makkelijkste online bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
freddyfish
Re: makkelijkste online bank
Argenta werkt op zich goed, is overzichtelijk en voor 90% van de bevolking biedt het ook alle functies die ze nodig hebben bij dagelijks gebruik. Alleen is het ingeven van al die codes idd wel een hele vervelende klus. Andere banken zoals Fortis zijn vandaag echter ook overgestapt op dezelfde kaartlezer en bij Fortis tenminste is de betalingsprocedure even complex geworden. Het enige verschil dat ik zie tussen fortis en argenta is dat bij fortis die hele complexe procedure niet wordt gevraagd bij reeds opgeslagen contacten.
Deutsche Bank heeft een heel makkelijk en overzichtelijk systeem dat via het codekaartje de betalingen ook nog eens snel en (redelijk) veilig kan afhandelen. Ik gebruik DB steeds vaker voor overschrijvingen te doen.
MAAR... de algemeen bekende traagheid van het systeem is een beetje een dooddoener. Hun laatste update lost het probleem al voor een groot deel op. Hier wordt een fictieve berekening gemaakt van je huidige saldo... maar het echt e saldo blijft natuurlijk twee dagen achter lopen.
Record bank heeft ook een veilig en handig systeem ... kost ook weinig tijd en je saldo wordt onmiddellijk aangepast.
Waarom mensen zeggen dat fortis zonder enige twijfel met kop en schouders boven bijvoorbeeld argenta uitsteekt blijft voor mij een raadsel, het is niet veel sneller en het volgt dezelfde complexe procedure... en ook de layout is toch ook maar gewoontjes
Deutsche Bank heeft een heel makkelijk en overzichtelijk systeem dat via het codekaartje de betalingen ook nog eens snel en (redelijk) veilig kan afhandelen. Ik gebruik DB steeds vaker voor overschrijvingen te doen.
MAAR... de algemeen bekende traagheid van het systeem is een beetje een dooddoener. Hun laatste update lost het probleem al voor een groot deel op. Hier wordt een fictieve berekening gemaakt van je huidige saldo... maar het echt e saldo blijft natuurlijk twee dagen achter lopen.
Record bank heeft ook een veilig en handig systeem ... kost ook weinig tijd en je saldo wordt onmiddellijk aangepast.
Waarom mensen zeggen dat fortis zonder enige twijfel met kop en schouders boven bijvoorbeeld argenta uitsteekt blijft voor mij een raadsel, het is niet veel sneller en het volgt dezelfde complexe procedure... en ook de layout is toch ook maar gewoontjes
Ben zowel bij argenta als keytrade. Argenta is een goede bank, maar hun on-line diensten staan echt nog niet op punt, dus de beste en makkelijkste on-line bank is zonder enige twijfel: KEYTRADE !
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
( al staat dit item volgens mij niet helemaal in het juiste topic, voor enkel de spaarrekening te beheren heb je weinig on-line diensten nodig )
Geld verdienen doe je door te werken.
Argenta was tot voor een jaar mijn hoofdbank, maar sinds het invoeren van de digipass werd het moeilijk, onhandig en tijdrovend om een verrichting uit te voeren.
Sedertdien werd Keytrade hoe langer hoe meer mijn hoofdbank en dit niet enkel omdat ze ook nog eens ons spaargeld bij Kaupthing veilig stelde.
Denk er niet meer aan van bank te veranderen.
Werkelijk perfekte en snelle service bij Keytrade !
Sedertdien werd Keytrade hoe langer hoe meer mijn hoofdbank en dit niet enkel omdat ze ook nog eens ons spaargeld bij Kaupthing veilig stelde.
Denk er niet meer aan van bank te veranderen.
Werkelijk perfekte en snelle service bij Keytrade !
Bij fortis worden de overschrijvingen ook niet onmiddellijk verwerkt. ZE staan in het blauw bovenaan met "Elektronische overschrijving" maar de naam en mededeling staat er niet bij, waardoor je niet onmiddellijk een screenshot kan nemen en doorsturen naar de andere persoon als het dringend moet gaan.
Bij Keytrade is dit wel onmiddellijk (binnen de minuut) zichtbaar. Maaaar wat mij bij keytrade wel stoort is als je geld afhaalt aan een automaat of een betaling mee doet in de winkel dit pas de werkdag nadien verwerkt wordt en zichtbaar is op internet. Ook als je geld overschrijft van spaar naar zicht kan je niet onmiddellijk het geld afhalen aan een automaat of ermee betalen in een winkel want dan krijg je 'saldo ontoereikend' Er zit een paar uur tussen, hoeveel uur weet ik niet.
Bij Dexia ook onmidellijk en ook de betalingen in de winkel zijn daar met enkele minuten vertraging te bezichtigen.
Argenta gebruik ik enkel nog voor visa, daar doe ik geen overschrijvingen meer.
