makkelijkste online bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: makkelijkste online bank
Kan inderdaad interessant zijn Tope, bedankt!
Het probleem met die bemiddelingsdienst is dat ze een NIET bindend advies geven. Als de bank geen goesting heeft om zich aan dat advies te houden dan doen ze het gewoon niet.Tope schreef:Allé, dat meen je niet, dat is er echt wel over.A380 schreef:Heb Argenta ook afgebouwd wegens veel te omslachtig. Keytrade is top, ook de klantendienst.
Heel slechte ervaring met Lion Deposit van ING. Kan al meer dan 2 maanden niet aan mijn spaarrekening omdat ik na ingebruikname van een nieuwe pc niet aan vereiste opstarcode geraak.
Zie net dat er een bemiddelingsdienst Banken - Krediet - Beleggingen bestaat:
De bemiddelingsdienst Banken-Krediet-Beleggingen is een onpartijdig bemiddelaar die u kan helpen bij het oplossen van een probleem met een aangesloten financiële instelling. Enkel natuurlijke personen met problemen die hun privé-belangen betreffen, kunnen beroep doen op de bemiddelingsdienst. Rechtspersonen kunnen bij de dienst terecht enkel in geval van klachten betreffende een grensoverschrijdende betaling van ten hoogste 50.000 euro.
Mevrouw Françoise Sweerts
Mevrouw Pamela Renders, Permanente vertegenwoordiger van de consumentenbelangen
Belliardstraat 15-17 bus 8
1040 Brussel
Tel.: 02/545 77 70 Fax: 02/545 77 79
E-mail: ombudsman@Ombfin.be
http://www.ombfin.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Unquote
Iemand ervaring met deze dienst?
Zie maar wat Deutsche bank en BKCP deden met dat advies ivm hun gewaargborgde rente. Ze nemen er akte van maar ze leggen het gewoon naast zich neer.
voor mij is dexia nog steeds de beste, snelste en makkelijkste, maar uiteraard betalend.
Véél makkelijker dan Keytrade ? En waarom UITERAARD betalend ? 
Ik vind het formulier voor overschrijvingen in te vullen duidelijker en makkelijker. En verder heb ik gemerkt dat als ik ga tanken met de dexia kaart op zondag dit direct op de uittreksels erbij staat (op zondag nog) met valutadag op maandag. Ik ben nog niet zo lang keytrade klant maar pas de maandag stond dit bij keytrade op de uittreksels maar dan wel met valutadag op zondag.A380 schreef:Véél makkelijker dan Keytrade ?
Van de verschillende banken die ik kan vergelijken is er geen enkele die dexia klopt in snelheid.
die uiteraard sloeg op het feit dat het in de posts hiervoor vooral over gratis banken ging (argenta en keytrade) en met die uiteraard bedoelde ik dat de iedereen wellicht wel weet dat dexia betalend is. Dus ik vind het beter, maar daar staat wel tegenover dat je er moet voor betalen en keytrade gratis is.A380 schreef:En waarom UITERAARD betalend ?
Ik heb geen ervaring met Dexia, met geen enkele betalende bank trouwens, en kan dus niet oordelen over hun overschrijvingen. Misschien zijn die nog met de klassieke 12-cijferige rekeningnummers? Ze zullen dan binnenkort toch ook moeten overschakelen naar de Sepa-nummering, nietwaar. Belangrijk is natuurlijk dat je tevreden bent bij een bank, betalend of niet. 
Nightwolf schreef:Ik vind het formulier voor overschrijvingen in te vullen duidelijker en makkelijker. En verder heb ik gemerkt dat als ik ga tanken met de dexia kaart op zondag dit direct op de uittreksels erbij staat (op zondag nog) met valutadag op maandag. Ik ben nog niet zo lang keytrade klant maar pas de maandag stond dit bij keytrade op de uittreksels maar dan wel met valutadag op zondag.A380 schreef:Véél makkelijker dan Keytrade ?
Van de verschillende banken die ik kan vergelijken is er geen enkele die dexia klopt in snelheid.
Dan zal je nog eens goed moeten kijken op je uittreksel. De valutadatum zal ook bij Dexia zondag zijn, de datum van verwerking zal automatisch op maandag staan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Dat zou kunnen maar die valutadag maakt mij ook niet zoveel uit. Ik vind het wel leuk dat een verrichting direct zichtbaar is op de uittreksels. Ik heb nog gehad dat ik mijn kaart op zondag gebruik in de winkel, vervolgens ga tanken en direct daarna in het passeren naar huis even binnenwip in de bank om mijn uittreksels af te printen en alles staat er al op afgeprint. Altijd up to date. Ook interne overschrijvingen binnen de seconde zichtbaar. Zo'n dingen maken het heel aangenaam werken vind ik.Vaganzza schreef:Nightwolf schreef:
Ik vind het formulier voor overschrijvingen in te vullen duidelijker en makkelijker. En verder heb ik gemerkt dat als ik ga tanken met de dexia kaart op zondag dit direct op de uittreksels erbij staat (op zondag nog) met valutadag op maandag. Ik ben nog niet zo lang keytrade klant maar pas de maandag stond dit bij keytrade op de uittreksels maar dan wel met valutadag op zondag.
