maandelijks beleggen in fondsen
TIP
-
johanspaar
- Newbie

- Contacteer:
maandelijks beleggen in fondsen
Allen,
Mijn doel is een plan op te stellen om maandelijks een bedrag te beleggen in fondsen.
Doel is lange termijn.
Ik dacht aan een combinatie van 2 fondsen:
- Carmignac Emergents
- Carmignac Patrimoine
Wat is jullie idee daarover?
bedankt.
Mijn doel is een plan op te stellen om maandelijks een bedrag te beleggen in fondsen.
Doel is lange termijn.
Ik dacht aan een combinatie van 2 fondsen:
- Carmignac Emergents
- Carmignac Patrimoine
Wat is jullie idee daarover?
bedankt.
Re: maandelijks beleggen in fondsen
Op gebied van spreiding is dat geen goede keuze want die twee fondsen overlappen elkaar voor een groot deel. Veel van de aandelen in Emergents zitten ook in Patrimoine dus je koopt in feite twee keer hetzelfde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
of anders enkel in het nieuwe fonds emerging patrimoine
Om na te gaan of fondsen elkaar overlappen moet je je fondsen op Morningstar ingeven en er dan een X-ray analyse op uitvoeren.
Bij het gebruik van X-Ray op Morningstar moet je wel opletten want heel wat fondsen zijn niet meer up-to-date inzake hun portfolio holdings.
-
johanspaar
- Newbie

- Contacteer:
Morningstar heeft (oa de Xray) blijkbaar een aantal goede tools. Bedankt voor de tip.
Misschien zijn de portfolio holdings op Morningstar niet meer helemaal up to date maar desondanks geeft de X-Ray toch een goed globaal beeld van in hoeverre verschillende fondsen dezelfde aandelen aanhouden.
Ja dat klopt, X-Ray is zeker een interessante tool op Morningstar. Daarnaast bekijk sowieso de maandelijkse rapportering van de desbetreffende fundmanagers op hun eigen website. Is ook altijd interessante informatie vind ik persoonlijk.
De maandelijkse info van de fondsmanagers vind ik persoonlijk te gekleurd.
Zijn ze mee met de hausse dan hebben ze de goede keuze gemaakt.
Zijn ze niet mee, dan hebben ze zich zeer voorzichtig opgesteld omdat de markt te ondoorzichtig is.
Heb je al eens één fondsmanager horen zeggen dat het nu niet de moment is om in zijn fonds te beleggen.
Ik bewaar al een tijdje de aanbevelingen die ze mij toesturen: enkele minuten geleden nog bekeken: van een bepaalde bank het fonds in de kijker van jan 2011: Blackrock World New Energy:
- we staan aan het begin van een nieuwe energiecyclus volgens de experts van BlackRock;
- op korte termijn krimpt de oliemarkt in en stijgt de prijs per vat;
- de kostprijs voor oliewinning zal in de toekomst toenemen.
Resultaat van 2011: - 10 %
Zo kan ik het ook, daar heb ik geen info voor nodig.
Zijn ze mee met de hausse dan hebben ze de goede keuze gemaakt.
Zijn ze niet mee, dan hebben ze zich zeer voorzichtig opgesteld omdat de markt te ondoorzichtig is.
Heb je al eens één fondsmanager horen zeggen dat het nu niet de moment is om in zijn fonds te beleggen.
Ik bewaar al een tijdje de aanbevelingen die ze mij toesturen: enkele minuten geleden nog bekeken: van een bepaalde bank het fonds in de kijker van jan 2011: Blackrock World New Energy:
- we staan aan het begin van een nieuwe energiecyclus volgens de experts van BlackRock;
- op korte termijn krimpt de oliemarkt in en stijgt de prijs per vat;
- de kostprijs voor oliewinning zal in de toekomst toenemen.
Resultaat van 2011: - 10 %
Zo kan ik het ook, daar heb ik geen info voor nodig.
Als belegger mogen we idd niet te naïef zijn, maar ik ga er toch van uit dat als ik een fonds aankoop dat ik er zelf in geloof een meerwaarde te kunnen realiseren (en uiteraard spreken fundmanagers uit eigen belang). Ik gebruik de maandelijkse fiches doorgaans als louter informatief instrument naast eigen research en andere informatieve websites. De periodieke rapporteringen van bijvoorbeeld Ethna Capital vind ik persoonlijk interessant om te lezen (ondanks het feit dat ze uit eigen belang spreken).