Medirect
TIP
Medirect
Medirect - verkoop aandelen
Probleem :
200 aandelen Abinbev aan 66,67 huidige winst 5,05%
Plaats order om 100 te verkopen bij volgende beursdag.
Plots zijn mijn overblijvende 100 aandelen minder waard en de winst erop zakt naar 3,95%.
Kan dit mogelijk zijn of is er iets mis met het online platform?
Probleem :
Plots zijn mijn overblijvende 100 aandelen minder waard en de winst erop zakt naar 3,95%.
Re: Medirect
Veel banken berekenen en tonen een verkeerd rendement op hun platformen.
Als je het echt rendement will weten bereken je dit best zelf in excel met XIRR() of IR.schema()
- wel telkens de kosten meerekenen, anders maak je jezelf toch nog iets wijs.
Als je het echt rendement will weten bereken je dit best zelf in excel met XIRR() of IR.schema()
- wel telkens de kosten meerekenen, anders maak je jezelf toch nog iets wijs.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Medirect
Als je de 200 niet op hetzelfde moment gekocht hebt, dan kan het. Volgens een bepaalde willekeurige regel (FIFO, LIFO,...) "kiest" MeDirect welke 100 van die 200 verkocht worden. Van degene die je verkocht hebt, gaat er een gerealiseerde winst berekend worden tov de gemiddelde aankoopprijs van die 100.Johros schreef: ↑10 februari 2019, 11:23 Medirect - verkoop aandelen
Probleem :
Van de 100 overblijvende wordt de niet-gerealiseerde winst berekend (3,95%) tov van de gemiddelde aankoopprijs van die 100 overblijvende.
Op zich maakt het niets uit. Naargelang LIFO, FIFO zal de gerealiseerde winst hoger of lager zijn, en de niet-gerealiseerde winst is dan lager of hoger. De som van beiden is gelijk aan de 5,05% van voor het order.