makkelijkste online bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: makkelijkste online bank
Inderdaad.jafra schreef: heb ook rekeningen bij verschillende banken.
Eerst was er Fortis: ik moet zeggen dat de mogelijkheden van online-banking zeer goed zijn.
Dan: Argenta, in het begin met paswoord en nu met kaartlezer = zeer traag !
Wie me wel hebben verwonderd zijn DB en Rabo.
DB = sneller dan Argenta en goedkoop bij beursverrichtingen!
Rabo = uitstekend wat betreft snelheid, maar wel weinig mogelijkheden, bv geen aankoop aandelen.
Ik hoor hier uitstekende gezegdes over Keytrade, is deze bank wat betreft online echt zo goed?

Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Zal dus eens moeten gaan kijken 
bedankt voor de tip

bedankt voor de tip

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Indien je het wil gebruiken voor te beleggen kan je beter binck gebruikenjafra schreef: Zal dus eens moeten gaan kijken
bedankt voor de tip![]()

de gemakkelijkste en snelste online bank (van de 5 banken waarbij ik klant ben):
1) rabobank -> ik vind deze bank zonder twijfel de gemakkelijkste en snelste bank
2) KBC (inderdaad met een cardreader, maar ik heb daar niet zo'n problemen mee als andere forumleden en bovendien kan je meerdere overschrijvingen te doen en hoef je maar 1 keer te bevestigen met je cardreader). Ook hele snelle overschrijvingen
3) Keytrade: ook heel snel en het komt heel velig en professioneel over. De zichtrekening biedt natuurlijk andere voordelen (zoals de 5 cent actie), maar als je gewoon vraagt achter de gemakkelijkste online bank vind ik deze toch wel lager scoren dan rabobank.
4) CE: eigenlijk gebruik ik het gewoon niet veel om overschrijvingen te doen, want alles moet via een tegenrekening gaan.
5)allerlaatste plaats: argenta, het vele invoeren van cijfertjes stoort me nog niet zo, maar hun supertrage verwerking van overschrijvingen des te meer.
1) rabobank -> ik vind deze bank zonder twijfel de gemakkelijkste en snelste bank
2) KBC (inderdaad met een cardreader, maar ik heb daar niet zo'n problemen mee als andere forumleden en bovendien kan je meerdere overschrijvingen te doen en hoef je maar 1 keer te bevestigen met je cardreader). Ook hele snelle overschrijvingen
3) Keytrade: ook heel snel en het komt heel velig en professioneel over. De zichtrekening biedt natuurlijk andere voordelen (zoals de 5 cent actie), maar als je gewoon vraagt achter de gemakkelijkste online bank vind ik deze toch wel lager scoren dan rabobank.
4) CE: eigenlijk gebruik ik het gewoon niet veel om overschrijvingen te doen, want alles moet via een tegenrekening gaan.
5)allerlaatste plaats: argenta, het vele invoeren van cijfertjes stoort me nog niet zo, maar hun supertrage verwerking van overschrijvingen des te meer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat argenta traag is, lijkt mij toch wel een beetje aan de haren getrokken. Heb deze week nog een boek online gekocht en betaald met een overschrijving: woensdagavond ingevoerd en vrijdag kreeg ik bericht van de winkel dat het geld gestort was. Duurtijd dus 2 dagen (maar goed mogelijk dat ze het al eerder hadden, maar mij pas vrijdag verwittigd hebben).
