Maximum bedrag overschrijving argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Maximum bedrag overschrijving argenta
ik heb ook al 25.000 € overgeschreven van bij Argenta (via e-banking), geen probleem gehad.
Aan het loket zelf is er in principe geen beperking dacht ik
Ik heb zo het gevoel dat we het hele verhaal niet te horen krijgen. Ruzie met de kantoorhouder?
Aan het loket zelf is er in principe geen beperking dacht ik

Ik heb zo het gevoel dat we het hele verhaal niet te horen krijgen. Ruzie met de kantoorhouder?
IMHO Moet een bank je toelaten om zoveel over te schrijven, als dat je bezit.
Staat er 10.000 op de rekening, moet je die 10.000 kunnen overschrijven. Staat er 1 miljoen op je rekening, moet je dat kunnen overschrijven. Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat je niet aan je eigen geld kan, wanneer je wil.
Staat er 10.000 op de rekening, moet je die 10.000 kunnen overschrijven. Staat er 1 miljoen op je rekening, moet je dat kunnen overschrijven. Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat je niet aan je eigen geld kan, wanneer je wil.
Klopt, ik heb er 4 weken over gedaan om € 70.000,- van Dexia over te schrijven (max. € 20.000 per week) 

nogal een contrast met Rabobank.be : 500 000 euro per DAGLewosh schreef:Klopt, ik heb er 4 weken over gedaan om € 70.000,- van Dexia over te schrijven (max. € 20.000 per week)
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Een bankcheque afhalen van 100000€ was toch geen probleem in het kantoor dus waarom zouden die zulke overschrijvingen niet kunnen doorvoeren?
Was dan 1 keer naar een kantoor geweest ;-)Lewosh schreef:Klopt, ik heb er 4 weken over gedaan om € 70.000,- van Dexia over te schrijven (max. € 20.000 per week)
Frappant: bij Rabobank is er niemand die geld overschrijft naar een andere bankpaul schreef:nogal een contrast met Rabobank.be : 500 000 euro per DAGLewosh schreef:Klopt, ik heb er 4 weken over gedaan om € 70.000,- van Dexia over te schrijven (max. € 20.000 per week)

Herinnert iemand zich nog hoe William Vandergucht op 1 april 1983 met een ongedekte cheque in één keer 76 miljoen Belgische frank kon afhalen bij de ASLK? 

Meestal kan men die bedragen instellen "à la tête du client" in het kantoor.
Vergeet niet dat het ook een veiligheid kan zijn bij misbruik.
Vergeet niet dat het ook een veiligheid kan zijn bij misbruik.
Daar kun je met je klacht terecht:kennel schreef:Inderdaad dat dachten wij ook. Maar bij een bepaald Argenta kantoor zeiden ze dat het maximum € 500 is per dag om over te schrijven. in het verleden nog al problemen gehad en nu weigerden ze om deze overschrijving uit te voeren. Waarschijnlijk omdat ze goed genoeg weten dat dit geld van hun spaarrekening naar een andere bank gaat...
Maar bon, ik denk dat ik een klacht ga indienen, want hierdoor lopen we nu de getrouwheidspremie elders mis, wat toch wel een serieus verschil is met waar het geld nu op staat...
Bemiddelingsdienst
Banken - Krediet – Beleggingen
Belliardstraat 15-17, Bus 8
1040 Brussel
misschien draaien ze al bij als je dit adres onder hun neus duwt.
vraag me af wie dat voor je geregeld heeft. Er is hier namelijk een Europese wetgeving rond. Zoals reeds iemand anders hier reageerde: heb het gevoel dat hier niet het ganse vertaal verteld wordt.Lewosh schreef:Klopt, ik heb er 4 weken over gedaan om € 70.000,- van Dexia over te schrijven (max. € 20.000 per week)
Maar bij mij is ook bij meerdere banken de daglimiet voor overschrijvingen online, ( thuisbankieren ) naar een externe rekening, beperkt tot 25.000 euro. Zou dit onwettelijk zijn?
Een maand geleden wou ik ook via internetbankieren van DEXIA 30.000 € overschrijven en de weeklimiet bleek inderdaad 20.000€ te zijn... Heb ook een week kunnen wachten om de laatste 10.000 € te kunnen overschrijven... Vind dit eigenlijk niet normaal en kunnen... Een mens doet eigenlijk nog niet met zijn eigen geld wat hij wil... 

Ik heb ook al ondervonden dat je via e banking maximum 25 000 € per dag kan overschrijven van de zichtrekening van Argenta naar een andere bank. Als je dus een groter bedrag 'nodig' hebt, moet je die overschrijvingen op voorhand plannen en in meerdere keren doen.
Of via je kantoor passeren.
Bij KBC is er ook zo'n limiet. Overlaatst moest ik een groot bedrag overschrijven naar mijn notaris. Even contact opnemen met het kantoor en het was zo gefixt.
Maar ik geef je wel gelijk, dat het eigenlijk wel straf is, dat je niet vrij over al je geld kan beschikken. Daarom dat ik KBC ook enkel gebruik voor het dagelijkse bankieren. Dus kom ik daar nooit aan deze limiet :-)
Bij KBC is er ook zo'n limiet. Overlaatst moest ik een groot bedrag overschrijven naar mijn notaris. Even contact opnemen met het kantoor en het was zo gefixt.
Maar ik geef je wel gelijk, dat het eigenlijk wel straf is, dat je niet vrij over al je geld kan beschikken. Daarom dat ik KBC ook enkel gebruik voor het dagelijkse bankieren. Dus kom ik daar nooit aan deze limiet :-)