Liquide obligaties
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Liquide obligaties
Dag allemaal,
Ik overweeg obligaties als winstgevender alternatief voor een spaarrekening. Het probleem met de typische obligatie is dat je voor x aantal jaar vastzit, terwijl ik het geld te allen tijde beschikbaar wil houden.
Toen ik deze ETF zag, dacht ik: zoiets moet ik hebben! Maar dan:
- in euro
- ETF (=beursgenoteerd) omwille van snel & goedkoop in- & uitstappen
- een kapitalisatiefonds en geen distributiefonds (zoals bovenstaande) omwille van de fiscaliteit. Ik vermoed dat ik zo geen belasting hoef te betalen (net zoals er geen meerwaardebelasting is op aandelen)
Kent er iemand iets dat hierop lijkt? Als dit niet zou bestaan, dan neem ik genoegen met een ETF-distributiefonds of een niet-ETF fonds met ultra-lage in- & uitstapkosten.
Ik overweeg obligaties als winstgevender alternatief voor een spaarrekening. Het probleem met de typische obligatie is dat je voor x aantal jaar vastzit, terwijl ik het geld te allen tijde beschikbaar wil houden.
Toen ik deze ETF zag, dacht ik: zoiets moet ik hebben! Maar dan:
- in euro
- ETF (=beursgenoteerd) omwille van snel & goedkoop in- & uitstappen
- een kapitalisatiefonds en geen distributiefonds (zoals bovenstaande) omwille van de fiscaliteit. Ik vermoed dat ik zo geen belasting hoef te betalen (net zoals er geen meerwaardebelasting is op aandelen)
Kent er iemand iets dat hierop lijkt? Als dit niet zou bestaan, dan neem ik genoegen met een ETF-distributiefonds of een niet-ETF fonds met ultra-lage in- & uitstapkosten.
Laatst gewijzigd door Frederikk op 27 augustus 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
woutie-dax
- Newbie

- Contacteer:
Re: Liquide obligaties
Ik denk dat er zo wel wat producten betsaan.
Heb eens snel gekeken op de website van euronext.
Een voorbeeld zou kunnen zijn "Lyxor euro corp BDhttp://www.euronext.com/trader/factshee ... ectedMep=1".
Dit is maar een voorbeeld, ik heb niets gezegd over de kwaliteit ervan.
TER ligt op 0.20% en een stijging in het laatste jaar van 6.65%
Veel plezier ermee.
Heb eens snel gekeken op de website van euronext.
Een voorbeeld zou kunnen zijn "Lyxor euro corp BDhttp://www.euronext.com/trader/factshee ... ectedMep=1".
Dit is maar een voorbeeld, ik heb niets gezegd over de kwaliteit ervan.
TER ligt op 0.20% en een stijging in het laatste jaar van 6.65%
Veel plezier ermee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Liquide obligaties
Oh man, net wat ik zocht! Prachtig!! Erg bedankt om mij op weg te zetten! 
P.S. ik weet niet of je je speciaal geregistreerd hebt om op mijn vraag te antwoorden, maar in ieder geval, welkom op het forum!
P.S. ik weet niet of je je speciaal geregistreerd hebt om op mijn vraag te antwoorden, maar in ieder geval, welkom op het forum!