Lijst van aandelen(koopjes) bij een volgende correctie.
TIP
Lijst van aandelen(koopjes) bij een volgende correctie.
Zoals velen andere zit ik momenteel met een berg cash op spaarrekeningen die jaarlijks schrijnend achteruit gaat.
Ik beleg zowieso tweemaandelijks in IWDA en EMIM maar daarnaast zou ik nog een groot deel in vaste waarde willen beleggen.
Is het niet mogelijk dat we hier eens een lijst samenstellen met veilige aandelen/holdings die bij een volgende correctie of zelfs nu kunnen aangekocht worden en waar je de volgende 10 of zelfs 20 jaar weinig omzien moet naar hebben ?
Risico is er natuurlijk altijd maar kan met een goede spreiding toch beperkt worden.
Ikzelf heb al een lijst samen gesprokkeld maar heb te weinig kennis om hier zomaar in in te stappen.
Holdings : Sofina/Brederode/GBL/AVH/Tubize/Bois Sauvage/GIMV/Floridienne/Hal Trust/Belreca
Aandelen Eur : Tinc/Elia/Kering/Ageas/ASML
Aandelen US : Visa/Mastercard/Pay Pal/Microsoft/Alibaba/UNH
Vastgoed :Aedifica/Care Property Invest/VGP
Ik beleg zowieso tweemaandelijks in IWDA en EMIM maar daarnaast zou ik nog een groot deel in vaste waarde willen beleggen.
Is het niet mogelijk dat we hier eens een lijst samenstellen met veilige aandelen/holdings die bij een volgende correctie of zelfs nu kunnen aangekocht worden en waar je de volgende 10 of zelfs 20 jaar weinig omzien moet naar hebben ?
Risico is er natuurlijk altijd maar kan met een goede spreiding toch beperkt worden.
Ikzelf heb al een lijst samen gesprokkeld maar heb te weinig kennis om hier zomaar in in te stappen.
Holdings : Sofina/Brederode/GBL/AVH/Tubize/Bois Sauvage/GIMV/Floridienne/Hal Trust/Belreca
Aandelen Eur : Tinc/Elia/Kering/Ageas/ASML
Aandelen US : Visa/Mastercard/Pay Pal/Microsoft/Alibaba/UNH
Vastgoed :Aedifica/Care Property Invest/VGP
Re: Lijst van aandelen(koopjes) bij een volgende correctie.
Veilige aandelen en holdings, bestaat dat dan? ^^
In mijn ogen redelijke goeie lange termijn aandelen waar je niet moet naar omzien: Intuitive surgical , Acomo, Lotus bakeries
Maar uiteindelijk zal quasi elk aandeel wel in aanmerking komen op lange termijn...
In mijn ogen redelijke goeie lange termijn aandelen waar je niet moet naar omzien: Intuitive surgical , Acomo, Lotus bakeries
Maar uiteindelijk zal quasi elk aandeel wel in aanmerking komen op lange termijn...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb de indruk dat de volgende correctie al 2 weken bezig is. Het is nu langzaam afglijden ipv meteen de dieperik in tijdens de eerste golf. We moeten ons dus alvast niet haasten.
Ik zie tal van interessante aandelen die weer een stuk goedkoper geworden zijn: KBC, WDP, Kinepolis, Barco,...
Maar aangezien de daling vrij algemeen lijkt en ook tech-aandelen getroffen worden is een goeie tracker natuurlijk ook een optie voor wie er niet teveel werk wilt insteken.
Ik zie tal van interessante aandelen die weer een stuk goedkoper geworden zijn: KBC, WDP, Kinepolis, Barco,...
Maar aangezien de daling vrij algemeen lijkt en ook tech-aandelen getroffen worden is een goeie tracker natuurlijk ook een optie voor wie er niet teveel werk wilt insteken.
-
anonymous
Het is wel geen bank, maar misschien toch een reflectie waard.
Barings Bank bestond al sinds 1717, toen één enkele persoon, Nick Leeson, in 1995 een verlies had veroorzaakt van 1,4 miljard $, en de bank overkop ging.
