Lotus Bakeries
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Lotus Bakeries
Euro 5000 voor een lekker koekje betalen is wel erg véél toch? Wellicht kan men beter op dieet gaan en daarna Lotus kopen!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat wordt dan eerst wel een zeer "zwaar" diëet ...Jozefien1969 schreef: ↑4 augustus 2021, 20:50 Euro 5000 voor een lekker koekje betalen is wel erg véél toch? Wellicht kan men beter op dieet gaan en daarna Lotus kopen!

-
- Hero Member
- Contacteer:
Makkelijker dan het volgen van "Wissel van de macht" nu op Canvas. Ondanks de vijf extra coronakilo. Maar u heeft gelijk het wordt zwaar.EarthNvstr1 schreef: ↑4 augustus 2021, 20:54Dat wordt dan eerst wel een zeer "zwaar" diëet ...Jozefien1969 schreef: ↑4 augustus 2021, 20:50 Euro 5000 voor een lekker koekje betalen is wel erg véél toch? Wellicht kan men beter op dieet gaan en daarna Lotus kopen!![]()
Nu je het zegt!Jozefien1969 schreef: ↑4 augustus 2021, 21:26Makkelijker dan het volgen van "Wissel van de macht" nu op Canvas. Ondanks de vijf extra coronakilo. Maar u heeft gelijk het wordt zwaar.
Was er vroeger niet zoiets a la Lotus Corona? Of ben ik mis.
Volgens mij wordt de Lotus fabriek in Oostakker trouwens nog steeds Corona genoemd.Het bedrijf 'Corona' was een cakefabriek die voortkwam uit een bakkerij van de familie Stevens, en in 1937 op industriële schaal ging produceren. Deze introduceerde de Luikse wafel in 1970, en verplaatste de productie in 1972 naar Oostakker.
Per 1 januari 1974 fuseerden Lotus en Corona, om gezamenlijk de Belgische markt te veroveren. Van daaruit wilde men de markten van de buurlanden penetreren, waartoe overnames moesten worden gedaan, aangezien er sterke plaatselijke verschillen bestaan in cake en gebak.
Bedankt voor de geschiedenislesvidar schreef: ↑5 augustus 2021, 12:23Volgens mij wordt de Lotus fabriek in Oostakker trouwens nog steeds Corona genoemd.Het bedrijf 'Corona' was een cakefabriek die voortkwam uit een bakkerij van de familie Stevens, en in 1937 op industriële schaal ging produceren. Deze introduceerde de Luikse wafel in 1970, en verplaatste de productie in 1972 naar Oostakker.
Per 1 januari 1974 fuseerden Lotus en Corona, om gezamenlijk de Belgische markt te veroveren. Van daaruit wilde men de markten van de buurlanden penetreren, waartoe overnames moesten worden gedaan, aangezien er sterke plaatselijke verschillen bestaan in cake en gebak.

Volgende week Q2 cijfers.
Ik reken op goede cijfers, waarom zouden die niet goed zijn
Na het doorbreken van de 5000 euro grens ga ik er vanuit dat ze straks weer hoger op gaan gaan.
Daarom heb ik vandaag iets gedaan wat ik dacht niet/nooit te doen: nog een Lotus aandeel kopen
Ik wou ze nog net onder 5000 aankopen en dat is gelukt!
Ik heb de aandeel bij de andere gelegd en het gaat daar nog heel lang blijven liggen.
Ik reken op goede cijfers, waarom zouden die niet goed zijn

Na het doorbreken van de 5000 euro grens ga ik er vanuit dat ze straks weer hoger op gaan gaan.
Daarom heb ik vandaag iets gedaan wat ik dacht niet/nooit te doen: nog een Lotus aandeel kopen

