Luxemburgse Besparingstips
Luxemburgse Besparingstips
Volgende week moet ik voor mijn werk in Luxemburg zijn.
Nu ben ik geen roker maar van andere geneugden houud ik vaak wel. Ik ben nog nooit in Luxemburg gaan shoppen maar wie heeft er besparingstips ivm alcoholische dranken
goede en goedkope shops waar je wat.kan inslaan.
Nu ben ik geen roker maar van andere geneugden houud ik vaak wel. Ik ben nog nooit in Luxemburg gaan shoppen maar wie heeft er besparingstips ivm alcoholische dranken

Re: Luxemburgse Besparingstips
gaan tanken
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tanken geeft al niet zoveel voordeel meer.
Op alcoholische drank is nog wel wat voordeel te doen, zeker voor producten die in promotie staan.
Normaal hier ook elk jaar een toeristische uitstap gecombineerd met drankaankoop in Luxemburg.
Helaas dit jaar (nog) niet, Luxemburg kleur rood (of is het ondertussen terug orange?)
Gaan uiteten of gaan terrassen in Luxemburg is gemiddeld genomen vrij prijzig, zeker in de ruime omgeving van de hoofdstad. Daar zitten veel kapitaalkrachtige medewerkers van Europese en financiële instellingen.
Op alcoholische drank is nog wel wat voordeel te doen, zeker voor producten die in promotie staan.
Normaal hier ook elk jaar een toeristische uitstap gecombineerd met drankaankoop in Luxemburg.
Helaas dit jaar (nog) niet, Luxemburg kleur rood (of is het ondertussen terug orange?)
Gaan uiteten of gaan terrassen in Luxemburg is gemiddeld genomen vrij prijzig, zeker in de ruime omgeving van de hoofdstad. Daar zitten veel kapitaalkrachtige medewerkers van Europese en financiële instellingen.
Er is een colruyt in Luxemburg. Je kan ook altijd eens de reclamefolders van Luxemburg doosnuiten. Zelf ga / ging ik liever naar Duitsland, maar je hebt gelijk, waarom niet als je toch daar bent kan je gerust een voorraadje cola en water kopen 

Klopt. Het is omdat ik er passeer. Ben benieuwd 

In Luxemburg stad, Strassen, Bertrange, ... kan het soms vrij prijzig zijn. Maar als je de iets 'armere' (lees: minder rijke) wijken opzoekt, kan je soms wel heel lekker tegen een redelijk prijs eten.
Verder is tanken in bijna ieder tankstation even duur/goedkoop. Sigaretten kosten ook overal evenveel. Enkel voor alcohol moet je oppassen, daarvoor zou ik de Colruyt of de Auchan aanbevelen.
Voordeel t.o.v. Duitsland is dat je in Luxemburg geen Duitse Flaschenpfand hebt, voor glazen flessen passen hebben ze hetzelfde systeem als het Belgische, en kan je ze ook terugdoen naar een Belgische winkel.
Gaan tanken! een aanrader
Merci, ik was de Colruyt gepasseerd in het Noorden, het is toch de moeite voor de sterke drank vooral inderdaad.
In de zomer nog een dagje in luxemburg geweest; Diesel was daar méér dan 20 cent goedkoper dan hier (lees DATS23). Dat is toch snel +10 euro op een volle bak.
OK, daarvoor moet je niet naar Luxemburg rijden, maar als je dan toch daar bent als spaargidser...
Je moet natuurlijk niet langs de snelweg tanken of in een een station met 24-uur shop, die zijn altijd duurder hé.
Op 1u10minuten ben ik in Massen of Knauf shopping center. Geen idee of de prijzen verder van de grens met Luxemburg lager liggen...
Let wel, niet elke fles sterke drank is sowieso een pak goedkoper dan bij ons (vb glenfiddich dacht ik van niet). Voor sommige rijdt je zelfs beter naar Duitsland..
OK, daarvoor moet je niet naar Luxemburg rijden, maar als je dan toch daar bent als spaargidser...

Je moet natuurlijk niet langs de snelweg tanken of in een een station met 24-uur shop, die zijn altijd duurder hé.
Op 1u10minuten ben ik in Massen of Knauf shopping center. Geen idee of de prijzen verder van de grens met Luxemburg lager liggen...
Let wel, niet elke fles sterke drank is sowieso een pak goedkoper dan bij ons (vb glenfiddich dacht ik van niet). Voor sommige rijdt je zelfs beter naar Duitsland..
Ik dacht dat de brandstofprijzen in alle tankstations in het groothertogdom Luxemburg gelijk zijn. Momenteel 0.933 euro/l voor diesel. Daar bestaan dus geen dure en goedkopere tankstations.
20 cent de moeite .Umi schreef: ↑17 oktober 2020, 16:40 In de zomer nog een dagje in luxemburg geweest; Diesel was daar méér dan 20 cent goedkoper dan hier (lees DATS23). Dat is toch snel +10 euro op een volle bak.
OK, daarvoor moet je niet naar Luxemburg rijden, maar als je dan toch daar bent als spaargidser...![]()
Als ik dagelijks zie hoeveel er de volle pot betalen als ze gaan tanken .....
500 meter verder al jaar en dag 15 cent korting.
is het in Luxemburg plots een mirakel.
Estate Guru believer.
Tja er rijden idioten (of bedrijfswagens) genoeg rond in dit land héplatin schreef: ↑19 oktober 2020, 10:3120 cent de moeite .Umi schreef: ↑17 oktober 2020, 16:40 In de zomer nog een dagje in luxemburg geweest; Diesel was daar méér dan 20 cent goedkoper dan hier (lees DATS23). Dat is toch snel +10 euro op een volle bak.
OK, daarvoor moet je niet naar Luxemburg rijden, maar als je dan toch daar bent als spaargidser...![]()
Als ik dagelijks zie hoeveel er de volle pot betalen als ze gaan tanken .....
500 meter verder al jaar en dag 15 cent korting.
is het in Luxemburg plots een mirakel.

Als de cijfers hierboven kloppen van Brembos, gaat het zelfs richting 30cent (dus al snel 45cent voor de lokale idioot). Vind ik zeker de moeite als je er toch bent...
De regering in Luxemburg heeft onlangs besloten om in 2021 de accijnzen met z'n 5 eurocent per liter op te trekken, omdat het in Luxemburg 'te goedkoop' is. De Belgische regering zal nog wel volgen denk ik.
vroeger ging men wel eens naar luxemburgs om de couponnetjes van aandelen en obligaties te ontvangen zonder roerende voorheffing, maar die tijd is al voorbij