Bij Rabobank wordt het ook onmiddellijk verwerkt tenzij je het savonds doet tijdens de backup procedure, dan zie je het niet onmiddellijk staan.
Deutsche bank is ook te traag.
Dexia dus op 1, Keytrade op 2 bij mij. Alhoewel ik veel meer Keytrade gebruik dan Dexia omdat mij geld bij Keytrade meer opbrengt en ik er 5 cent krijg. Dexia heb ik ook enkel nog maar omdat ik er een lening heb.
Bij Keytrade is dit wel onmiddellijk (binnen de minuut) zichtbaar. Maaaar wat mij bij keytrade wel stoort is als je geld afhaalt aan een automaat of een betaling mee doet in de winkel dit pas de werkdag nadien verwerkt wordt en zichtbaar is op internet. Ook als je geld overschrijft van spaar naar zicht kan je niet onmiddellijk het geld afhalen aan een automaat of ermee betalen in een winkel want dan krijg je 'saldo ontoereikend' Er zit een paar uur tussen, hoeveel uur weet ik niet.
Bij Dexia ook onmidellijk en ook de betalingen in de winkel zijn daar met enkele minuten vertraging te bezichtigen.
Argenta gebruik ik enkel nog voor visa, daar doe ik geen overschrijvingen meer.
Bij Rabobank wordt het ook onmiddellijk verwerkt tenzij je het savonds doet tijdens de backup procedure, dan zie je het niet onmiddellijk staan.
Deutsche bank is ook te traag.
Dexia dus op 1, Keytrade op 2 bij mij. Alhoewel ik veel meer Keytrade gebruik dan Dexia omdat mij geld bij Keytrade meer opbrengt en ik er 5 cent krijg. Dexia heb ik ook enkel nog maar omdat ik er een lening heb.
thanx iedereen .. ik zal dus wss ook keytrade klant worden ... eigenlijk een bank waar ik niet direct aan dacht ...
Ik kan hier enkel vergelijken tussen Dexia en Argenta. En van die 2 steekt het online banking systeem van Dexia er met kop en schouders bovenuit. Zowel de manier van werking (enkel pincode nodig bij dexia in tegenstelling tot abonnementsnr bij Argenta) als de snelheid.
@ Nightwolf
Dat heeft allemaal zijn voor en zijn nadelen. Ik denk dat het veiliger is zoals het systeem van Argenta met het abonnementsnummer. Ok, je moet ook die cijfercombinatie onthouden. Maar wanneer je bankkaart gestolen wordt, is het minder gemakkelijk (laat we maar zeggen, praktisch onmogelijk) om de pc banking in gang te zetten. Dit is al anders bij Dexia, waar je je kaartnummer moet ingeven.
Dat heeft allemaal zijn voor en zijn nadelen. Ik denk dat het veiliger is zoals het systeem van Argenta met het abonnementsnummer. Ok, je moet ook die cijfercombinatie onthouden. Maar wanneer je bankkaart gestolen wordt, is het minder gemakkelijk (laat we maar zeggen, praktisch onmogelijk) om de pc banking in gang te zetten. Dit is al anders bij Dexia, waar je je kaartnummer moet ingeven.
dat ik zowel abonnenementsnr als pin moet ingeven kan nog wel, maar bij argenta houd het gewoon niet op met codes intypen om overschrijving te doen ... en dan nog regelmatig trage of blokkerende site is er teveel aan
Keytrade for the win!
Inloggen gebeurt d.m.v je gebruikersnaam, passwoord en je KeytradeID (een kleine knoploze digipass die steeds een zes-cijferig nummer weergeeft dat elke paar seconden veranderd). Compact, robuust en veilig, je kan hem gewoon aan je sleutelbos hangen en zo overal meenemen. To top it off, kan je ook perfect inloggen met je eID (heb je wel een kaartlezer nodig en heb je de PIN-code van je eID), als dat geen goede back-up is. 
Verder heb je de inlogprocedure met KeytradeID of eID slechts 1 keer nodig: bij het inloggen. Bevestigen van transacties doe je met een zelfgekozen bevestigingscode (2e passwoord). Dat maakt het systeem voor mij vele malen betrouwbaarder en praktischer dan een bank met kaartlezer-digipass. Als bij zo'n bank je kaart of digipass kapot of verloren is, zit je compleet vast en kan je niets doen tot dat je een vervanger in handen hebt... Als je bij Keytrade je kaart kwijt bent, kan je wel nog verder werken op het Internet. Of stel dat je digipass batterij leeg is en je wacht op een vervanger, belet dat je niet van intussen verder te internetbankieren door in te loggen met je eID.
Tenslotte heb je nog het platform zelf, dat is naar mijn mening het beste van zijn soort. Mochten ze het te koop aanbieden, dan mocht elke bank van mij dit platform in gebruik nemen.
Het enige wat er voor mij nog aan verbeterd kan worden is de doorvoersnelheid van kaarttransacties in het onlinesysteem.
