MeDirect - gratis makelaarsloon voor ETF tijdens de zomer
TIP
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Re: MeDirect - gratis makelaarsloon voor ETF tijdens de zomer
Je moet natuurlijk hun platform leren kennen maar dat is toch simpel?
Linksboven klik je op de knop [Markt](order) om te wijzigen in Limiet(order).
Evt. kan je daarna nog rechtsboven op de knop [Day](order) klikken om te wijzigen in GTC(order) of GTD(order).
Zie prtscr app in bijlage (Verkoop ETF) .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt spaarfreakje. Ik wil Alibaba verkopen.
Vraagje ivm aankoop ETF op Medirect:
Voor bvb MEUD is de marktprijs nu 274 euro.
Als je geen limiet instelt en je kijkt naar de aankoopprijs dan staat daar 286 en bij verkoopprijs 260.
Koop je dan de ETF dan wel aan de marktprijs van 274 euro ?
Zet medirect de limiet dan op 286 om zeker de aankoop te laten doorgaan ?
Als je geen limiet instelt en je kijkt naar de aankoopprijs dan staat daar 286 en bij verkoopprijs 260.
Nooit aan marktprijs kopen.Geldwolf schreef: ↑6 oktober 2025, 15:34 Vraagje ivm aankoop ETF op Medirect:
274 is de prijs van de vorige transactie.
Als.je nu koopt aan marktprijs betaal je natuurlijk 286.
De spread: verschil bid ask lijkt me groot.
Op euronext zijn de prijzen 273,86 en 273,98 ; een acceptabele spread.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik vermoed dat de cijfers dateren wanneer de beurs nog niet open was, tussen aan- en verkoopprijs mag er maximum 1 € verschil zijn (bij uw voorbeeld 26€, dus nooit kopen/verkopen buiten de handelsuren van de beurs). De koersprijzen in Medirect worden altijd getoond met een vertraging van minimum 15 min. Kijk beter op Euronext Live, daar staat de real-time marktprijs en ook het centraal orderboek(vertraging 15min) om de limietprijs te kunnen opgeven. Geef altijd een limietprijs op, Medirect zal zelf geen limietprijs bepalen als u die niet opgeeft maar zal kopen/verkopen aan de marktprijs en die kan sterk afwijken van hetgeen getoond wordt op hun site.Geldwolf schreef: ↑6 oktober 2025, 15:34 Vraagje ivm aankoop ETF op Medirect:
Dezelfde ETF is ook beschikbaar op Xetra; en voor Frankfurt kan men wel de real time prijzen en diepte orderboek zien (mits registrering als particulier op de beurs).
Uit uw vraagstelling maak ik op dat u niet de elementaire kennis heeft van de beurswerking. Ik raad aan om u te informeren. Bij Bolero krijgt men een boek als men klant wordt en op de site zijn ook een aantal interessante info's.
De beurs was open deze middag.
Op Keytrade kon ik de bied en laatkoersen online volgens en die lagen heel dicht bij elkaar en het orderboek was goed gevuld.
De koers die Medirect op de grafiek toonde werd dynamisch aangepast maar steeds veel te hoog dus.
Als handelsplatform kan medirect wat dat betreft niet tippen aan Keytrade bijvoorbeeld.
Vandaar mijn veronderstelling dat Medirect, als je zelf geen limiet geeft, een zodanig hoge limiet opgeeft zodat je aan marktprijs koopt (en dan is er niet echt een probleem, behalve dat het niet duidelijk is)
Op Keytrade kon ik de bied en laatkoersen online volgens en die lagen heel dicht bij elkaar en het orderboek was goed gevuld.
De koers die Medirect op de grafiek toonde werd dynamisch aangepast maar steeds veel te hoog dus.
Dat is juist het probleem op de site van Medirect.aan de marktprijs en die kan sterk afwijken van hetgeen getoond wordt op hun site.
Als handelsplatform kan medirect wat dat betreft niet tippen aan Keytrade bijvoorbeeld.
Vandaar mijn veronderstelling dat Medirect, als je zelf geen limiet geeft, een zodanig hoge limiet opgeeft zodat je aan marktprijs koopt (en dan is er niet echt een probleem, behalve dat het niet duidelijk is)
Als dat inderdaad het geval zou zijn, dan moet je ver van Medirect wegblijven als je ETF's wil kopen.Als.je nu koopt aan marktprijs betaal je natuurlijk 286.
Ik heb geen probleem met het aankopen van VRWL bijvoorbeeld op xAMS: als ik een limiet instel tussen bied en laatkoers, dan zie ik mijn prijs met mijn hoeveelheid aandelen heel vlug verschijnen als hoogste biedprijs en als de prijs aangetikt wordt, dan worden mijn deelbewijzen ook aangekocht.