Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Lotus verhoogt dividend na topjaar 2021!
omzet met 13% omhoog en dividend naar 40 euro.
wat een pracht aandeel, zoals Beyonce zou zingen: ... so crazy in love ...

omzet met 13% omhoog en dividend naar 40 euro.
wat een pracht aandeel, zoals Beyonce zou zingen: ... so crazy in love ...

-
- Verbannen Gebruiker
Het is nogal een duur aandeel vind ik.
Wat te denken van een nieuwe instap aan de huidige koersen, rond 4.600 Euro ?
Koekjes gaan we blijven eten ... toch ?
En er is nu toch al een serieuze brok vanaf gegaan !
Koekjes gaan we blijven eten ... toch ?
En er is nu toch al een serieuze brok vanaf gegaan !
Zeer zeker, vraag mij ook af waarom het zo gezakt is.
Is dat puur emo of eten de russen alle speculoos op of zo?
Het bestuur had al aangegeven dat 2022 een moeilijk jaar ging zijn,nog voor dat de oorlog begon. Door die nutteloze autistische opa in het Kremlin stijgen de prijzen van de grondstoffen.Dit gaat wegen op hun marges.
Het viel mij ook op dat de koers verder zakte bij de bekendmaking dat Lotus (nog) niet in de Bel 20 komt.
Vraag me af wat de stijging van de graanprijzen gaan hebben op de omzet van Lotus ?
Daarnaast gaan mensen eerst niet besparen op luxe producten zoals koekjes en dergelijke ?
Daarnaast gaan mensen eerst niet besparen op luxe producten zoals koekjes en dergelijke ?
Gisteren gehoord dat de prijs van een brood tegen eind dit jaar wellicht 5 euro of meer zal zijn.
Gecombineerd met de sterk gestegen prijzen voor gas, elektriciteit en benzine, denk ik niet dat er dan nog veel extraatjes afkunnen bij heel wat huishoudens of de gepensioneerden die moeten toekomen met een (klein) pensioentje.
Gecombineerd met de sterk gestegen prijzen voor gas, elektriciteit en benzine, denk ik niet dat er dan nog veel extraatjes afkunnen bij heel wat huishoudens of de gepensioneerden die moeten toekomen met een (klein) pensioentje.
Ik kam me moeilijk voor dat Aldi Lidl en Albert Heyn de prijs x 5 zullen doen.
De broodprijs (of de bakkerij index) was in 2021 €2,39, er is met andere woorden "slechts" een verdubbeling nodig om naar €5 te gaan, wees er maar zeker van dat Aldi en consorten in dat geval ook zullen verdubbelen van prijs.
-
- Verbannen Gebruiker
Bron HLNVLblokpate schreef: ↑13 maart 2022, 19:26Dat is hln, of hln niveau. Bij De Standaard spreken ze over verhoging 30 cent tegen eind 2022.
De verkoopprijs van een brood stijgt dit jaar met 30 eurocent tot 2,7 euro. Dat berekende Bakkers Vlaanderen, de Vlaamse bakkersfederatie. Het gaat om een stijging van 13 procent tegenover vorig jaar.
Komt uit een paniekinterview met een bakker die niet kan rekenen.annetje schreef: ↑13 maart 2022, 17:18 Gisteren gehoord dat de prijs van een brood tegen eind dit jaar wellicht 5 euro of meer zal zijn.
In werkelijkheid €0,2 tot €0,3 zal er bijkomen voor een brood. Ze zouden beter de CFO van een industriële bakkerij interviewen dan de bakker om de hoek.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
De prijs van een erg lekker granenbrood, bij mij in de buurt is al gestegen van 2,20 euro, naar 2,40 euro, en nu : 2,70 euro.
(Gaat nog)
Maar, .... Besparen op luxe producten / koekjes ? - ja, en neen.
In de Delhaise, in de buurt koop ik echter wel, (en nog vele anderen) huismerk koekjes , de helft goedkoper, voor een goede kwaliteit.
( en dan nog op geregelde tijden , 2e of bij 3 aankopen : -20 of - 30 % )
Gaat in andere landen ook opgaan.
Ook vliegtuigmaatschappijen besparen op alles. een prijsverhoging van een speculaas koekje zal niet zo eenvoudig meer door te berekenen zijn.
(Gaat nog)
Maar, .... Besparen op luxe producten / koekjes ? - ja, en neen.
In de Delhaise, in de buurt koop ik echter wel, (en nog vele anderen) huismerk koekjes , de helft goedkoper, voor een goede kwaliteit.
( en dan nog op geregelde tijden , 2e of bij 3 aankopen : -20 of - 30 % )
Gaat in andere landen ook opgaan.
Ook vliegtuigmaatschappijen besparen op alles. een prijsverhoging van een speculaas koekje zal niet zo eenvoudig meer door te berekenen zijn.