Los van dat voorbeeld denk ik dat er heel weinig bedrijven zijn (misschien plantages) die nu nog dezelfde kern-activiteiten hebben als 100 jaar geleden. En de strategie zal ook niet meer dezelfde zijn. En het management. En de aandeelhouders zullen vandaag wel andere eisen stellen dan 100 jaar geleden.
-
anonymous9
Er sluipt meer en meer angst in de markten. de VIX wipt vandaag premarket vlot over de 36. Misschien wordt het een salami-crash.
Ik heb alvast wat Tinc en Gbl gekocht voor de lange termijn. Wellicht gaan we nog wat lager maar dan kopen we nog wat bij.
Holdings zijn volgens mij relatief "veilige" beleggingen, maar kunnen net zoals andere aandelen ook (flink) dalen. Ik ben wel benieuwd of er binnenkort nog dividend verlagingen gaan komen. Voor de lange termijn kan je de komende weken in ieder geval koopjes doen.
Holdings zijn volgens mij relatief "veilige" beleggingen, maar kunnen net zoals andere aandelen ook (flink) dalen. Ik ben wel benieuwd of er binnenkort nog dividend verlagingen gaan komen. Voor de lange termijn kan je de komende weken in ieder geval koopjes doen.
Zou wel willen kopen/gokken, bv Boeing en Barco, want de hele economie ligt op apegapen.
Maar desondanks is er op de beurzen toch nog steeds geen echte krach, bv terugval op 20%.
Men zegt dat de ECB en FED voor ondersteuning zorgen door geld op de markt te gooien (QE).
Wat koopt men dan uiteindelijk ? Zal een gebeurlijk herstel dan plots winst opleveren of moet eerst een 'eerlijk' (niet opgepept) peil bereikt worden ?
Maar desondanks is er op de beurzen toch nog steeds geen echte krach, bv terugval op 20%.
Men zegt dat de ECB en FED voor ondersteuning zorgen door geld op de markt te gooien (QE).
Wat koopt men dan uiteindelijk ? Zal een gebeurlijk herstel dan plots winst opleveren of moet eerst een 'eerlijk' (niet opgepept) peil bereikt worden ?
Ik heb Roche en SAP op het oog...
Edit: eerste stukje Roche is binnen
Edit: eerste stukje Roche is binnen
Laatst gewijzigd door JW1 op 28 oktober 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotus Bakeries (maar gaat quasi nooit noemenswaardig in prijs naar beneden), Telenet (spotgoedkoop en printen cash).
Als je stabiliteit wil zal je naar iets anders moeten gaan dan aandelen.
Er bestaan geen veilige/stabiele aandelen. Elk aandeel kan makkelijk 50% of meer verliezen en nooit meer terugkomen op de huidige waarde.
Spreiding over een groot aantal aandelen is de manier om volatiliteit van je aandelen gedeelte te verminderen; maar dat doe je al. Er is voor jou geen reden om je strategie te veranderen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hier wat Graco en Sika verkocht en wat extra SAP aangekocht (rond de €92,40). Port noteert aan 25,7x de verwachte fcf voor 2021, dat is fors minder dan bv. Microsoft, Facebook en Amazon.
Rothschild & Co staat m.i. ook zeer aantrekkelijk nu, misschien wat bijkopen bij verdere daling.
Rothschild & Co staat m.i. ook zeer aantrekkelijk nu, misschien wat bijkopen bij verdere daling.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Mijn laatste aandelen aankoop dateert al van eind mei. Dat was de UBUX ETF. Normaal bij verdere daling van de beurzen zal dat ook mijn volgende aankoop zijn.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik sta zeker open voor risico(beperkt) en beleg nu jaarlijks een mooi bedrag in trackers en fondsen.
Maar om nu de volgende maanden nog eens een €75.000 in etf's te stoppen lijkt mij erover.
Vandaar een mooie portefeuille met stevige waarden gezocht.
Waarom wil je met die bijkomende 75k minder gediversifieerd en dus met meer risico beleggen?
Laatst gewijzigd door B7H4long op 28 oktober 2020, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.