Lijst van aandelen(koopjes) bij een volgende correctie.
TIP
Re: Lijst van aandelen(koopjes) bij een volgende correctie.
Omdat het geld is dat nu staat te verkommeren op die spaarrekeningen en ik het lange tot zeer lange tijd kan missen.
En vooral die holdings en aandelen als Tinc, Ageas, Microsoft me een verantwoord risico lijken.
Dat is het beste waar ik mij kan in vinden van al die aankoop kandidaten in dit draadje, ook vanwege de spreiding in de beste aandelen ter wereld. In Amerika zitten honderden kwaliteitsaandelen. Amerika zit ook sterk in een lange termijn stijgende trend. Met nu een grote pullback. De weinige Europese kwaliteitswaarden zitten ook bijna niet in de Europese indexen.
Die Lotus Bakeries valt ook mee, maar heeft het probleem met te weinig volume. Als die kleine beleggers die er massaal in zitten, beginnen te paniekeren daalt de koers hevig. Dat is ambetant als de beurs heel lang zou dalen. Dus ook weinig liquide om in te handelen. Allemaal al meegemaakt toen ik een beginner was.
Er waren er wel enkelen bij die goede waarden gepost hadden, maar dat is niet gespreid.
Je ziet duidelijk het verschil van kenners en niet kenners.
Want ik viel bijna letterlijk van mijn stoel toen ik alweer zag van wat voor namen van Europese brolaandelen hier sommigen alweer gepost hadden.
Dan ben je toch veel beter met een CSPX als de daling gedaan is, dan dat geknoei waarmee je veel geld gaat verliezen.
De UBUX ETF is zeer illiquide?
Waar koopt men die?
Waar koopt men die?
Dirk,
Jij als één van de experten hier op het forum.
Misschien kan jij eens een deftig lijstje posten.
Is er trouwens een lijst te vinden welke bedrijven er in die UBS ETF inzitten ?
Jij als één van de experten hier op het forum.
Misschien kan jij eens een deftig lijstje posten.
Is er trouwens een lijst te vinden welke bedrijven er in die UBS ETF inzitten ?
Laatst gewijzigd door karine op 28 oktober 2020, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel me de vraag of het niet een beetje overdreven is om Europese aandelen als brol af te schilderen en de US als enige alternatief te zien.
Dan krijg je hier weer de opmerking dat je veel te veel US gericht gaat beleggen.
Ik vond gewoon de doelstelling van die ETF goed om alleen in Amerikaanse kwaliteitswaarden te beleggen.
Ik zou dit liever met de I shares S&P S&P doen voor zo een lange termijn van 30 jaar. De bedrijven die slecht presteren worden in de index automatisch vervangen door nieuwe goede spelers en je moet er niet meer naar kijken.
Te vergelijken met bv de Bel 20 die de slechte presteerder Bekaert er uit zwierde, om de betere nieuwkomer Argen X erin te steken.
Ik vond dit https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P00017CJ0
Ik veronderstel dat net zoals bij I shares van Blackrock ook de bank zelf zorgt voor liquiditeit.
Die persoon die ervoor koos zal het ook gedaan hebben om muntrisico te vermijden.
Misschien ook geen slecht idee om enkele malen per jaar iShares Core S&P 500 te kopen, dan koop je ineens al de toppers bij elkaar.
Apple Inc
Microsoft Corp
Amazon.com Inc
Facebook Inc A
Alphabet Inc A
Alphabet Inc Class C
Berkshire Hathaway Inc Class B
Johnson & Johnson
Procter & Gamble Co
Visa Inc Class A
NVIDIA Corp
JPMorgan Chase & Co
UnitedHealth Group Inc
The Home Depot Inc
Mastercard Inc A
Verizon Communications Inc
PayPal Holdings Inc
Adobe Inc
The Walt Disney Co
Salesforce.com Inc
Netflix Inc
Pfizer Inc
Comcast Corp Class A
Merck & Co Inc
Intel Corp
Apple Inc
Microsoft Corp
Amazon.com Inc
Facebook Inc A
Alphabet Inc A
Alphabet Inc Class C
Berkshire Hathaway Inc Class B
Johnson & Johnson
Procter & Gamble Co
Visa Inc Class A
NVIDIA Corp
JPMorgan Chase & Co
UnitedHealth Group Inc
The Home Depot Inc
Mastercard Inc A
Verizon Communications Inc
PayPal Holdings Inc
Adobe Inc
The Walt Disney Co
Salesforce.com Inc
Netflix Inc
Pfizer Inc
Comcast Corp Class A
Merck & Co Inc
Intel Corp
Europa zit al van in 2000 in een dalende trend. Amerika tot nu nog in een stijgende trend.
Als Amerika ook naar een dalende trend gaat, daalt het zwakke Europa ook. Als het terug hersteld, zal Amerika alweer sterker presteren dan Europa. Er zitten daar te veel bedrijven met een hoge EPS, vooral omdat het meestal nieuwe economie bedrijven zijn. In Europa hebben we er maar een 35 tal. Kijk maar naar andere bronnen ook. In Vectorvest zijn er maar 30 Europese kwaliteitsaandelen met een hoge safety te vinden. In Italie zijn er zelfs meer dan die 2 in Belgie. In Amerika hebben ze er 252 , maar dit zijn er meestal met nog een hogere earnings per share door nieuwe economie bedrijven.
Als je IWDA koopt dan beleg je ook in de volgende toppers:
Nestle
Roche
Novartis
ASML
Toyota
Medtronic
Accenture
LVMH
AstraZeneca
SAP
NovoNordisk
en nog veel meer
Tesla
in de Emerging markets heb je
Alibaba Group Holding Ltd ADR
Tencent Holdings Ltd
Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd
Samsung Electronics Co Ltd
Meituan
Naspers Ltd Class N
Reliance Industries Ltd
China Construction Bank Corp Class H
JD.com Inc ADR
Ping An Insurance (Group) Co. of China Ltd Class H
Ben je zeker dat de US aandelen beter zullen presteren dan de non-US aandelen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Och, je bent er zelfs nog wat vergeten
Als je IWDA koopt, beleg je ook in volgende toppers:
- Wirecard
- Hertz
- Intelsat
- McDermott
En nog zoveel meer
Als je IWDA koopt, beleg je ook in volgende toppers:
- Wirecard
- Hertz
- Intelsat
- McDermott
En nog zoveel meer

Zover ik zie, maken geen van die vier deel uit van IWDA :-)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Nee, het merendeel niet meer om logische redenen ^^
Maar je snapt wel wat ik ermee wil zeggen
Maar je snapt wel wat ik ermee wil zeggen