Medirect modelportefeuilles
TIP
-
robinvandyck
- Full Member

- Contacteer:
Medirect modelportefeuilles
Gezien een gedeeltelijke vervroegde terugbetaling van mijn woonkrediet weinig verschil zal opleveren, wil ik mijn geld beter laten renderen dan te laten staan op een spaarrekening. Nu ik heb wel interesse in de modelportefeuilles van Medirect waaronder die van mijnkapitaal. Was de oprichter geen vroegere forumganger van spaargids? Gezien ik nieuw ben in het aankopen van fondsen, zou dat voor mij wel soelaas bieden en voor slechts 100 euro per maand. Ik las wel op hun site ergens dat als je wil bijstorten in een modelportefeuille je dit voor minstens dan 2500 euro moest doen? Verder dacht ik een deel van mijn spaargeld op een spaarrekening bij hen te zetten. Kunnen jullie Medirect aanraden en hun fondsen of kan ik beter terecht bij andere brokers of banken? Bedankt!
Re: Medirect modelportefeuilles
Je kan de modelport ook zelf opbouwen. Als er inderdaad een 2500€ aan gebonden zit. Bij de meeste fondsen via MD kan je vanaf 100€ per fonds bijkopen. Ik heb zeker geen klachten omtrent MD.
Als alternatief is er bvb het keyplan bij keytrade, dat kan je eens bekijken.
Als alternatief is er bvb het keyplan bij keytrade, dat kan je eens bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Start kapitaal is inderdaad 2500 € voor een model portefeuille.robinvandyck schreef:Gezien een gedeeltelijke vervroegde terugbetaling van mijn woonkrediet weinig verschil zal opleveren, wil ik mijn geld beter laten renderen dan te laten staan op een spaarrekening. Nu ik heb wel interesse in de modelportefeuilles van Medirect waaronder die van mijnkapitaal. Was de oprichter geen vroegere forumganger van spaargids? Gezien ik nieuw ben in het aankopen van fondsen, zou dat voor mij wel soelaas bieden en voor slechts 100 euro per maand. Ik las wel op hun site ergens dat als je wil bijstorten in een modelportefeuille je dit voor minstens dan 2500 euro moest doen? Verder dacht ik een deel van mijn spaargeld op een spaarrekening bij hen te zetten. Kunnen jullie Medirect aanraden en hun fondsen of kan ik beter terecht bij andere brokers of banken? Bedankt!
Daarna in principe minimum 100 € per maand.
Maar ja u stelt geen geld ter beschikking , is er voor die maand geen aankoop.
Wat keytrade betreft niet alle fondsen van de model portefeuile zijn gratis in aankoop , wel een aantal andere.
Dus die 2 vergelijken gaat helaas niet.
Nu mijn eigen ervaring is portefeuille keytrade een min , me direct een + dit naar opbrengst toe.
Estate Guru believer.
Initiele instap is 2500, dan verder opbouwen vanaf 100 euro.
Eingelijk moet je hun site eens goed doornemen het moet er allemaal opstaan.
Ik ben MD klant sinds dag 1, zeer tevreden.
Eingelijk moet je hun site eens goed doornemen het moet er allemaal opstaan.
Ik ben MD klant sinds dag 1, zeer tevreden.
-
anonymous
Je bent niet verplicht om 100€ per maand bij te storten. Als je een maand meer wil storten, voorzie je dat geld op je geldrekening en verhoog je je maandbijdrage. Na de bijstorting verlaag je die dan weer terug.
MeDirect site werkt wel goed (hoewel het nog net iets sneller zou mogen) en hun klantendienst reageert ook snel. Ik heb er geen modelfondsen, maar selecteer ze zelf via morningstar (waar MeDirect ook mee samenwerkt). Over het algemeen ben ik er best tevreden over. Wel jammer dat ik er sommige fondsen en trackers niet vindt...
Hun spaarrekening brengt momenteel de meeste intrest op, maar als ik me niet vergis moet je wel enige tijd wachten op je geld als je dit er afhaalt.
Hun spaarrekening brengt momenteel de meeste intrest op, maar als ik me niet vergis moet je wel enige tijd wachten op je geld als je dit er afhaalt.
Zoals reeds aangegeven, zeer duidelijk site, eens grondig doornemen, wel traag, nog vragen, zeer goede en snelle klantendienst.
Ik ben reeds van in het begin MD klant en zeer tevreden.
Ik ben reeds van in het begin MD klant en zeer tevreden.
Hier ook een tevreden klant.
Fondsen van Rabo overgezet naar aanleiding van een actie.
Centen van acties worden correct uitbetaald.
Heb er ook de mixer, ik overweeg nog in te stappen in de flexer.
