Lijfrente of Lening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Toone
Lijfrente of Lening
Beste,
Ik zit met een probleem.
Ik heb de kans om een appartement van een suikernonkel te kopen op lijfrente...
Ik kan het ook anders doen en een lening aangaan om het appartement te finanacieren.
Waarde van het app. 86000 euro.
Nu wil ik jullie mening wel eens weten...
MVG
Ik zit met een probleem.
Ik heb de kans om een appartement van een suikernonkel te kopen op lijfrente...
Ik kan het ook anders doen en een lening aangaan om het appartement te finanacieren.
Waarde van het app. 86000 euro.
Nu wil ik jullie mening wel eens weten...
MVG
Re: Lijfrente of Lening
Hangt er gewoon vanaf wat je maandelijks aan lijfrente moet betalen en wat de levensverwachting van je nonkel nog is om een groffe schatting te kunnen maken. De gemiddelde mannelijke belg word 78.4 jaar oud maar als je ,nonkel 94 jaar oud wordt zit je wel met een probleem.Sterft hij op 64 jaar dan is het een koopje. Lugguber maar realiteit !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
orioner
hallo,
je kan natuurlijk ook in 1 keer betalen, maar als je vroeger dan verwacht overlijd, ja dan zit je met een probleem;
grtz
je kan natuurlijk ook in 1 keer betalen, maar als je vroeger dan verwacht overlijd, ja dan zit je met een probleem;
grtz
In het algemeen stelt men dat lijfrente nadelig is voor de 'betaler'.
Het hangt natuurlijk wel van heel veel factoren af : de "boeket" ( het kapitaal dat je eventueel in het begin moet betalen, de eventuele begrenzing van de maximumduur ingeval van niet overlijden, het al dan niet indexeren, EN of de
'geldontvanger' al dan niet in het huis mag blijven wonen.
Ben ook niet zeker of het fiscaal aftrekbaar is.
Het hangt natuurlijk wel van heel veel factoren af : de "boeket" ( het kapitaal dat je eventueel in het begin moet betalen, de eventuele begrenzing van de maximumduur ingeval van niet overlijden, het al dan niet indexeren, EN of de
'geldontvanger' al dan niet in het huis mag blijven wonen.
Ben ook niet zeker of het fiscaal aftrekbaar is.
-
Toone
Volgende week heb ik een afspraak met de notaris.
Ik had gedacht van het te kopen met lening zodanig ik het kan aftrekken van mijn belastingen. Ik heb namelijk 8 jaar geleden een appartement gekocht en binnen twee jaar loopt mijn lening af. Dus zal ik meer belastingen moeten betalen.
Ik had gedacht van het te kopen met lening zodanig ik het kan aftrekken van mijn belastingen. Ik heb namelijk 8 jaar geleden een appartement gekocht en binnen twee jaar loopt mijn lening af. Dus zal ik meer belastingen moeten betalen.