lening vervroegd terugbetalen
TIP
-
vanmoffaertels
- Newbie

- Contacteer:
lening vervroegd terugbetalen
Ik zou een hypothecaire lening kunnen krijgen bij mijn eigen bankier aan een zeer gunstig tarief, hij is tevens ook verzekeringsmakelaar. Natuurlijk wil hij ook dat ik mijn verzekering bij hem neem, ook weer aan een gunstig tarief.
Ik twijfel, ik hang natuurlijk 20 jaar vast aan die bank en die verzekeringsmakelaar.
Daarom wil ik eerst zeker zijn van 2 dingen en hoop ik dat iemand mij hier antwoord kan geven.
1) kan een verzekeringsmakelaar de prijs van de verzekeringspolis zomaar opslaan buiten de indexatie?
2) Als ik mijn hypothecaire lening vervroeg terugbetaal, is mijn contract bij de bank afgesloten en kan ik terug zelf mijn bank en verzekeringsmakelaar kiezen?
Vraag 2 lijkt stom, maar ik wil zeker zijn.
Ik twijfel, ik hang natuurlijk 20 jaar vast aan die bank en die verzekeringsmakelaar.
Daarom wil ik eerst zeker zijn van 2 dingen en hoop ik dat iemand mij hier antwoord kan geven.
1) kan een verzekeringsmakelaar de prijs van de verzekeringspolis zomaar opslaan buiten de indexatie?
2) Als ik mijn hypothecaire lening vervroeg terugbetaal, is mijn contract bij de bank afgesloten en kan ik terug zelf mijn bank en verzekeringsmakelaar kiezen?
Vraag 2 lijkt stom, maar ik wil zeker zijn.
Re: lening vervroegd terugbetalen
1. Verzekeringen betaal je typisch per jaar dus ligt de prijs typisch 1 jaar lang vast. Neemt niet weg dat iemand zijn prijs mag laten stijgen buiten de index om (al zijn hier wel regels rond dat je dit niet elke maand mag doen) maar zeer vaak wordt dit niet gedaan (niet de beste publiciteit) en gaat men eerder voor iets meer te stijgen dan de index om het zo wat weg te moffelen.
2. Bij een lening zal je normaal ook alle voorwaarden krijgen. In die voorwaarden zal ook instaan wat je zal moeten betalen bij een vervroegde terugbetaling. Dit is typisch een paar maanden interest als "boete" voor het vergroegd terugbetalen.
2. Bij een lening zal je normaal ook alle voorwaarden krijgen. In die voorwaarden zal ook instaan wat je zal moeten betalen bij een vervroegde terugbetaling. Dit is typisch een paar maanden interest als "boete" voor het vergroegd terugbetalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste vanmoffaertels,
mooie naam overigens, en gemakkelijk te onthouden
Wat je vraagt over je lening is zomaar niet hetzelfde bij alle banken, je kan daar dus niet eenduidig op antwoorden
maar het staat gedetailleerd beschreven in je leningsdossier, en daar kan je nadien niet van afwijken, maar eens je lening afbetaald is, kan dat natuurlijk wél
Hoogachtend
Robin Out
mooie naam overigens, en gemakkelijk te onthouden
Wat je vraagt over je lening is zomaar niet hetzelfde bij alle banken, je kan daar dus niet eenduidig op antwoorden
maar het staat gedetailleerd beschreven in je leningsdossier, en daar kan je nadien niet van afwijken, maar eens je lening afbetaald is, kan dat natuurlijk wél
Hoogachtend
Robin Out
-
vanmoffaertels
- Newbie

- Contacteer:
Bedankt voor de reacties.
Groetjes Els
Groetjes Els
Ik dacht dat die voorwaarden van een schuldsaldo wel wettelijk vastlagen en dat ze niet zomaar de prijs kunnen wijzigen tijdens het contract. Zou mooi zijn anders, blanco check tekenen :-)