Licuro ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Licuro ?
Op de site van licuro staat nochthans:Stier schreef:Geen enkele van deze banken is erkend door het CBFA. Ze staan niet vermeld onder de volgende rubriek:
"Lijst van de kredietinstellingen die onder het recht van een andere Lid-Staat van de Europese Economische Ruimte ressorteren en die het voornemen hebben meegedeeld om in België, in het kader van het vrij verrichten van diensten, gelddeposito’s en andere terugbetaalbare gelden in ontvangst nemen van het publiek"
Tenzij ze een erkenning zouden hebben en dit nog niet op de website van CBFA is opgenomen.
Natuurlijk is dit geen verplichting als buitenlandse bank. Als ze geen CBFA erkenning hebben zijn de investeringen bijna even risicovol als de opportuniteiten die via spam-mails uit Nigeria worden aangeboden.
"Licuro werkt in België uitsluitend met deposito-instellingen (banken/kredietinstellingen) die een vergunning hebben van de Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CBFA)."
Er is al wat beweging geweest:
https://www.licuro.be/index.php?nid=42" onclick="window.open(this.href);return false;
maar ik ga mij er toch niet aan wagen...
https://www.licuro.be/index.php?nid=42" onclick="window.open(this.href);return false;
maar ik ga mij er toch niet aan wagen...
Als men enkel de transactie in EUR bekijkt:
01-10-2010 EUR 1.050.000 2 years, 6 days 1,55 %
30-09-2010 EUR 250.000 12 months, 4 days 1,10 %
Gene vette interest...
Gene vette interest...
Idd daarvoor moet ik niet op een veilingsite zitten om dat te bekomen...Stier schreef:Als men enkel de transactie in EUR bekijkt:
Gene vette interest...
Licuro krijgt in mijn ogen te veel gratis media-aandacht. Uiteindelijk hebben ze nog maar slechts 2 transacties in EUR en deze tegen interestvoeten die je ook bij je lokale bank kan krijgen.
Ik vind dat de media zich te veel laten manipuleren. Als Licuro reclame wil maken dat ze dat advertentieruimte kopen.
Ik vind dat de media zich te veel laten manipuleren. Als Licuro reclame wil maken dat ze dat advertentieruimte kopen.
Re: Grootbanken over Licuro
Yvan schreef:Sinds enkele dage is Licuro.be online. Wie geld heeft, kan het op de site aanbieden, waarna de banken een rentebod kunnen uitbrengen om de centen binnen te rijven. Licuro int een vergoeding van €6 per transactie voor de "bemiddeling".
Tot op heden is er geen enkele Belgische (groot)bank aanwezig op de site. Woordvoerders van de grootbanken willen niet meewerken aan dat opbod, ze geloven sterk in adviesverlening op maat van de cliënt in het kader van een positieve "relatie" en meer van die flauwe zever.
Hoezo, "adviesverlening op maat van de cliënt"? Wat zouden ze daarmee bedoelen? De cliënt zijn geld laten stoppen in hun waardeloze fondsen en die laten parkeren op hun peperdure effectenrekening? Het aansmeren van een spaar- of termijnrekening met de allerlaagste rente en de hoogste onkosten, al dan niet verborgen? Het overhalen van de cliënt/koning tot het afsluiten van een veel te dure zichtrekening, inbegrepen een ongevraagde levensverzekering die een habbekrats uitkeert op voorwaarde dat het lijk van de titularis in minstens vier stukken teruggevonden wordt?
Ik vind het nogal sterk, dat dat halfbakken stelletje inhalige sociopaten zich een air aanmeet van grote bekommernis om de cliënt en de "relatie"! Haal pek en veren en geef die kudde onbenullen wat ferme stampen onder hun luie reet! Adviesverlening op maat...
Zie: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GE32VTK2N" onclick="window.open(this.href);return false;.

Grootbanken over Licuro
Sinds enkele dage is Licuro.be online. Wie geld heeft, kan het op de site aanbieden, waarna de banken een rentebod kunnen uitbrengen om de centen binnen te rijven. Licuro int een vergoeding van €6 per transactie voor de "bemiddeling".
Tot op heden is er geen enkele Belgische (groot)bank aanwezig op de site. Woordvoerders van de grootbanken willen niet meewerken aan dat opbod, ze geloven sterk in adviesverlening op maat van de cliënt in het kader van een positieve "relatie" en meer van die flauwe zever.
Hoezo, "adviesverlening op maat van de cliënt"? Wat zouden ze daarmee bedoelen? De cliënt zijn geld laten stoppen in hun waardeloze fondsen en die laten parkeren op hun peperdure effectenrekening? Het aansmeren van een spaar- of termijnrekening met de allerlaagste rente en de hoogste onkosten, al dan niet verborgen? Het overhalen van de cliënt/koning tot het afsluiten van een veel te dure zichtrekening, inbegrepen een ongevraagde levensverzekering die een habbekrats uitkeert op voorwaarde dat het lijk van de titularis in minstens vier stukken teruggevonden wordt?
Ik vind het nogal sterk, dat dat halfbakken stelletje inhalige sociopaten zich een air aanmeet van grote bekommernis om de cliënt en de "relatie"! Haal pek en veren en geef die kudde onbenullen wat ferme stampen onder hun luie reet! Adviesverlening op maat...
Zie: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GE32VTK2N" onclick="window.open(this.href);return false;.