Looptijd Hypothecaire mandaat inkorten
TIP
Looptijd Hypothecaire mandaat inkorten
Ik heb in het verleden een aantal keer een vervroegde terugbetaling gedaan van mijn lening en de looptijd ingekort tot 10 jaar en 1 maand wat de minimum is voor een hypothecair krediet.
Onze lening bestaat echter voor een deel uit een hypotheek en een deel hypothecair mandaat. Nu is mijn vraag of ik een vervroegde afbetaling kan doen op het deel mandaat en de looptijd hiervan inkorten tot minder dan 10 jaar?
Indien ik me niet vergis heeft dit geen impact op ons fiscaal voordeel.
Onze lening bestaat echter voor een deel uit een hypotheek en een deel hypothecair mandaat. Nu is mijn vraag of ik een vervroegde afbetaling kan doen op het deel mandaat en de looptijd hiervan inkorten tot minder dan 10 jaar?
Indien ik me niet vergis heeft dit geen impact op ons fiscaal voordeel.
-
anonymous
Re: Looptijd Hypothecaire mandaat inkorten
Klopt. Dat mandaat gedeelte kan je zelf volledig afsluiten als je wil.
Dat is ook de reden waarom de leningen gesplitst worden.
De hypotheek kost meer aan notaris en registratie kosten, maar kan je inbrengen in de belastingen tot een bepaald bedrag.
Dat mandaat kan je niet inbrengen, maar kost minder aan notaris en registratie kosten.
Vandaar de 2 delen.
Dat is ook de reden waarom de leningen gesplitst worden.
De hypotheek kost meer aan notaris en registratie kosten, maar kan je inbrengen in de belastingen tot een bepaald bedrag.
Dat mandaat kan je niet inbrengen, maar kost minder aan notaris en registratie kosten.
Vandaar de 2 delen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
hi,
Waarom wil je vervroegd aflossen en niet inkorten ?
of heb je hetzelfde probleem als wij
de bank heeft 1 lening en dus moet je vervroegd aflossen wil je de lening herzien.
we hebben een combinatie van vervroegd aflossen en inkorting toegepast en dat ziet er nu goed uit, we zitten ver boven het belastbaar aftrekbaar gedeelte.
Alleen spijtig dat ik niet van in het begin voor meerdere leningen ipv van 1 lening ben gegaan.
had ik kunnen werken met een deel variabel, vast , en door inkorting de vervroegde aflossing vermeden.
ps.
Leningen aflossen in goed maar wij kwamen tot de conclusie dat er een dure factuur aan erfenisrechten afkwam
Dus een huis + een lening + geld was beter dan
een afgelost huis
dat een
Waarom wil je vervroegd aflossen en niet inkorten ?
of heb je hetzelfde probleem als wij
de bank heeft 1 lening en dus moet je vervroegd aflossen wil je de lening herzien.
we hebben een combinatie van vervroegd aflossen en inkorting toegepast en dat ziet er nu goed uit, we zitten ver boven het belastbaar aftrekbaar gedeelte.
Alleen spijtig dat ik niet van in het begin voor meerdere leningen ipv van 1 lening ben gegaan.
had ik kunnen werken met een deel variabel, vast , en door inkorting de vervroegde aflossing vermeden.
ps.
Leningen aflossen in goed maar wij kwamen tot de conclusie dat er een dure factuur aan erfenisrechten afkwam
Dus een huis + een lening + geld was beter dan
een afgelost huis
dat een
We hebben inderdaad maar één lening.
De bedoeling was een deel vroeger afbetalen, de looptijd van de lening inkorten en het maandelijks bedrag gelijk te houden.
De bedoeling was een deel vroeger afbetalen, de looptijd van de lening inkorten en het maandelijks bedrag gelijk te houden.
ik zou juist de looptijd niet inkorten, maar gelijk houden,
anders verlies je jaren woonbonus
anders verlies je jaren woonbonus