MeDirect Spaarrekeningen: rente verhoging
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Verbannen Gebruiker
Re: MeDirect Spaarrekeningen: rente verhoging
De getrouwheidspremie begint te lopen op de dag dat je een storting doet. Als je op 10 april een storting doet, dan start de getrouwheidspremie op 10 april. De premie is dus verworven (je krijgt hem dus in elk geval) als hij 12 maanden blijft staan, dus tot 10 april het jaar erna. Maar hij wordt pas betaald op 1/4 of 1/7 of 1/10 of of 1/1.
Als je het geld minder dan 12 maand laat staan sinds de storting, krijg je 0 als getrouwheidspremie.
In het geval van storting op 10 april: wordt op 1 juli betaald.
In geval van storting 7 september. Dan laat je het staan tot 7 september het volgende jaar. Je krijgt het op 1 oktober.
In geval van storting 7 november. Dan laat je het staan tot 7 november het volgende jaar. Je krijgt het op 1 januari.
Als je het geld weghaalt voor 1 jaar verlopen is: dan krijg je de getrouwheidspremie niet.
Er wordt niet met kalenderjaren (van 1/1 tot 31/12) gerekend maar met een periode van 12 aaneensluitende maanden,
- Heb je het geld in november 2021 op je spaarrekening gestort en zijn er 12 maanden gepasseerd, dan krijg je de getrouwheidspremie (maar die wordt pas op 1/1/2023 uitbetaald.
- Heb je het geld in januari 2022 gestort op je spaarrekening dan zal je geen getrouwheidspremie ontvangen als je het geld er afhaalt in november 2022.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bijna. Enkel nog met valutadatum werken ipv. datum van storting/betaling.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nu we toch tot in het absurde een eenvoudige vraag proberen te beantwoorden, nog een kleine correctie op reeds gepubliceerde info van sommige, de getrouwheidsperiode start NIET op de dag van de storting, maar pas de volgende dag. De periode stopt niet de dag van afhaling of overschrijving maar wel de dag ervoor. Fijne avond iedereen!
Wanneer ik een bedrag overschrijf waarop getrouwheidspremie verworven is, wacht ik altijd nog minstens drie dagen. Dat om zeker te zijn en het niet te laten verknoeien door valutadata en dergelijke meer. Het zou te gek zijn dat je een heel jaar wacht op de getrouwheidspremie en hem dan laat schieten door een dag te vroeg over te schrijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En ook dat is mis.beyourself schreef: ↑7 november 2022, 23:20 Nu we toch tot in het absurde een eenvoudige vraag proberen te beantwoorden, nog een kleine correctie op reeds gepubliceerde info van sommige, de getrouwheidsperiode start NIET op de dag van de storting, maar pas de volgende dag. De periode stopt niet de dag van afhaling of overschrijving maar wel de dag ervoor. Fijne avond iedereen!

De getrouwheidsperiode:
- start op de valutadatum
- stopt op dezelfde dag een jaar later
Terwijl we toch alle renteverhogingen hier op een hoopje aan het gooien zijn ... Ik vind dat Izola serieus achterblijft. Normaal doen die beter dan NIBC.Denfi schreef: ↑4 november 2022, 20:50 Omdat het toch geen geld koste, heb ik mijn rekeningn behouden bij NIBC. Ik verwachte wel dat ze ooit terug bij de betere gingen behoren![]()
Net zoals ik verwacht dat in de toekomst nieuwe aanbieders zullen komen.
Ik weet niet meer wie maar er was iemand die het jammer vond dat iedereen weg ging uit België (Moneyou,PSA bank, evi,...).
Ik denk dat hij/zij in de komende jaren terug hoopvol kan zijn![]()
Heb mij spaargeld van Max Maandsparen en Dynamic naar een Fidelity gezet met behoud van getrouwheid, de regel dat max 3 x per jaar overschrijvingen tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank, waarbij de getrouwheidsperiode doorloopt.
Zie inderdaad dat deze verder loopt
Zie inderdaad dat deze verder loopt
vraagje ivm die doorzetten getrouwheidspremie.
1. loopt dan je oude getrouwheidspremie(%) verder ?
2. Of heb je dan bv 6 maanden oude % premie en 6 maanden nieuwe premie ?
Indien 1 moet je dan starten met hoge getrouwheidspremie (fidelity) en overgaan naar een hoge basis rente rekening (dynamic) ...
Of zie ik ergens iets over het hoofd?
Indien 1 moet je dan starten met hoge getrouwheidspremie (fidelity) en overgaan naar een hoge basis rente rekening (dynamic) ...
Goede tip: ga ik ook doen.
Om mijn getrouwheidspremie voor Maandsparen niet te verliezen liet ik alles nog onaangeroerd staan; maar ik was eventjes uit het oog verloren dat dit inderdaad kan zonder verlies van de premie, indien max 3 x per jaar.
- donderblomme
- Newbie
heb net alles van de Max naar Fidelity gezet, maar er staat nog niks bij van getrouwheidspremie.... niet dat het veel is, ik ben nog maar een jaar bezig, hopelijk komt het goed.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
You must be joking!hansi schreef: ↑27 november 2022, 18:42 vraagje ivm die doorzetten getrouwheidspremie.

Volg/lees misschien ook eens andere topics ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het kan even duren voordat het systeem de dingen weergeeft zoals het actueel is.donderblomme schreef: ↑27 november 2022, 18:50 heb net alles van de Max naar Fidelity gezet, maar er staat nog niks bij van getrouwheidspremie.... niet dat het veel is, ik ben nog maar een jaar bezig, hopelijk komt het goed.
De uiteindelijke berekening zou altijd volgens de reglementering moeten zijn, maar bij Medirect is daar enige twijfel over of dat altijd 100% correct is.
In ieder geval mankeert bij Medirect een gedetailleerd overzicht van de impact van een "afhaling", waarbij ze voor elk afzonderlijk bedrag zouden moeten aangeven wanneer de getrouwheidsintrest verworven wordt en aan welk pencentage.
Volgens mij is dat nochthans verplicht voor gereglementeerde spaarrekeningen en dus lijkt Medirect daar dus n.m.i. in gebreke.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 november 2022, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kan ook handig zijn om eens met opzet een oefening te maken met een aantal euro over te schrijven in alle combinaties en dan later het resultaat vast te stellen.
( Wel opletten dat men die oefening maar doet, nadat de eventuele echte 3 overschrijvingen gebeurd zijn ).
Voor sommigen zouden dat blijkbaar al 18 overschrijvingen zijn, in allerlei richtingen .
( Wel opletten dat men die oefening maar doet, nadat de eventuele echte 3 overschrijvingen gebeurd zijn ).
Voor sommigen zouden dat blijkbaar al 18 overschrijvingen zijn, in allerlei richtingen .