Dan zal je nog eens goed moeten kijken op je uittreksel. De valutadatum zal ook bij Dexia zondag zijn, de datum van verwerking zal automatisch op maandag staan.
Omgekeerd. Bij een verrichting op zondag kan de verrichtingsdatum op zondag staan en de valutadatum op maandag. Een verrichting die op zondag gebeurt kan nooit een valutadag op zondag hebben.Vaganzza schreef:Nightwolf schreef:
Ik vind het formulier voor overschrijvingen in te vullen duidelijker en makkelijker. En verder heb ik gemerkt dat als ik ga tanken met de dexia kaart op zondag dit direct op de uittreksels erbij staat (op zondag nog) met valutadag op maandag. Ik ben nog niet zo lang keytrade klant maar pas de maandag stond dit bij keytrade op de uittreksels maar dan wel met valutadag op zondag.
Ik kan er in komen dat Nightwolf graag onmiddellijk zijn transacties ziet verschijnen op zijn uittreksels. Maar... interne transacties en externe overschrijvingen zien we bij Keytrade ook onmiddellijk. En nee, betalingen op zondag bij de bakker niet maar voor het geld dat Nightwolf aan Dexia betaalt kunnen wij best wel wat lekkere verse broodjes kopen en onze betaling zien we dan maandag wel. 
Tot nu toe heb ik volgende banken al gebruikt:
Dexia (rekening afgesloten, was eerste hoofdbank)
Rabobank (was hoofdspaarbank, nu goed voor 25%)
Argenta (voormalige hoofdbank, spaarreking goed voor 35%)
Keytrade (hoofdbank en hoofdspaarbank en prutsen met aandelen)
Credit Europe (rekening niet meer in gebruik, was hoofdspaarreking)
Eigenlijk vind ik ze allemaal "vrij gemakkelijk". Misschien dat CE nog het gemakkelijkst van allemaal is, maar ik gebruik die rekening niet meer, ken de getalletjes niet van buiten om in te geven (in tegenstelling tot de andere banken).
Ik werk/werkte het liefst met (in volgorde):
Keytrade
Rabobank
Argenta
Dexia
Credit Europe
Dexia (rekening afgesloten, was eerste hoofdbank)
Rabobank (was hoofdspaarbank, nu goed voor 25%)
Argenta (voormalige hoofdbank, spaarreking goed voor 35%)
Keytrade (hoofdbank en hoofdspaarbank en prutsen met aandelen)
Credit Europe (rekening niet meer in gebruik, was hoofdspaarreking)
Eigenlijk vind ik ze allemaal "vrij gemakkelijk". Misschien dat CE nog het gemakkelijkst van allemaal is, maar ik gebruik die rekening niet meer, ken de getalletjes niet van buiten om in te geven (in tegenstelling tot de andere banken).
Ik werk/werkte het liefst met (in volgorde):
Keytrade
Rabobank
Argenta
Dexia
Credit Europe
Keytrade staat bij mij ook bovenaan. Bij Rabobank vind ik het ook maar een gedoe met die digipas en daar stoort mij de papierverspilling van de uittreksels, 1 transactie op een A4 is van het goed teveel.
Waarom afprinten? Bewaar het toch gewoon op de pc. Tijdsbesparend, geldbesparend, goed voor het milieu en waarvoor zijn die papieren uitrekels nog nodig.A380 schreef:Keytrade staat bij mij ook bovenaan. Bij Rabobank vind ik het ook maar een gedoe met die digipas en daar stoort mij de papierverspilling van de uittreksels, 1 transactie op een A4 is van het goed teveel.
is dat bij keytrade ook niet zo? Ik ben er nog maar een week of 2 klant maar ik heb de indruk dat er per dag ook een uittreksel wordt gemaakt en vaak staan daar ook maar 1 of 2 transacties op. Of kan ik dat ergens veranderen?A380 schreef:Keytrade staat bij mij ook bovenaan. Bij Rabobank vind ik het ook maar een gedoe met die digipas en daar stoort mij de papierverspilling van de uittreksels, 1 transactie op een A4 is van het goed teveel.
Bij Keytrade kan je instellen hoe je de uittreksels wil hebben. Je moet daarvoor naar "Voorkeuren" en "Uittreksels". Daar kan je uw keuze maken. Bij mij staat de instelling "Electronisch maandelijks". Elke transactie wordt dan genummerd gedurende een maand. Als je op de laatste transactie van de maand klikt krijg je een uittreksel van die maand. Allemaal netjes bijeen. Je kan ook instellen "Wekelijks" of "Dagelijks". Hopelijk heb je wat aan dit epistel