MEDIRECT - BEOBANK
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Idoitlikekingsdo
- Newbie

MEDIRECT - BEOBANK
Ik zie een hoge getrouwheidspremie bij MEDIRECT. Mijn vraag is wat is de garantie. In het verleden heb ik me bij verschillende banken aangesloten met veel van die beloften. Later dat jaar haalden ze de percentages naar beneden? Je kan de eerste keren storten voor een getrouwheid van 0.70 maar paar maanden later nog maar 0.45.
Hoe zit dat dan juist? Gaan jullie de papierrompslomp om voor deze getrouwheidpremie terwijl de banken niet getrouw zijn aan hun percentage?
Hoe zit dat dan juist? Gaan jullie de papierrompslomp om voor deze getrouwheidpremie terwijl de banken niet getrouw zijn aan hun percentage?
Re: MEDIRECT - BEOBANK
Alle banken kunnen te allen tijde hun spaarrentes naar beneden halen. Geen enkele bank kan een garantie geven dat de rentes zullen blijven zoals ze vandaag zijn. Maar bij een getrouwheidspremie heb je wel de zekerheid dat die een jaar lang zal gelden. Verlaagt de bank de getrouwheidspremie dan heeft dat geen invloed op de getrouwheidspremie die je aan het verwerven bent.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat klopt, en dat geldt inderdaad voor alle banken.
Maar ik vraag mij af wat de openingsvraag over MeDirect te maken heeft met Beobank (zie onderwerp-titel) ?
Deze laatste geeft helemaal géén hoge getrouwheidspremie, maar slechts het minimum. Als ik moest kiezen tussen deze 2 banken, dan vind ik die zogenaamde "papierrompslomp" wél de moeite waard.
Maar ik vraag mij af wat de openingsvraag over MeDirect te maken heeft met Beobank (zie onderwerp-titel) ?
Deze laatste geeft helemaal géén hoge getrouwheidspremie, maar slechts het minimum. Als ik moest kiezen tussen deze 2 banken, dan vind ik die zogenaamde "papierrompslomp" wél de moeite waard.
Gisteren een brief van het kantoor gekregen van Beobank dat getrouwheidsspaarrekening terugvalt op 0,1% getrouwheidspremie en 0,01% basisrente. Dat sinds 15 januari.
Het renteverschil tussen een gewone spaarrekening en een hoogrenderende spaarrekening zal steeds kleiner worden. Wil je een vaste rente dan kan U ook een termijnrekening nemen. Medirect geeft 1,5% bruto op 5 jaar en geen problemen met het in het oog houden van de al dan niet verworven getrouwheidspremie.De spaarrente zal trouwens niet snel stijgen.
-
Idoitlikekingsdo
- Newbie

Ik vind het allemaal niet veel goed soeps hoe de banken nog niet eens de indexering halen. De bank die gelijkgaat met de indexering de dag van vandaag daar wordt ik trouwe klant bij.
Sparen is koopkracht verliezen.
Zolang de grootbanken over het gros van de spaargelden beschikken kunt ge over die indexering blijven dromen.Idoitlikekingsdo schreef: ↑21 januari 2020, 12:23 Ik vind het allemaal niet veel goed soeps hoe de banken nog niet eens de indexering halen. De bank die gelijkgaat met de indexering de dag van vandaag daar wordt ik trouwe klant bij.
Estate Guru believer.
Geld verspelen op beurs is nog veel slechter, sparen is nog altijd zeer waardevol ,alles moet betaald als je wat geld opzij hebt is dat prima.
Je verliest misschien koopkracht maar je hebt dan toch nog altijd koopkracht ... als je vandaag alles uitgeeft dan heb je geen koopkracht meer voor toekomstige zaken ...
Het is niet omdat onze grote huisvader, nl. "de Staat" niet leeft als een "goede huisvader" dat wij het niet (zouden) moeten doen.
Heb ik iets nodig (werkelijk nodig en dus geen nodeloos hebbedingetje om te tonen aan je buur dat je hebt) dan koop ik het ... heb ik iets niet nodig dan spaar ik ... ("ouderwets" I know maar met die instelling geraak je uiteindelijk wel het verst)
prima uitgelegd volledig de waarheid
-
Idoitlikekingsdo
- Newbie

Dan is er een burgerrevolutie nodig waarbij burgers niet langer samenwerken met banken die het beleid van de nationale bank opgelegd krijgen. Wat zou daar niet wettelijk aan zijn opperen buiten de verplichtingen van zulke.platin schreef: ↑22 januari 2020, 10:45Zolang de grootbanken over het gros van de spaargelden beschikken kunt ge over die indexering blijven dromen.Idoitlikekingsdo schreef: ↑21 januari 2020, 12:23 Ik vind het allemaal niet veel goed soeps hoe de banken nog niet eens de indexering halen. De bank die gelijkgaat met de indexering de dag van vandaag daar wordt ik trouwe klant bij.
ik zijn al jaren klant bij die waarom zou ik het wijzigen.Idoitlikekingsdo schreef: ↑22 januari 2020, 12:36Dan is er een burgerrevolutie nodig waarbij burgers niet langer samenwerken met banken die het beleid van de nationale bank opgelegd krijgen. Wat zou daar niet wettelijk aan zijn opperen buiten de verplichtingen van zulke.
En zo kan men blijven klagen zeker.
Die papieren rompslomp zeker.
Estate Guru believer.
Rompslomp is inderdaad de prijs die men moet 'betalen' om telkens weer in te gaan op alweer een nieuwe bank of bankrekening die een beter dan gemiddeld rendement geeft.
Belangrijkst is dat men een goede administratie doet van de banken en bankrekeningen die men bezit.
Ik kan hierbij het Hot-Accounts programma aanbevelen dat ook in het Nederlands beschikbaar is. Als extraatje kan men ook intresten laten berekenen.
Belangrijkst is dat men een goede administratie doet van de banken en bankrekeningen die men bezit.
Ik kan hierbij het Hot-Accounts programma aanbevelen dat ook in het Nederlands beschikbaar is. Als extraatje kan men ook intresten laten berekenen.
En na een tijd vind je dan dat je te veel bankrekeningen hebt, wil je er een aantal afsluiten en heb je daar weer miserie mee.