Lening zoeken november 2016
TIP
Re: Lening zoeken november 2016
Het gaat over de maand NOVEMBER , kan je uw tarief bewijzen?
Aanbod van 16/11 om precies te zijn.
Allemaal een kwestie van aanpak vooraf en selecteer die bank(-agent) die je dossier wil behartigen. Meeste mensen lopen de ene bank na de andere af, telkens met een velleke papier van "de concurrentie" om een 0.1% af te krijgen.... Ik lees het hier telkens opnieuw, 'rondje banken doen'....
Denk je dat een kantoor dat graag heeft? Ze zien er zo tientallen per dag op die manier. Als agent weet je al op voorhand dat het puur tijdverlies is, dus zien ze je liever gaan dan komen. Ik heb zo mijn eigen strategie en aanpak én ik kom mijn engagementen na t.o.v. de bank, dàt maakt het verschil. Mijn aanbod ga ik hier zeker niet publiceren, want dan wordt het enkel gebruikt voor de strategie die ik net veroordeel en onwerkbaar vind, nl. anderen/banken daarmee onder druk zetten.
Allemaal een kwestie van aanpak vooraf en selecteer die bank(-agent) die je dossier wil behartigen. Meeste mensen lopen de ene bank na de andere af, telkens met een velleke papier van "de concurrentie" om een 0.1% af te krijgen.... Ik lees het hier telkens opnieuw, 'rondje banken doen'....
Denk je dat een kantoor dat graag heeft? Ze zien er zo tientallen per dag op die manier. Als agent weet je al op voorhand dat het puur tijdverlies is, dus zien ze je liever gaan dan komen. Ik heb zo mijn eigen strategie en aanpak én ik kom mijn engagementen na t.o.v. de bank, dàt maakt het verschil. Mijn aanbod ga ik hier zeker niet publiceren, want dan wordt het enkel gebruikt voor de strategie die ik net veroordeel en onwerkbaar vind, nl. anderen/banken daarmee onder druk zetten.
Het gaat blijkbaar over max. 20 jaar. Kan je niet vergelijken.
kaaiman76 schreef:Aanbod van 16/11 om precies te zijn.
Is een variabele van 1,8% dan goedkoper tov een vaste van 1,8%?vortex schreef:Wellicht omdat 20/3 zo goed als vast is, pas na 20 jaar is er een rente herziening. Dit komt in het slechtste geval ong. 2500 euro goedkoper uit (voor een lening van 100.000 euro) en de lening is 2 jaar vroeger afgelost, maw een verstandige keuze

naarkevbou schreef:Argenta:
25 jaar - Vast - 1.80%![]()
Met de huidige rentevoeten is het toch al te gek om een variabele rentevoet te verkiezen ipv een vaste als beide rentevoeten even hoog zijn?kevbou schreef:Uiteindelijk is het Argenta geworden
23 jaar
20/3 -2%/+2%
1.8%
Argenta heeft geen vaste op 23 jaar. Dus is het 20/3 geworden.
Anders was het op 25 jaar. Nu zijn we er 2 jaar vroeger vanaf
Anders was het op 25 jaar. Nu zijn we er 2 jaar vroeger vanaf
TNTim schreef:Is een variabele van 1,8% dan goedkoper tov een vaste van 1,8%?vortex schreef:Wellicht omdat 20/3 zo goed als vast is, pas na 20 jaar is er een rente herziening. Dit komt in het slechtste geval ong. 2500 euro goedkoper uit (voor een lening van 100.000 euro) en de lening is 2 jaar vroeger afgelost, maw een verstandige keuze![]()
naarkevbou schreef:Argenta:
25 jaar - Vast - 1.80%
Met de huidige rentevoeten is het toch al te gek om een variabele rentevoet te verkiezen ipv een vaste als beide rentevoeten even hoog zijn?kevbou schreef:Uiteindelijk is het Argenta geworden
23 jaar
20/3 -2%/+2%
1.8%
Thanks! Dat verklaart het dan.
Ik wist niet dat er nog banken bestonden die zo onflexibel zijn.
Bij Belfius was voor ons alles mogelijk qua looptijd...

Ik wist niet dat er nog banken bestonden die zo onflexibel zijn.
Bij Belfius was voor ons alles mogelijk qua looptijd...
In dit geval wel, zelfs in het worst-case scenario. Variabel is bij 20/3 ook relatief, de eerste 20 jaar is de rente vast 1,8% de laatste drie jaar kan daar in het slechtste geval 2% bijkomen maar dan is het grootste deel reeds afgelost en maakt het nog maar weinig verschil, doe maar eens een simulatie op spaargids.be.TNTim schreef: Is een variabele van 1,8% dan goedkoper tov een vaste van 1,8%?![]()
@Vortex
Ok, begrijp ik.
Lening op 25 jaar vast tov slechts 23 jaar variabel maakt dus het verschil.
Wist niet dat Argenta idiote begrenzingen stelde op haar leningen met vaste rentevoet.Niet klantvriendelijk van hen.
Een vaste rentevoet op 23 jaar had tov een worst case variabele voordeliger geweest voor kevbou.
Let wel op: Mocht je de 2 jaar extra fiscaal voordeel in rekening brengen bij een vaste op 25 jaar, dan zijn de leningen gelijkwaardig.
Ok, begrijp ik.
Lening op 25 jaar vast tov slechts 23 jaar variabel maakt dus het verschil.
Wist niet dat Argenta idiote begrenzingen stelde op haar leningen met vaste rentevoet.Niet klantvriendelijk van hen.
Een vaste rentevoet op 23 jaar had tov een worst case variabele voordeliger geweest voor kevbou.
Let wel op: Mocht je de 2 jaar extra fiscaal voordeel in rekening brengen bij een vaste op 25 jaar, dan zijn de leningen gelijkwaardig.