Voor de ME3 spaarrekening geldt een wachttijd van 3 maanden om je centen op te vragen.
Klantendienst inderdaad correct.
En zoals eerder aangegeven, de site mag sneller.
Fondsen van Rabo overgezet naar aanleiding van een actie.
Centen van acties worden correct uitbetaald.
Heb er ook de mixer, ik overweeg nog in te stappen in de flexer.
Voor de ME3 spaarrekening geldt een wachttijd van 3 maanden om je centen op te vragen.
Klantendienst inderdaad correct.
En zoals eerder aangegeven, de site mag sneller.
Ik zou graag mijn fondsen van Rabobank overzetten naar MeDirect maar heb wat schrik. Ik hou elke aankoop bij in Excel, als ik dus gaan 'switchen' loopt mijn hele berekening in het honderd!
Ik zou ook alles kunnen 'wissen' in Excel, en vervolgens 'opnieuw beginnen' met de eenmalige aankoop die ze bij MeDirect deden, maar dan ben ik bang dat ik niet alle eenheden zal hebben?
Ik zou ook alles kunnen 'wissen' in Excel, en vervolgens 'opnieuw beginnen' met de eenmalige aankoop die ze bij MeDirect deden, maar dan ben ik bang dat ik niet alle eenheden zal hebben?
Hier ook een tevreden MeDirect klant.
Ik heb daar 2 spaarrekeningen en de Mixer. De Flexer volgt nog wel.
Ik heb daar 2 spaarrekeningen en de Mixer. De Flexer volgt nog wel.
De flexer start ik pas bij een zware crash (zoals 2008-2009). Maar misschien wil ik dan wel de trackermixer?
De dag na de Brexit gestart bij MeDirect met de Mixer en de Flexer portefeuilles. Nog geen moment spijt van gehad
Tot hier toe nog geen klachten, inloggen is trager dan gewent bij andere banken, maar dat geeft niet.
Overzichtelijke site waar ik de toestand van mijn beleggingen op een aangename manier kan volgen.
Tot hier toe nog geen klachten, inloggen is trager dan gewent bij andere banken, maar dat geeft niet.
Overzichtelijke site waar ik de toestand van mijn beleggingen op een aangename manier kan volgen.
-
robinvandyck
- Full Member

- Contacteer:
En hoe werkt dat om geld in die fondsen te storten? Heb je een soort van zichtrekening dan? Dus ik kan perfect geld op een spaarrekening zetten alsook geld investeren in fondsen. Mocht ME direct failliet gaan dan zijn de fondsen niet blootgesteld.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Je kan/kon bij medirect jouw aankoopkoers van bij jouw vorige bank/broker doorgeven.Kevva schreef:Ik zou graag mijn fondsen van Rabobank overzetten naar MeDirect maar heb wat schrik. Ik hou elke aankoop bij in Excel, als ik dus gaan 'switchen' loopt mijn hele berekening in het honderd!
Zo krijg je te zien hoeveel winst/verlies je hebt over de brokers heen.
Anderzijds heb ik wel nog niet echt een knop aankoop geschiedenis gevonden bij medirect.
Ik koop maandelijks voor €100 deelbewijzen per fonds, ik heb 7 fondsen dus heb spendeer ik €700/maand. Elke aankoop (dus elke maand) registreer ik in mijn Excelbestandje, tot nu toe klopt alles en ik zie in één oogopslag welke maanden goed waren om te kopen en waar ik nog verliezen heb. Dat bestandje noteert uiteraard ook de totalen.JulusCesar schreef:Je kan/kon bij medirect jouw aankoopkoers van bij jouw vorige bank/broker doorgeven.Kevva schreef:Ik zou graag mijn fondsen van Rabobank overzetten naar MeDirect maar heb wat schrik. Ik hou elke aankoop bij in Excel, als ik dus gaan 'switchen' loopt mijn hele berekening in het honderd!
Zo krijg je te zien hoeveel winst/verlies je hebt over de brokers heen.
Anderzijds heb ik wel nog niet echt een knop aankoop geschiedenis gevonden bij medirect.
Wanneer ik bij Rabobank zou gaan verkopen, dan neemt MeDirect gewoon alle deelbewijzen over. Maar er zit sowieso verschil en want Rabobank verkoopt terwijl MeDirect aankoopt. Op die manier zullen er ongetwijfeld fouten optreden in mijn Excel-bestand.
Wat ik wel kan doen is alles wissen in Excel en zogezegd op regel 1 het totale bedrag van XXXX,XX vermelden als zogenaamde aankoopdatum. Maar geen idee of hij het dan in de toekomst correct zal gaan berekenen?