Literatuur
TIP
Re: Literatuur
Vandaag zijn The Money Masters en The New Money Masters van John Train toegekomen; tweedehands besteld op Amazon.co.uk. Heb Money Masters of Our Time al gelezen, wat een synthese is van die twee boeken, en vind ik zeer aanbevelenswaardig. Gaat over mensen die de beurs geklopt hebben (zoals Buffett, Graham, Templeton, Fisher, Soros/Rogers, Lynch, Neff, Carret e.a.): mengeling van biografie en beleggingsfilosofie. Die boeken worden tot de klassiekers gerekend. Zal weer heerlijk zijn om te lezen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Kan zijn dat dit boek al is aangeraden (niet heel het topic doorlezen) maar ik kan zelf zeker en vast "The Warren Buffet way" aanraden voor beginners. Geeft mooie inzichten over hoe je moet kijken naar beleggen in aandelen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Erg saai boek. Echt waar. Ik heb geen moeite met lezen als het maar interessant is (zoals Het lied van ijs en vuur, no problem), maar dit is saaie kost. Raar trouwens dat Buffett dit aanraadt, want buiten dat Graham zijn leermeester was, hebben de twee een totaal verschillende aanpak. Zo is Buffett meer op groei gericht en focust Graham meer op kapitaalbehoud.optibear schreef:Nog niet gelezen maar the intelligent investor van benjamin graham schijnt te moeite te zijn. Volgens warren buffet toch.
Ik zou eerder Seth Klarman, Margin of Safety aanraden om de juiste mindset te bekomen, Joel Greenblatt "The little book that beats the market" als extreme intro en Katsenelson "The little book of sideways markets" om zich aan te passen aan het huidige beursklimaat.
Totale afrader zijn de boeken van Ruerd Heeg...
Damn right you are !Inversor schreef: (zoals Het lied van ijs en vuur, no problem)
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow