lifo spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
lifo spaarrekening
begin december wil ik mijn spaarrekening stopzetten.
wat doe ik het best?
de storting van 4/11 afhalen op 5/11 en de storting van 27/11 afhalen op 28/11
of gewoon op 1 december alles ineens afhalen en de rekening dan sluiten.
storting op 4/11/2013 van 5000 euro
storting op 27/11/2013 van 10000 euro
mvgr
wat doe ik het best?
de storting van 4/11 afhalen op 5/11 en de storting van 27/11 afhalen op 28/11
of gewoon op 1 december alles ineens afhalen en de rekening dan sluiten.
storting op 4/11/2013 van 5000 euro
storting op 27/11/2013 van 10000 euro
mvgr
Re: lifo spaarrekening
Over welke spaarrekening spreken we? Een getrouwheidsrekening of 1 met een hogere basisrente?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: lifo spaarrekening
optima spaarrekening premium
ik weet wel dat die zowiezo gaat stopgezet worden half december
grtjs
ik weet wel dat die zowiezo gaat stopgezet worden half december
grtjs
Re: lifo spaarrekening
En naar welke spaarrekening wens je je geld over te brengen?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: lifo spaarrekening
De storting van 4/11 afhalen op 5/11 en de storting van 27/11 afhalen op 28/11 is de beste optie. Dan heb je je getrouwheidspremie op de oude spaarrekening verworven en kan al een nieuwe getrouwheidspremie beginnen lopen op je nieuwe spaarrekening.
Re: lifo spaarrekening
Nu ik de basisrente van de optima spaarrekening zie, kan dit inderdaad bijna niet anders dan het voordeligste te zijn 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: lifo spaarrekening
ik dacht aan 2 nieuwe spaarrekeningen Evi en NIBC.
dus best nu aanvragen en op die 2 datums opzetten.
na 28/11 rekening zelf stoppen of wachten op initiatief van optima?
we hebben ook al van hun een verkoper over de vloer gehad maar zijn er niet zo happig op om in fondsen te gaan.
heeft er iemand een andere voorstel?
grtjs
dus best nu aanvragen en op die 2 datums opzetten.
na 28/11 rekening zelf stoppen of wachten op initiatief van optima?
we hebben ook al van hun een verkoper over de vloer gehad maar zijn er niet zo happig op om in fondsen te gaan.
heeft er iemand een andere voorstel?
grtjs
Re: lifo spaarrekening
interessantste is om zelf stop te zetten omdat je sneller je rente zal hebben.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: lifo spaarrekening
oke, bedankt allemaal.
fijne dag nog.
fijne dag nog.
Re: lifo spaarrekening
Let er wel op dat niet de stortingsdag van tel is maar wel de valutadag!
Re: lifo spaarrekening
Normaal gezien zal bij de afhaling van de eerste 5000 euro op 5/11 de getrouwheidspremie voor dat bedrag toch verloren gaan?Yaris schreef:De storting van 4/11 afhalen op 5/11 en de storting van 27/11 afhalen op 28/11 is de beste optie. Dan heb je je getrouwheidspremie op de oude spaarrekening verworven en kan al een nieuwe getrouwheidspremie beginnen lopen op je nieuwe spaarrekening.
Aangezien volgens het lifo-principe die 5000 euro die wordt afgehaald afkomstig zal zijn van de 10 000 euro die laatst werd gestort en waarvan die getrouwheidspremie maar zal verworven zijn op 27/11.
-
anonymous
Re: lifo spaarrekening
Het is niet echt LIFO
Er wordt gekozen voor het bedrag dat het minst ver gevorderd is in de periode die in aanmerking komt voor getrouwheidspremie.
Dus op 5/11 is de getrouwheidspremie verworven voor het bedrag van 5000 €. Op 5/11 begint een nieuwe periode te lopen.
Dus als je dan geld afhaalt, gaat het eerst van dat bedrag afgaan. Dat andere bedrag (10.000) is op dat moment al verder gevorderd.
Er wordt gekozen voor het bedrag dat het minst ver gevorderd is in de periode die in aanmerking komt voor getrouwheidspremie.
Dus op 5/11 is de getrouwheidspremie verworven voor het bedrag van 5000 €. Op 5/11 begint een nieuwe periode te lopen.
Dus als je dan geld afhaalt, gaat het eerst van dat bedrag afgaan. Dat andere bedrag (10.000) is op dat moment al verder gevorderd.