Wat wel idd beter kan is de interne overschrijving (van spaar- naar zichtrekening). Dit is jammer dat dit 1 dag duurt en niet in real time wordt uitgevoerd. Maar bij mijn weten is dit niet exclusief een probleem van argenta, maar werken wel meerder banken op deze manier.
Wat wel idd beter kan is de interne overschrijving (van spaar- naar zichtrekening). Dit is jammer dat dit 1 dag duurt en niet in real time wordt uitgevoerd. Maar bij mijn weten is dit niet exclusief een probleem van argenta, maar werken wel meerder banken op deze manier.
Bij Argenta werkt men met een digipass-kaartlezer : je moet er je bankkaart insteken.jawadde001 schreef: En wat als je je kaartlezer kwijt bent? Moet je hiervoor dan betalen?
Je spreekt over een goede backup door middel van eID... Is waar, maar dan moet je dit wel eerst hebben (ik heb er bijvoorbeeld geen en heb tevens geen zin om hier geld aan uit te geven).
Persoonlijk vind ik die codes van de digigpass niet zo vervelend, je doet tenslotte toch niet elke dag een overschrijving (ik althans niet).
Bij argenta dacht ik zelf te weten dat men direct (en gratis) een andere digipass krijgt indien de andere kapot is.
De digipas is top qua betrouwbaarheid. Indien bijvoorbeeld uw pc besmet is geraakt, dan zou het kunnen dat die malware meekijkt en op die manier, zonder dat je het weet, geld overschrijft. Bij digipas kan dit niet, want er is telkens een nieuwe code nodig.
Bij Keytrade werkt men niet met een kaartlezer maar met de Keytrade ID. Dit is een apparaatje dat automatisch eenmalige codes toont.
De codes hebben een ingebouwde tijdslimiet : de cijfercode verandert automatisch na enkele seconden, zodat dit systeem dus optimaal veilig is.
De eerste Keytrade ID is gratis. Indien u een tweede exemplaar aanvraagt, zal men u een kostprijs van € 15 aanrekenen.
Wat betreft je eID waarmee je ook kunt inloggen bij Keytrade, en waarvan je zegt dat je er geen hebt :
E-ID staat voor de elektronische identiteitskaart die uitgegeven is door de overheid.
Ik dacht dat intussen elke Belg deze nieuwe indentiteitskaart reeds had, maar indien nog niet : u zult wel verplicht worden om één aan te schaffen als u opgeroepen wordt door uw gemeentediensten.
Om met je eID te kunnen inloggen op allerlei internetsites (zoals banken, Tax-on-Web enz.) heb je een eID-kaartlezer nodig. Er werden deze zomer zowat overal in België op allerlei festiviteiten gratis kaartlezers aangeboden en er zullen zeker nog acties komen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, ik heb een elektronische identiteitskaart, maar geen lezer 
Wat betreft de keytrade ID, indien na verloop van tijd de batterij op is, is men dus verplicht om een nieuwe aan te vragen en hiervoor 15 euro te betalen... Dit is toch veel, als je weet dat de digipas bij argenta volledig gratis is (ook de vervanging).
Ik heb geen idee hoe lang zoiets meegaat, maar na 5 jaar denk ik toch dat sommige exemplaren het hebben laten afweten.

