Medirect platform
TIP
Medirect platform
Vandaag merkte ik toevallig dat de som van de waardes van alle individuele fondslijnen die ik via Medirect heb aangekocht niet overeenkomt met het totaal dat Medirect voor de fondsen toont. Zowel op de huidige waardes als de boekwaardes zit een verschil van enkele honderden euro's (die te weinig in het totaal geteld worden). Bij de aandelen en trackers daarentegen komt het wel exact overeen. Zijn er nog forumleden die dit ondervinden?
Re: Medirect platform
Laat zeker weten wat medirect daar over zei?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Medirect platform
@Jhn: we zullen voortaan alle vragen aan de bank stellen, dan kunnen we Spaargids opdoeken. 

Re: Medirect platform
Ik wacht vol ongeduld op een antwoord van Medirect zelf, ik hou jullie op de hoogte...
Re: Medirect platform
Er lijken daar wel vaker problemen te zijn.
Al een paar keer gehoord dat de interest van sommige spaarrekeningen niet correct waren.
Al een paar keer gehoord dat de interest van sommige spaarrekeningen niet correct waren.
Re: Medirect platform
Als het dat maar was ... De site zit op rode beursdagen gegarandeerd vast. Soms kan je een uur niets zien van je lopende orders, laat staan er één ingeven of annuleren. Kan je daarna je orders weer zien, kan een lopend order niet geannuleerd worden. Met andere woorden, je ziet iets, maar kan nog niks doen. Aan de telefoon weigeren ze toe te geven dat er wat dan ook met de site scheelt
. Dat order dat niet geannuleerd kon worden, was daarna "verdwenen", maar het geld was "gereserveerd". Twee dagen daarna krijg ik doodleuk een afrekening voor dat order aan de prijs van de dag, maar zonder TOB. Het bedrag dat van de rekening gaat, klopt ook al niet helemaal met wat er op die afrekening staat, maar het is niet de TOB die mee afgetrokken wordt. Het is een kleiner bedrag. Op mijn vraag om uitleg komt niks. Afrekening order zonder TOB blijft in mijn historiek staan.
Amateurisme is nog een veel te vriendelijk woord voor MeDirect.
Zodra ik tijd heb, ga ik daarmee naar de klachtendienst. Helpt dat niet, dan wordt het de ombudsdienst zeker?

Amateurisme is nog een veel te vriendelijk woord voor MeDirect.
Zodra ik tijd heb, ga ik daarmee naar de klachtendienst. Helpt dat niet, dan wordt het de ombudsdienst zeker?
Re: Medirect platform
Geeft me allemaal weinig vertrouwen als ik dat lees...
Zijn er al mensen die alles van Medirect naar Binck (lees ik betere zaken over) gemigreerd hebben? Ik lees dat Medirect een transferkost van 25 EUR per lijn aanrekent, en Binck tot 1000 EUR terugbetaalt. Vermits ik maar een 30-tal aandelen/fondsen/trackers in portefeuille heb zou het dus in principe kosteloos zijn...
Zijn er al mensen die alles van Medirect naar Binck (lees ik betere zaken over) gemigreerd hebben? Ik lees dat Medirect een transferkost van 25 EUR per lijn aanrekent, en Binck tot 1000 EUR terugbetaalt. Vermits ik maar een 30-tal aandelen/fondsen/trackers in portefeuille heb zou het dus in principe kosteloos zijn...
Re: Medirect platform
Ik had gelezen:
TRANSFERKOSTEN PORTEFEUILLE
Overdracht van activa naar andere instellingen € 150 per effect
TRANSFERKOSTEN PORTEFEUILLE
Overdracht van activa naar andere instellingen € 150 per effect
Re: Medirect platform
Wanneer je op Spaargids commentaar over een bank leest is die gewoonlijk negatief. Ik heb er nog niet veel geweten die over hun bank schreven: “Wauw, wat een goede bank” of “Wat een vriendelijke en kundige helpdesk”.
Laatst gewijzigd door Yaris op 24 november 2020, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Medirect platform
Ouch, inderdaad, die 25 EUR is de kost die Binckbank aanrekent voor overzettingen...
Re: Medirect platform
Ik ben klant bij Medirect sinds rabobank gestopt is met beleggingen.
Ik heb rabobank niet gevolgd toen beleggingen naar Keytrade overgedragen zouden worden. Ik heb gevraagd mijn beleggingen naar Medirect over te dragen; speciaal hiervoor heb ik bij Medirect rekeningen geopend.
De overdracht is vlekkeloos en snel verlopen: goed van rabobank en Medirect.
Sindsdien veel beleggingstransacties gedaan bij Medirect, en meerdere types spaarrekeningen geopend bij Medirect.
Nog nooit in al die jaren heb ik de ervaringen meegemaakt die hier beschreven staan. Steeds alles correct uitgevoerd, nog nooit een eurocent te weinig of te laat ontvangen.
Re: Medirect platform
Bedankt om te delen! Positieve ervaringen zijn inderdaad ook belangrijk (zie ook feedback Yaris). Hopelijk fixen ze wel nog de bug in hun platform :-)Weverke schreef: ↑24 november 2020, 12:08Ik ben klant bij Medirect sinds rabobank gestopt is met beleggingen.
Ik heb rabobank niet gevolgd toen beleggingen naar Keytrade overgedragen zouden worden. Ik heb gevraagd mijn beleggingen naar Medirect over te dragen; speciaal hiervoor heb ik bij Medirect rekeningen geopend.
De overdracht is vlekkeloos en snel verlopen: goed van rabobank en Medirect.
Sindsdien veel beleggingstransacties gedaan bij Medirect, en meerdere types spaarrekeningen geopend bij Medirect.
Nog nooit in al die jaren heb ik de ervaringen meegemaakt die hier beschreven staan. Steeds alles correct uitgevoerd, nog nooit een eurocent te weinig of te laat ontvangen.
Zelf is dit ook de eerste mindere ervaring, meestal reageren ze wel binnen de 24u (nu is het windstil, dus vermoedelijk toch een probleempje). Meest vervelende is dat het geregeld niet meer mogelijk is om een bepaald fonds of ETF bij te kopen (als uitleg krijg je dan dat er een interne controle loopt, waardoor het tijdelijk onmogelijk is te kopen). Geen idee of dat bij andere brokers ook zo is...
Re: Medirect platform
Bedankt voor de reactie

