus rodv.be) hoeveel je op jaarbasis nog zal afbetalen, uw korf zal wel gevuld zijn me dunkt. Heb zelf mijn lening afgelost tot hoogst noodzakelijke, zijnde minder 10k. Een nieuwe lening gaat toch goedkoper zijn (lagere rentevoeten).
Hoeveel rente betaal je? Als je geen andere investeringen hebt die meer opbrengen zal het altijd interessanter zijn vroeger af te lossen.
Je weet toch hoeveel je kan inbrengen en je kan toch rekenen (bv rekenmodelus rodv.be) hoeveel je op jaarbasis nog zal afbetalen, uw korf zal wel gevuld zijn me dunkt. Heb zelf mijn lening afgelost tot hoogst noodzakelijke, zijnde minder 10k. Een nieuwe lening gaat toch goedkoper zijn (lagere rentevoeten).
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb al eens vervroegd terugbetaald en heb toen geen 3 maand wederbeleggingsvergoeding moeten betalen, indien wel is 10k inderdaad niet interessant om af te betalen.