Maximaal pensioenspaarbedrag in 2018
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Maximaal pensioenspaarbedrag in 2018
Inderdaad. Maar zoals gezegd kan de storting pas ten vroegste eind juli 2018 gebeuren.
Als er dan nog geen beslissing is is het toch simpel. 960€ in juli en het resterend bedrag na de beslissing.
Er staat geen termijn op de stortingen noch op de bedragen. Als het maar voor eind december is uitgevoerd is het al in orde.
Idd nog tot eind 2023.

Ik ben één van die gasten waar Ethias twee keer zijn broek aan gescheurd heeft (ook zo lang mogelijk de First uitgezeten).

Het was trouwens eerder ergens in de vorige eeuw dan begin deze eeuw.

ps. De eindheffing geschiedt in juli van dit jaar. Het is ook geen 8% meer gezien er al voorheffngen geweest zijn.
En er is ook geen heffing meer op bijkomende stortingen tot in 2023. Vandaar dat ik alleen maar voordeel zie in een max. toegelaten storting.
Dat was vroeger, nu is het 30% als het bedrag lager is dan 960 Euro en 25% als het hoger is dan 960 Euro.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
en in het geval van Cronos, de mogelijkheid om aan >4% te beleggen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik dacht dat hij bedoelde zo veel mogelijk in het plan steken om zoveel mogelijk belastingvoordeel te bekomen.
(Nu ja soms is de tekstopbouw en zinsconstructie van sommige reacties nogal voor interpretatie vatbaar en een beetje gokken om te weten wat ze nu eigenlijk bedoelen.)
Gezien zijn leeftijd en inkomen gaat hij het andere scenario nooit meegemaakt hebben.
In het andere geval kan je het niveau van zijn makelaar al een beetje inschatten.
De makelaar zegt dat pensioensparen best met gegarandeerde rente is. Men ouders zeggen van het grootste belastingsvoordeel te nemen procentueel gezien.Cronos schreef: ↑6 maart 2018, 18:06Ik dacht dat hij bedoelde zo veel mogelijk in het plan steken om zoveel mogelijk belastingvoordeel te bekomen.
(Nu ja soms is de tekstopbouw en zinsconstructie van sommige reacties nogal voor interpretatie vatbaar en een beetje gokken om te weten wat ze nu eigenlijk bedoelen.)
Gezien zijn leeftijd en inkomen gaat hij het andere scenario nooit meegemaakt hebben.
In het andere geval kan je het niveau van zijn makelaar al een beetje inschatten.
Dus ik bedoel dat die 30 procent dus belangrijker is dan de 25 procent.
Ah, dan hadden we het zelfs alle twee verkeerd begrepen?

Op uw leeftijd en met een gegarandeerde rente lager dan die van een spaarboekje? En dat terwijl je zelf aangeeft dat een spaarboekje minder opbrengt dan de inflatie? Dan gaat uw pensioenspaarplan de inflatie zeker niet evenaren, laat staan verslaan.
En wat is hun reden daarvoor?
Het kan ik weet het nietCronos schreef: ↑6 maart 2018, 19:02 Ah, dan hadden we het zelfs alle twee verkeerd begrepen?
Op uw leeftijd en met een gegarandeerde rente lager dan die van een spaarboekje? En dat terwijl je zelf aangeeft dat een spaarboekje minder opbrengt dan de inflatie? Dan gaat uw pensioenspaarplan de inflatie zeker niet evenaren, laat staan verslaan.En wat is hun reden daarvoor?
Ik denk dat ik dat toch dan een herbekijk die fondsen of gegarandeerde rente...
Ben gewoon bang om geld te verliezen bedoel veel geld.
Reden is me niet echt duidelijk daaromtrent van men ouders. Het is gewoon zo dat het wel 5 procent scheelt.
Als je in het leven bang bent om enig risico's te nemen ben je gegarandeerd de klos.
Het enige dat dan op je sterfbed over je lippen komt was: "had ik maar...."
Het enige dat dan op je sterfbed over je lippen komt was: "had ik maar...."
Wel dan zal ik het toch eens bekijken om het aan te passen...
Ik moet het zeker in dit geval eens nog allemaal bekijken.
Weet alleen dan niet bij makelaar afsluiten of een nieuw fonds maar dan afsluiten bij de bank?
Ik zou toch eerst uw bestaand contract en de daarin bepaalde voorwaarden eens doornemen voor je uitwijkt naar weer iets anders en misschien jezelf in het zak zet. Je kan niet zomaar om de haverklap een aangegane verbintenis wijzigen en/of opzeggen.
Hoeveel is het verschil tussen 30% van 960 en 25% van 1230?
en hoeveel is het verschil na de 8% op het volledige kapitaal + aanwinst op je pensioenleeftijd?
Wat is nu de beste keuze? 960€ of het maximale bedrag?
Kan je dit argumenteren Optibear?