Lening vervroegd terugbetalen of niet
TIP
Lening vervroegd terugbetalen of niet
Hallo,
we zouden een deel van onze lening (mandaat) vervroegd willen terugbetalen. Dat zou onze maandlast serieus laten zakken en de kost die we erop moeten betalen is miniem. We halen er meer winst uit op lange termijn. Nu krijg ik mijn berekening niet juist als ik als volgt ga denken:
- stel dat we toch nog verhuizen omdat we ergens anders een leuke woning vinden. Is het dan zinvol dat ik nu onze lening vervroegd terugbetaal (het gaat slechts om een deel van de lening uiteraard) of niet? Ik weet even niet wat voordeliger is voor ons.
we zouden een deel van onze lening (mandaat) vervroegd willen terugbetalen. Dat zou onze maandlast serieus laten zakken en de kost die we erop moeten betalen is miniem. We halen er meer winst uit op lange termijn. Nu krijg ik mijn berekening niet juist als ik als volgt ga denken:
- stel dat we toch nog verhuizen omdat we ergens anders een leuke woning vinden. Is het dan zinvol dat ik nu onze lening vervroegd terugbetaal (het gaat slechts om een deel van de lening uiteraard) of niet? Ik weet even niet wat voordeliger is voor ons.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Lening vervroegd terugbetalen of niet
Heb je ook al rekening gehouden met de alternatieve of opportuniteitskosten van vervroegd terugbetalen? Of in mensentaal: geld dat je uitgeeft aan het vervroegd terugbetalen van je lening heb je gespendeerd. Je kan het niet meer investeren in iets dat (meer) opbrengt...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad. Maandelijks sparen we er +200€ mee uit. Op jaarbasis kan ik zo +2000€ sparen. Op 19jaar tijd doe ik ook nog eens 8000€ winst door minder rente te betalen.
Het is een win-win-geef-vetlies situatie. Met beleggen haal ik die winstmarge er voorlopig niet uit.
Het is een win-win-geef-vetlies situatie. Met beleggen haal ik die winstmarge er voorlopig niet uit.
-
anonymous
Heb je deze tool al eens gebruikt?
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... talen.html
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... talen.html