Media bronnen voor goede analyse bedrijven
TIP
Media bronnen voor goede analyse bedrijven
Ik wou eens vragen welke media bronnen jullie gebruiken voor je bottom up analyse van bedrijven? Wij hebben al jarenlang abbo op De Belegger die best goede analyses geven, maar vandaag de dag vind je op internet een hele hoop (alternatieve) sites zoals seekingalpha, fool.com etc.. in hoeverre bekijken jullie ook die sites? Wou gewoon eens weten hoe jullie aan je info komen om bedrijven te analyseren. Of zitten jullie allemaal zelf jaarverslagen grondig door te lezen.
Re: Media bronnen voor goede analyse bedrijven
Ik gebruik die sites het liefste voor het maken van de bear/bull case van een firma. Want als de cijfers "too good to be true" zijn, is daar wel een reden voor.
Beste is om zelf de jaarrekening uit te werken tot een faire waarde, maar dat vergt oefening en tijd natuurlijk...
Laat je daarom inspireren door diegene met een bewezen trackrecord zou ik zeggen.
De meeste banken hollen echter de feiten achterna.
Beste is om zelf de jaarrekening uit te werken tot een faire waarde, maar dat vergt oefening en tijd natuurlijk...
Laat je daarom inspireren door diegene met een bewezen trackrecord zou ik zeggen.
De meeste banken hollen echter de feiten achterna.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wie zijn dat dan voor jou?reteiP schreef:Laat je daarom inspireren door diegene met een bewezen trackrecord zou ik zeggen.
Zelf analyse maken en jaarverslag bekijken, je kan er alleen maar van leren. Als je er de tijd of kennis niet voor hebt, zou ik betrouwbare holdings met goed track record kopen. Die doen het werk voor jou. Om zelf ideeën op te doen lees ik de artikels van Roland Vanderelst (Beste Belegger - VFB) erg graag.
Een strategie en proces om te beleggen is erg belangrijk, aan jou de keuze of media daar deel van uitmaakt. Het gevaar met mediabronnen is dat je koopt als iedereen over het aandeel spreekt en er veel belangstelling is, zelden een goed instapmoment...
Degelijke fundamentele analyses vind ik die van Wim Lewi zoals ze af en toe in "Beste belegger" staan.
Succes!
Een strategie en proces om te beleggen is erg belangrijk, aan jou de keuze of media daar deel van uitmaakt. Het gevaar met mediabronnen is dat je koopt als iedereen over het aandeel spreekt en er veel belangstelling is, zelden een goed instapmoment...
Degelijke fundamentele analyses vind ik die van Wim Lewi zoals ze af en toe in "Beste belegger" staan.
Succes!
Beetje raar dat de cijfers anders zijn bij verschillende websites. (koers winst verhouding op zelfde tijdstip bijvoorbeeld)
Was onlangs naar de winst per aandeel van Vandevelde aan het kijken bij 3 websites:
Winst per aandeel Vandevelde jaar 2013: website binck: 2,49 website analist.be: 2,5 website beursduivel: 2,38
Wat ben je daar nu mee? De nettowinst en het aantal aandelen zou toch hetzelfde moeten zijn??
Was onlangs naar de winst per aandeel van Vandevelde aan het kijken bij 3 websites:
Winst per aandeel Vandevelde jaar 2013: website binck: 2,49 website analist.be: 2,5 website beursduivel: 2,38
Wat ben je daar nu mee? De nettowinst en het aantal aandelen zou toch hetzelfde moeten zijn??
In mijn opinie zijn die drie cijfers 'gelijk'. Val je echt over het verschil tussen 2.50 en 2.49?MITSJELO schreef:...Winst per aandeel Vandevelde jaar 2013: website binck: 2,49 website analist.be: 2,5 website beursduivel: 2,38...Wat ben je daar nu mee? De nettowinst en het aantal aandelen zou toch hetzelfde moeten zijn??
Alles hangt af van de definitie van 'aantal aandelen' ( einde jaar? gemiddeld aantal in de loop van het jaar'? ...) en zelfs 'nettowinst'. Daarom zijn de jaarverslagen aangewezen om zelf een opinie te vormen. En die dan consequent aan te houden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
eigenlijk goeie vraag.
Ik lees hier ook vaak je moet je huiswerk maken. Maar wat verstaan jullie daar onder?
Wanneer beslis je dan om een aandeel te kopen?
Ik weet het boek lezen over beleggen maar dat is zo saai dat ik achter een 30 tal blz er de brui aan geef.
Bedankt alvast voor de uitleg.
Ik lees hier ook vaak je moet je huiswerk maken. Maar wat verstaan jullie daar onder?

Wanneer beslis je dan om een aandeel te kopen?

Ik weet het boek lezen over beleggen maar dat is zo saai dat ik achter een 30 tal blz er de brui aan geef.

Bedankt alvast voor de uitleg.
Je hebt er al enkele op dit forum, maar je kan ook Berkshire stock kopen bijvoorbeeld.omega6 schreef:Wie zijn dat dan voor jou?reteiP schreef:Laat je daarom inspireren door diegene met een bewezen trackrecord zou ik zeggen.
Er zijn wel nog goeie blogs, je hebt wel diegene nodig die al hun acties tonen en portfolio updates geven.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash