MeDirect ervaring
TIP
MeDirect ervaring
Had intentie om deel van mijn portefeuille over te brengen naar MeDirect, omwille van de bonus. Bij iedere stap is er wel iets verkeerd gelopen (door MeDirect), maar iedereen kan eens een fout maken. Eerst was een fonds (Rouvier Patrimoine) niet transfereerbaar, de volgende dag wel. Rouvier Patrimoine heeft verleden jaar inderdaad een andere ISIN code gekregen. Wordt van een bank niet verwacht dat die daarvan op de hoogte is? Ondertussen reeds ander fonds in de lijst gezet om over te dragen, ten einde aan het bedrag te komen voor de bonus. Vandaag ontvang ik het "document B" om definitief de overzetting aan te vragen : vol fouten . Verkeerde fondsen,verkeerde brokers! (Zelfs schrijffouten)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is MeDirect wel betrouwbaar? Zijn je spaarcentjes daarwel in goede handen, of is het allemaal die bonus niet waard? Als MeDirect in alles zo correct is als in mijn geval ..... Mijn ervaring met andere brokers is van een andere orde, alles top!
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is MeDirect wel betrouwbaar? Zijn je spaarcentjes daarwel in goede handen, of is het allemaal die bonus niet waard? Als MeDirect in alles zo correct is als in mijn geval ..... Mijn ervaring met andere brokers is van een andere orde, alles top!
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: MeDirect ervaring
Met Medirect heb ik nog nooit problemen gehad. Ik beheer er zelf spaartegoeden van de familie en de fondsen van mijn vader. Deze zijn wel onmiddellijk ben hen gekocht en niet overgedragen. Alles steeds vlot en correct verlopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het typische "Computer says no" syndroom.
Zo lang je binnen de krijtlijnen van "het siesteem" blijft is alles prima, als er "speciallekes" moeten gebeuren, slaan ze allemaal in paniek en slaat de bureaucratie toe.
Zo lang je binnen de krijtlijnen van "het siesteem" blijft is alles prima, als er "speciallekes" moeten gebeuren, slaan ze allemaal in paniek en slaat de bureaucratie toe.
Ik ben tot hiertoe heel tevreden over de service bij MeDirect.
ik mis de app, of bestaat die al
ik kan er ook niets verkeerd van zeggen. Zelfs de transfers zijn vlot verlopen.
evita schreef:Ik ben tot hiertoe heel tevreden over de service bij MeDirect.
En al "speciallekes" nodig gehad?dave1976 schreef:ik kan er ook niets verkeerd van zeggen. Zelfs de transfers zijn vlot verlopen.
Heb je bv. al eens gevraagd aan MeDirect of ze een aandeel wilden blokkeren zodat je naar de jaarvergadering kon gaan? Ik vermoed dat dit dolle pret met de helpdesk verzekerd is

Of andere leuke zaken...
Tot de dag dat je iets speciaal vraagt aan je bank dat buiten de reguliere mogelijkheden van hun dagdagelijkse sleur, kan je je niet uitspreken over een bank. Tot nu toe heb ik ook geen klachten van MeDirect, maar ik heb ook nog nooit iets speciaal nodig gehad.
Die inlogprocedure bij MeDirect boezemt me ook niet veel vertrouwen in. Iemand moet daar gedacht hebben: "als we het maar complex genoeg maken, zal het wel veilig zijn". Er zijn volgens mij veel gebruiksvriendelijkere en toch veiligere manieren om dat te doen (kijk bvb naar Binck of Keytrade).
De aanlogprocedure is idd complex, maar je zit wel veilig omdat je via een VASTE tegenrekening werkt.
Wat wel vervelend is, is dat je meestal niemand te pakken krijgt op de helpdesk en ze je dus moeten terugbellen nadat je een boodschap MOET laten na een paar beltonen vermits je op het antwoordapparaat uitkomt. Als je binnen raakt op de helpdesk heb je ook steeds dezelfde Suzane te pakken. Daar zijn ze bij momenten dus duidelijk onderbemand.
Een obligatie van een grootbank over zetten wouden ze niet doen (zonder uitleg), terwijl dit toch verwacht wordt als je de voorwaarden leest.
De portefeuille aandelen overzetten lukt wel. Reken wel op een paar weken om alles (bvb rekeningen openen en wat fondsen aankopen) af te werken als nieuwe klant. Begin er dus zeker begin van de maand aan als je wil dat ZIJ op tijd klaar zijn omdat JIJ voor 30 april kan beleggen om de bonus te bekomen. Indien je een portefeuille transfereert, hou er dan ook rekening mee dat je enkel nog rudimentaire functionaliteiten over houdt rond de aandelen en de portefeuille (denk aan het uitzicht en mogelijkheden van de eerste online beleggingsbanken 20 jaar geleden). Ook derivatives zul je bvb niet meer kunnen gebruiken bij MD.