Wat dit specifieke punt betreft dat je aanhaalt. Misschien heeft het hiermee te maken: de laatste jaren zijn de Europese regels veel strenger geworden rond de documentatie van beleggingsfondsen en ETF die verkocht mogen worden. Er moet heel precies beschreven worden wat de kenmerken zijn, de risico's, de rendementen, .... allemaal volgens heel precieze regels.
En dat moet regelmatig geüpdatet worden.
Vooral Amerikaanse aanbieders zien al die administratie niet zitten. Vandaar dat het aanbod de laatste jaren heel sterk verminderd is.
Maar Medirect zou hier beter transparant over communiceren in plaats van obscure verklaringen te geven. Het is zelfs hun fout niet.
Maar ik heb dit ook met Keytrade meegemaakt. Plots verdween 2/3 van hun fondsen uit het aanbod en ze wilden ook niet zeggen waarom.
Dit is onbegrijpelijk omdat Medirect en Keytrade geen enkele schuld treft. Als ze de documentatie niet ontvangen, dan mogen ze het product niet meer aanbieden.
Re: Medirect platform
Ge bent niet alleen hoor.Weverke schreef: ↑24 november 2020, 12:08Ik ben klant bij Medirect sinds rabobank gestopt is met beleggingen.
Ik heb rabobank niet gevolgd toen beleggingen naar Keytrade overgedragen zouden worden. Ik heb gevraagd mijn beleggingen naar Medirect over te dragen; speciaal hiervoor heb ik bij Medirect rekeningen geopend.
De overdracht is vlekkeloos en snel verlopen: goed van rabobank en Medirect.
Sindsdien veel beleggingstransacties gedaan bij Medirect, en meerdere types spaarrekeningen geopend bij Medirect.
Nog nooit in al die jaren heb ik de ervaringen meegemaakt die hier beschreven staan. Steeds alles correct uitgevoerd, nog nooit een eurocent te weinig of te laat ontvangen.
Estate Guru believer.
Re: Medirect platform
Je hebt toch zoals iedereen minstens die 3 beursdagen in het laatste half jaar meegemaakt dat je de hele dag niet kon inloggen bij MeDirect? En ook altijd op rode, dus interessante beursdagen. Dan raakt dat systeem overbelast waarschijnlijk.
Dan stel ik mij toch vragen bij wat voor jullie "veel transacties" betekent. En wat jullie precies aankopen. Bij aandelen heb je niet de luxe om het de volgende dag maar eens te doen. Dan krijg je niet dezelfde voorwaarden. Ik was mijn portefeuille aan het opbouwen. Ik raad echt niemand aan om dat bij MeDirect te doen, tenzij je maar af en toe wat fondsjes wil kopen.
Dat is ook exact wat VFB zegt over MeDirect trouwens.
Dan stel ik mij toch vragen bij wat voor jullie "veel transacties" betekent. En wat jullie precies aankopen. Bij aandelen heb je niet de luxe om het de volgende dag maar eens te doen. Dan krijg je niet dezelfde voorwaarden. Ik was mijn portefeuille aan het opbouwen. Ik raad echt niemand aan om dat bij MeDirect te doen, tenzij je maar af en toe wat fondsjes wil kopen.
Dat is ook exact wat VFB zegt over MeDirect trouwens.