Margin geschreven calls
TIP
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Margin geschreven calls
Laatste reactie van hun:
Het klopt inderdaad dat het niet zo logisch lijkt. Saxo Bank heeft als de regel dat u als optieschrijver altijd in staat moet zijn om de geschreven optie terug te kunnen kopen. Hier kunnen we dit moment helaas niets aan veranderen. Wel zijn wij bezig om hierin verandering te brengen. Uiteraard houden wij u op de hoogte van de vooruitgang.
Het klopt inderdaad dat het niet zo logisch lijkt. Saxo Bank heeft als de regel dat u als optieschrijver altijd in staat moet zijn om de geschreven optie terug te kunnen kopen. Hier kunnen we dit moment helaas niets aan veranderen. Wel zijn wij bezig om hierin verandering te brengen. Uiteraard houden wij u op de hoogte van de vooruitgang.
Keytrade gaat dezelfde toer op met short opties, margin voor short put zal in de praktijk wellicht gelijk zijn aan strike, voor ongedekte short call: geen idee met welke koersstijging het slechts mogelijke scenario rekening houdt, wordt in elk geval opletten.
Voor optiebeleggers: waar wijzigt het optiemodel van Keytrade Bank qua risicoberekening?
Ons nieuwe optiemodel maakt een inschatting van de waardering van uw optieposities in 16 verschillende scenario’s. Elk van deze scenario’s vertegenwoordigt een specifieke prijsbeweging en wijziging van de volatiliteit van de onderliggende waarde.
Beide zijn belangrijk om de prijs van een optie te evalueren. De nieuwe margeberekening selecteert het scenario met de meest negatieve impact om uw margeverplichting te bepalen. Bij meerdere onderliggende waarden staat de margeverplichting gelijk aan de som van de margeverplichtingen van elke onderliggende waarde afzonderlijk.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Dan kan je al beter het aandeel meteen kopen. Als je de strike als margin moet houden bij een geschreven put. Je mist dan wel de premie. Maar er is ook geen risico dat je niet mee bent bij een harde stijging na niet-aanwijzing.
Dat gaat daar wat worden vanaf 17-04-2023, zeker voor mensen die al een pak ongedekte opties hebben.
Heb al zin om veel ongedekte opties af te sluiten
Heb al zin om veel ongedekte opties af te sluiten
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Ik neem elke maand een paar honderd euro premie. Zou zuur zijn moest dat wegvallen.
ik ook
Oei, reden 745 om op te zeggen bij Saxo
Ik heb daar momenteel nog een account voor mijn kinderen, maar wegens weer allerlei onlogisch gezeik van hun kant gaat die volgende week ook lekker dicht 
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb er nog 150k staan. Ga die toch eens moeten splitsen.
Ik had nu bij Keytrade een account geopend, maar dat is niet veel beter. Meer dan 2 weken geleden een gezamenlijke geopend. Duurde 1 week eer ik zelf kon inloggen. Kaart nog altijd niet gekregen. Partner heeft nog niks gekregen, dus ook geen activatie code. Al paar keer gebeld met die sjarels, maar dat brengt niks op.
Ik had nu bij Keytrade een account geopend, maar dat is niet veel beter. Meer dan 2 weken geleden een gezamenlijke geopend. Duurde 1 week eer ik zelf kon inloggen. Kaart nog altijd niet gekregen. Partner heeft nog niks gekregen, dus ook geen activatie code. Al paar keer gebeld met die sjarels, maar dat brengt niks op.
Galactic, dit geval ging over Keytrade! En gegarandeerd dat het bij Keytrade niet beter zal zijn...