Indien je er op dit moment aan denkt om gewoon wat fondsen aan te kopen of over te zetten en het niet ingewikkeld te maken op beursgebied, dan kan je gerust de bonus er bijnemen.
Wat wel vervelend is, is dat je meestal niemand te pakken krijgt op de helpdesk en ze je dus moeten terugbellen nadat je een boodschap MOET laten na een paar beltonen vermits je op het antwoordapparaat uitkomt. Als je binnen raakt op de helpdesk heb je ook steeds dezelfde Suzane te pakken. Daar zijn ze bij momenten dus duidelijk onderbemand.
Een obligatie van een grootbank over zetten wouden ze niet doen (zonder uitleg), terwijl dit toch verwacht wordt als je de voorwaarden leest.
De portefeuille aandelen overzetten lukt wel. Reken wel op een paar weken om alles (bvb rekeningen openen en wat fondsen aankopen) af te werken als nieuwe klant. Begin er dus zeker begin van de maand aan als je wil dat ZIJ op tijd klaar zijn omdat JIJ voor 30 april kan beleggen om de bonus te bekomen. Indien je een portefeuille transfereert, hou er dan ook rekening mee dat je enkel nog rudimentaire functionaliteiten over houdt rond de aandelen en de portefeuille (denk aan het uitzicht en mogelijkheden van de eerste online beleggingsbanken 20 jaar geleden). Ook derivatives zul je bvb niet meer kunnen gebruiken bij MD.
Indien je er op dit moment aan denkt om gewoon wat fondsen aan te kopen of over te zetten en het niet ingewikkeld te maken op beursgebied, dan kan je gerust de bonus er bijnemen.
Blijkbaar ligt iets van een grootbank overnemen nogal lastig. Ik heb onlangs de vraag gesteld voor dakfondsen, en die kunnen ze ook niet opnemen in hun assortiment en bijgevolg kan ik ze niet overdragen.
Ik heb op 2 Januarie alles in orde gebracht om een spaarrekening te openen vandaag zijn we 18 januarie nog geen inlogcode gekregen als je ze belt zijn ze er nog mee bezig , of ze hebben je id documenten niet ontvangen er is altijd iets ,is dat normaal bij medirect anders kan ik beter alles opzeggen en ergens anders gaan met mijn geld
Geen klagen hier.
Nieuwe klant, alles in minder dan een week in orde, inbegrepen een telefoon naar de helpdesk omdat ik mijn rekeningnummer verkeerd had geklasseerd.
Nieuwe klant, alles in minder dan een week in orde, inbegrepen een telefoon naar de helpdesk omdat ik mijn rekeningnummer verkeerd had geklasseerd.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 18 januari 2018, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ook hier altijd alles vlot verlopen tot hiertoe... Alleen begrijp ik hun dividend uitbetalingspolicy (nog) niet zo goed. Ik heb mijn portefeuille zo samengesteld dat ik iedere maand minstens 1x dividend ontvang. Echter die dividend uitbetalingen laten precies nogal eens op zich wachten. Verder geen klagen...
Idem dito hier, heb hen pas een mail gestuurd, ben benieuwd....rob321 schreef: ↑18 januari 2018, 11:45 Ik heb op 2 Januarie alles in orde gebracht om een spaarrekening te openen vandaag zijn we 18 januarie nog geen inlogcode gekregen als je ze belt zijn ze er nog mee bezig , of ze hebben je id documenten niet ontvangen er is altijd iets ,is dat normaal bij medirect anders kan ik beter alles opzeggen en ergens anders gaan met mijn geld
Logge administratie, ik heb er alleszins geen goed gevoel bij.
Laat in een normaal privé bedrijf eens een order liggen, zonder de klant daags nadien een orderbevestiging te sturen...
Bij sommige banken zitten ze met hun vingers te draaien tot er een nieuwe klant langs komt.Gar schreef: ↑18 januari 2018, 20:44Idem dito hier, heb hen pas een mail gestuurd, ben benieuwd....rob321 schreef: ↑18 januari 2018, 11:45 Ik heb op 2 Januarie alles in orde gebracht om een spaarrekening te openen vandaag zijn we 18 januarie nog geen inlogcode gekregen als je ze belt zijn ze er nog mee bezig , of ze hebben je id documenten niet ontvangen er is altijd iets ,is dat normaal bij medirect anders kan ik beter alles opzeggen en ergens anders gaan met mijn geld
Logge administratie, ik heb er alleszins geen goed gevoel bij.
Laat in een normaal privé bedrijf eens een order liggen, zonder de klant daags nadien een orderbevestiging te sturen...
Bij andere banken worden ze overstelpt , en hebben de nieuwe klanten geen goed gevoel.
Estate Guru believer.