Ik heb de aandeel bij de andere gelegd en het gaat daar nog heel lang blijven liggen.
Beeld: Lotus Bakeries
(ABM FN) Lotus Bakeries zag het afgelopen halfjaar zijn omzet met 13 procent groeien tot 365,3 miljoen euro. Dat meldde het bedrijf in zijn halfjaarcijfers maandag nabeurs.
De stijging was onder meer te danken aan de Lotus Biscoff dat zijn omzet met 20 procent zag groeien, dit doordat onder meer de toerismesector langzaam heropende.
Ook de tweede strategische pijler Natural Foods kende een sterke groei waarbij dezelfde niveaus van in 2019 terug gehaald werden.
De recurrente EBITDA steeg van 67,1 miljoen euro tot 77,3 miljoen euro.
Ook het nettoresultaat steeg met 18 procent op jaarbasis tot 48,8 miljoen euro.
Een opvallend cijfer was de schuld. De netto financiële schulden daalden ruimschoots van 170,9 miljoen euro tot 129,6 miljoen euro. Een daling met 41 miljoen euro. De verhouding netto financiële schulden/REBITDA blijft volgens het bedrijf laag op ongeveer 0,9 tegenover 1,4 een jaar eerder.
Het bedrijf meldt in het persbericht ook dat door de sterke omzetstijging, de Lotus Biscoff een van de grootste koekjesmerken in de wereld is geworden. Dit terwijl de groep nog genoeg groeipotentieel ziet in de toekomst.
Opnieuw puike resultaten en beter dan verwacht. Ben benieuwd hoe de koers morgen gaat reageren.
(ABM FN) Lotus Bakeries zag het afgelopen halfjaar zijn omzet met 13 procent groeien tot 365,3 miljoen euro. Dat meldde het bedrijf in zijn halfjaarcijfers maandag nabeurs.
De stijging was onder meer te danken aan de Lotus Biscoff dat zijn omzet met 20 procent zag groeien, dit doordat onder meer de toerismesector langzaam heropende.
Ook de tweede strategische pijler Natural Foods kende een sterke groei waarbij dezelfde niveaus van in 2019 terug gehaald werden.
De recurrente EBITDA steeg van 67,1 miljoen euro tot 77,3 miljoen euro.
Ook het nettoresultaat steeg met 18 procent op jaarbasis tot 48,8 miljoen euro.
Een opvallend cijfer was de schuld. De netto financiële schulden daalden ruimschoots van 170,9 miljoen euro tot 129,6 miljoen euro. Een daling met 41 miljoen euro. De verhouding netto financiële schulden/REBITDA blijft volgens het bedrijf laag op ongeveer 0,9 tegenover 1,4 een jaar eerder.
Het bedrijf meldt in het persbericht ook dat door de sterke omzetstijging, de Lotus Biscoff een van de grootste koekjesmerken in de wereld is geworden. Dit terwijl de groep nog genoeg groeipotentieel ziet in de toekomst.
Opnieuw puike resultaten en beter dan verwacht. Ben benieuwd hoe de koers morgen gaat reageren.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Mijn glazen bol heeft het juistJhn schreef: ↑13 augustus 2021, 13:48 Volgende week Q2 cijfers.
Ik reken op goede cijfers, waarom zouden die niet goed zijn![]()
Daarom heb ik vandaag iets gedaan wat ik dacht niet/nooit te doen: nog een Lotus aandeel kopen![]()

Of toch niet! Het is nog veel beter

De tijd:
Dit is een sterk rapport', zegt CEO Jan Boone, de kleinzoon van de gelijknamige oprichter van het beursgenoteerde familiebedrijf. 'De omzet groeide met 42 miljoen euro. Dat hebben we nog nooit meegemaakt.'
En of de koers reageert. 9% up! 

Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Maf eigenlijk,een koekjesbedrijf dat kan meedoen met tech aandelen
Wel een bedenking. Ze hebben de lat wel hoog gelegd. Wat als ze volgende jaar 40mil omzet draaien, wat ik nog steeds een fantastich resultaat vind. Maar de beurs kennende zou dit een negatieve koersbeweging geven want sommige willen altijd maar meer en meer
Edit: Lotus heeft geen plannen voor een stock split.

Wel een bedenking. Ze hebben de lat wel hoog gelegd. Wat als ze volgende jaar 40mil omzet draaien, wat ik nog steeds een fantastich resultaat vind. Maar de beurs kennende zou dit een negatieve koersbeweging geven want sommige willen altijd maar meer en meer

Wat als ... mijn tante ballen had! Dan was ze mijn nonkelDenfi schreef: ↑17 augustus 2021, 12:26 Maf eigenlijk,een koekjesbedrijf dat kan meedoen met tech aandelen![]()

Kan mij helemaal gene fuk schelen, go Lotus

Zo'n cijfers had ik nooit verwacht
Dat wordt weer een mooi resultaat voor Zeezout dit jaar.
Proficiat iedereen !

Dat wordt weer een mooi resultaat voor Zeezout dit jaar.
Proficiat iedereen !
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
20%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/05/2025
20%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/05/2025