Maestro geld afhaling
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Maestro geld afhaling
Wanneer de wisselkoers ongunstig is ligt dit aan je eigen bank, niet die waarvan de automaten zijn. Daarom voor mij Revolut of N26.
Net terug van Spanje. Geld afgehaald met mijn Argenta Maestro (dus NIET Mastercard). Bij de bank Popular 140 euro, er kwam 1,50 euro commissie bij en nog eens bij de bank Santander 140 euro, er kwam 1,80 euro bij. Blijkbaar is dat voor het gebruik van de automaat. Bij de verrichting komt naar het schijnt de melding op het scherm of je dit wel of niet wil betalen, indien niet, dan wordt de verrichting afgebroken en krijg je geen geld. Bij mij was die melding me alleszins niet opgevallen anders had ik geweigerd. Ik weet niet welke banken in Spanje dit niet aanrekenen. Bij navraag, Argenta komt NIET tussen in deze kosten!!!!
Die kosten hebben dan ook niets te maken met Argenta of eender welke Belgische bank.
Bij geldafhalingen in het buitenland, kunnen er inderdaad kosten afgehouden worden door de plaatselijke bank.
Ik weet ook niet hoe dat juist werkt (afhankelijk van bank of bankautomaat?) Ikzelf heb het tot nu toe nog nergens meegemaakt (ook verleden jaar in Malaga niet).
Ben verleden jaar ook in Spanje geweest en toen heb ik bij afhaling niets extra moeten betalen. Dit jaar wel!!
Allee; dat belooft voor een volgende keer
Dit jaar ben ik alleen (nog maar) in Frankrijk geweest, en daar had ik gelukkig geen extra kosten voor afhalingen met de Argenta debetkaart.
Dit jaar ben ik alleen (nog maar) in Frankrijk geweest, en daar had ik gelukkig geen extra kosten voor afhalingen met de Argenta debetkaart.