Wat betreft de keytrade ID, indien na verloop van tijd de batterij op is, is men dus verplicht om een nieuwe aan te vragen en hiervoor 15 euro te betalen... Dit is toch veel, als je weet dat de digipas bij argenta volledig gratis is (ook de vervanging).
Ik heb geen idee hoe lang zoiets meegaat, maar na 5 jaar denk ik toch dat sommige exemplaren het hebben laten afweten.
Toch niet, dan krijg je gratis een vervangmodel, net als in het geval van een defect.jawadde001 schreef: Ja, ik heb een elektronische identiteitskaart, maar geen lezer
En als je geen profiteur bent van de 5-cent actie maar een normale klant, doen ze echt niet moeilijk bij het verlies ervan, dan betaal je geen cent.
De oudste (Rabobank) van mijn 4 digipassen van verschillende banken, gaat al 7 jaar mee.
Ik vermoed dat bij platte batterij er overal gratis vervanging voorzien is, maar niet bij verlies of beschadiging.
Ik vermoed dat bij platte batterij er overal gratis vervanging voorzien is, maar niet bij verlies of beschadiging.
Bij Rabobank zou je altijd gratis een nieuwe digipass krijgen ( er zou op hun website een invulformulier voor een nieuw toestel staan.louise schreef: De oudste (Rabobank) van mijn 4 digipassen van verschillende banken, gaat al 7 jaar mee.
Het zou mij verwonderen dat een bank gaat vragen om het beschadigd toestel op te sturen. Denk als je een verklaring aflegt dat je batterijen plat zijn dat je altijd gratis een nieuw 'toestel' krijgt.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze bij keytrade om de 5 jaar gratis automatisch een nieuw toestel opsturen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb alleen ervaring met KBC op dit vlak. Maar ben er heel tevreden over. het systeem werkt snel, wanneer iemand een kaart gebruikt zie je het direct op de rekening. Overschrijvingen en saldo worden direct verwerkt. voor de kaartlezer gebruiken we gewoon een extra bankkaart.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij Dexia heb je 2 jaar garantie op de kaartlezer, indien nadien defect zou men 22,50 € moeten betalen. Mijn eerste was al na 'n goed jaar naar de Filistijnen, het defecte toestel aan het loket afgegeven en ik kreeg zonder 'n vraag of 'n controle naar de openingsdatum van m'n internetrekening 'n nieuwe. Ik kreeg tevens te horen dat die normaal langer moest meegaan, precies of ik niets anders te doen heb om 'n ganse dag op die knopjes te duwen zodat die batterij leegloopt ;Dpaul schreef:Bij Rabobank zou je altijd gratis een nieuwe digipass krijgen ( er zou op hun website een invulformulier voor een nieuw toestel staan.louise schreef: De oudste (Rabobank) van mijn 4 digipassen van verschillende banken, gaat al 7 jaar mee.
Het zou mij verwonderen dat een bank gaat vragen om het beschadigd toestel op te sturen. Denk als je een verklaring aflegt dat je batterijen plat zijn dat je altijd gratis een nieuw 'toestel' krijgt.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze bij keytrade om de 5 jaar gratis automatisch een nieuw toestel opsturen.
Verder 'n ganse reeks richtlijnen meegekregen voor de bewaring van de kaartlezer: zon, magnetisme, electrische apparaten ed.
Maar ik denk dat de soep wel niet zo heet gegeten wordt als ze wordt opgediend. Volgens mij gaan ze daar geen punt van maken. Ik meen mij te herinneren dat hierover al eens 'n draad was gestart hierover.
22,50€ voor het vervangen van kaartlezer Dexia.
Wat de eID-lezer betreft, die geven ze inderdaad dikwijls weg. Quicky heeft zo'n bus die overal de festivals afrijdt (en dus meestal in de zomer actief is) en die uitdeelt mits je de uitleg meevolgt die in de bus gegeven wordt. Ook bij de CM geven ze d'er soms weg, meestal via 'n wedstrijd.
"In 1,2,3 met je eID” komt de eID-bus naar je toe
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 6 december 2009, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De verwachte levensduur van de batterij is bij Keytrade 5 jaar.
Bron:
http://www.rsa.com/press_release.aspx?id=6098
De Vasco kaartlezer die de meeste banken ( BNP Paribas Fortis, Dexia, KBC, Argenta) mee werken heeft ook een verwachte batterijduur van 5 jaar:
Bron:
http://www.digipassforeid.be/DP810.html
In de praktijk zal het nog langer meegaan. Veel langer dan 10 jaar zullen de meeste digipassen het wel niet trekken.
Bron:
http://www.rsa.com/press_release.aspx?id=6098
De Vasco kaartlezer die de meeste banken ( BNP Paribas Fortis, Dexia, KBC, Argenta) mee werken heeft ook een verwachte batterijduur van 5 jaar:
Bron:
http://www.digipassforeid.be/DP810.html
In de praktijk zal het nog langer meegaan. Veel langer dan 10 jaar zullen de meeste digipassen het wel niet trekken.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Vraag me af of ze binnen 5 jaar al geen andere manieren hebben voor de beveiliging van internetbankieren. Ik hoop van wel, want criminelen staan niet stil.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ach, het systeem met die kaartlezers is ook al lang niet meer waterdicht. Maar de zwakste schakel is momenteel de huiscomputer en dan vooral het manneke dat eraan zit.cp1234 schreef: Vraag me af of ze binnen 5 jaar al geen andere manieren hebben voor de beveiliging van internetbankieren. Ik hoop van wel, want criminelen staan niet stil.
Een pc beveiligen en hem verstandig gebruiken zodat er geen rommel binnenkomt is voor de meeste mensen een brug te ver. En dat merk ik genoeg wanneer ik menig kameraad zijn pc kan gaan opkuisen.
Criminelen beseffen dat ze niet langer de banken moeten viseren maar een simpel trojaantje of wat spyware binnensmokkelen bij de thuisgebruiker om met zijn geld te gaan lopen.
En zolang de mensen hierin niet slimmer worden kunnen de banken met zoveel beveiliging afkomen als ze willen, als iemand bij zijn huiscomputer de deuren wagenwijd openzet is het nut ervan ver te zoeken.