Verder heb je de inlogprocedure met KeytradeID of eID slechts 1 keer nodig: bij het inloggen. Bevestigen van transacties doe je met een zelfgekozen bevestigingscode (2e passwoord). Dat maakt het systeem voor mij vele malen betrouwbaarder en praktischer dan een bank met kaartlezer-digipass. Als bij zo'n bank je kaart of digipass kapot of verloren is, zit je compleet vast en kan je niets doen tot dat je een vervanger in handen hebt... Als je bij Keytrade je kaart kwijt bent, kan je wel nog verder werken op het Internet. Of stel dat je digipass batterij leeg is en je wacht op een vervanger, belet dat je niet van intussen verder te internetbankieren door in te loggen met je eID.
Tenslotte heb je nog het platform zelf, dat is naar mijn mening het beste van zijn soort. Mochten ze het te koop aanbieden, dan mocht elke bank van mij dit platform in gebruik nemen.
Ik log bij Keytrade in d.m.v. de K-procedure, de code via de GSM dus. Ik blijf dit eigenlijk het handigste systeem vinden. Even veilig als een digipass en een gsm heb je altijd bij. Je moet niets extra meenemen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik vind Dexia goede online banking. Snel, accuraat en gebruiksvriendelijk. Na 2 jaar heb ik nog altijd niet gevonden hoe ik met ING home banking moet omgaan. Heb het maar opgegeven.
Voor de beurs vind ik keytrade zeer goed, maar ik gebruik keytrade niet voor gewone bankzaken. Ik heb sinds kaupthing graag een fysieke bank, een met kantoren, dat ik ten slotte in brand kan steken als ze mijn geld blokkeren.
Voor de beurs vind ik keytrade zeer goed, maar ik gebruik keytrade niet voor gewone bankzaken. Ik heb sinds kaupthing graag een fysieke bank, een met kantoren, dat ik ten slotte in brand kan steken als ze mijn geld blokkeren.
Axa is eigenlijk ook wel makkelijk in gebruik, wel jammer van het slechte rendement!
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
En wat als je je kaartlezer kwijt bent? Moet je hiervoor dan betalen?phase schreef: Keytrade for the win!Inloggen gebeurt d.m.v je gebruikersnaam, passwoord en je KeytradeID (een kleine knoploze digipass die steeds een zes-cijferig nummer weergeeft dat elke paar seconden veranderd). Compact, robuust en veilig, je kan hem gewoon aan je sleutelbos hangen en zo overal meenemen. To top it off, kan je ook perfect inloggen met je eID (heb je wel een kaartlezer nodig en heb je de PIN-code van je eID), als dat geen goede back-up is.
Tenslotte heb je nog het platform zelf, dat is naar mijn mening het beste van zijn soort. Mochten ze het te koop aanbieden, dan mocht elke bank van mij dit platform in gebruik nemen.Het enige wat er voor mij nog aan verbeterd kan worden is de doorvoersnelheid van kaarttransacties in het onlinesysteem.
Je spreekt over een goede backup door middel van eID... Is waar, maar dan moet je dit wel eerst hebben (ik heb er bijvoorbeeld geen en heb tevens geen zin om hier geld aan uit te geven).
Persoonlijk vind ik die codes van de digigpass niet zo vervelend, je doet tenslotte toch niet elke dag een overschrijving (ik althans niet).
Bij argenta dacht ik zelf te weten dat men direct (en gratis) een andere digipass krijgt indien de andere kapot is.
De digipas is top qua betrouwbaarheid. Indien bijvoorbeeld uw pc besmet is geraakt, dan zou het kunnen dat die malware meekijkt en op die manier, zonder dat je het weet, geld overschrijft. Bij digipas kan dit niet, want er is telkens een nieuwe code nodig.
heb ook rekeningen bij verschillende banken.
Eerst was er Fortis: ik moet zeggen dat de mogelijkheden van online-banking zeer goed zijn.
Dan: Argenta, in het begin met paswoord en nu met kaartlezer = zeer traag !
Wie me wel hebben verwonderd zijn DB en Rabo.
DB = sneller dan Argenta en goedkoop bij beursverrichtingen!
Rabo = uitstekend wat betreft snelheid, maar wel weinig mogelijkheden, bv geen aankoop aandelen.
Ik hoor hier uitstekende gezegdes over Keytrade, is deze bank wat betreft online echt zo goed?
Eerst was er Fortis: ik moet zeggen dat de mogelijkheden van online-banking zeer goed zijn.
Dan: Argenta, in het begin met paswoord en nu met kaartlezer = zeer traag !
Wie me wel hebben verwonderd zijn DB en Rabo.
DB = sneller dan Argenta en goedkoop bij beursverrichtingen!
Rabo = uitstekend wat betreft snelheid, maar wel weinig mogelijkheden, bv geen aankoop aandelen.
Ik hoor hier uitstekende gezegdes over Keytrade, is deze bank wat betreft online echt zo goed?