Medirect termijnrekening netto 2,55%
TIP
Re: Medirect termijnrekening netto 2,55%
Ik wil niet indiscreet zijn, maar bedoelt u met de garantiedrempel de Maltese garantie tot 100.000 euro? Het leek mij makkelijk en logisch om daar onder te blijven, want zoveel geld heb ik niet om eventjes op termijnrekeningen te zetten... Ik heb er nu twee lopen bij MeDirect, een op 1 jaar (5000 euro) en een op 2 jaar (10.000 euro). De brutorente die ze bieden kan abnormaal en dus risicovol hoog lijken, maar als we zien wat de Nederlandse banken (Rabobank, ABN Amro) niet in België maar wel in Nederland kunnen bieden...PJP schreef:Mijn aanvraag termijnrekening, overschrijving, etc.. is ook allemaal vlot verlopen.
Ik heb er ééntje op 4 jaar genomen, en een kleiner bedrag op 1 jaar.
Alles zonder de "garantie" drempel te oveschrijden!
Rest nu enkel hoe de solvabiliteit / kwaliteit van deze instelling verder verloopt.
Heeft iemand hierover een zicht in de toekomst ?
Ik zou niet graag nog eens de Kaupthing historie meemaken, ik heb daar ook nog staan toeteren aan het Shuman plein om onze centen terug te krijgen !
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Het heeft even geduurd (een 8-tal werkdagen) eer ik de nodige codes ontving om mijn rekening te kunnen activeren.Nefertari schreef:...
Tot nu toe is alles vlot verlopen : nu is het afwachten of het vervolg ook goed loopt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Maar intussen werd mijn geduld beloond : ik heb een deel van mijn spaarcentjes over termijnrekeningen met verschillende eindvervaldagen verdeeld, tegen hun toch wel zeer voordelige rentes.
Het inloggen vind ik nogal omslachtig (voor de veiligheid), maar dat hoef ik in de toekomst alleen nog te doen wanneer ik mijn jaarlijkse rentes wil innen en op de eindvervaldagen.
Ook was het wat wennen om mijn weg te vinden op hun website.
Over hun feedback via e-mail ben ik zeer tevreden : op al mijn vragen kreeg ik binnen de 24u duidelijke antwoorden.
Die MeDirect termijnrekening is best wel interessant.
Als je 1000 euro 1 jaar laat staan krijg je 28 euro rente er bovenop, om dat op een klassieke spaarrekening te hebben moet je toch al wat sparen.
Maar voor mij speelt er meer mee dan alleen rente:
- Het is een Maltese bank, hoe veilig is je geld?
- Hoe vlot verloopt instap en uitstap
- Wat doet de bank met je gegevens?
Dat laatste heeft meer betrekking op het feit dat je vanaf je computer een termijnrekening kan openen zonder daarbij andere producten van MeDirect aan te kopen. Bestoken ze je achteraf constant met reclame.
Hoelang blijven de gegevens in hun database vooraleer ze definitief verwijdert worden?
Als je 1000 euro 1 jaar laat staan krijg je 28 euro rente er bovenop, om dat op een klassieke spaarrekening te hebben moet je toch al wat sparen.
Maar voor mij speelt er meer mee dan alleen rente:
- Het is een Maltese bank, hoe veilig is je geld?
- Hoe vlot verloopt instap en uitstap
- Wat doet de bank met je gegevens?
Dat laatste heeft meer betrekking op het feit dat je vanaf je computer een termijnrekening kan openen zonder daarbij andere producten van MeDirect aan te kopen. Bestoken ze je achteraf constant met reclame.
Hoelang blijven de gegevens in hun database vooraleer ze definitief verwijdert worden?
Betreffende de veiligheid zie mijn eerdere post en de reacties daarop en trek zelf uw conclusies.
Kevva,Yaris schreef:Betreffende de veiligheid zie mijn eerdere post en de reacties daarop en trek zelf uw conclusies.
Abstractie makende van haar politieke standpunten, is Yaris eigenlijk wel (meestal toch
... en zoals je zelf kan nagaan zijn de twee reacties op haar aangehaalde vorige tussenkomst, behoorlijk positief voor MeDirect Bank, dit in schrille tegenstelling tot haar totaal onwezenlijk sprookjesverhaal.
Nog twee opmerkingen terzake:
1. Mijn advies is in deze tijden niet op langere termijn te gaan dan 1 jaar (2,80% bruto bij Medirect = 2,10 % netto; daarmee klop je reeds de inflatie).
2. Ga eens rondstruinen op internet wat men over MeDirect te vertellen heeft; Mijn Kapitaal bvb levert een lezenswaardige analyse.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Denk erom dat wie zijn geld de voorbije zes jaar op één jaar belegd heeft, steeds ongelijk heeft gehad want toen zijn geld weer vrij kwam stond de rente nog lager dan een jaar eerder.
Het geciteerde gedeelte is correct en dat is het zowatYaris schreef: ... want toen zijn geld weer vrij kwam stond de rente nog lager dan een jaar eerder.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Hoe dan ook, of je gelooft dat de rente de komende jaren nog zal dalen, gelijk blijven of opnieuw stijgen en of je belegt op korte of op lange termijn maakt niet veel uit: van vastrentende beleggingen zul je niet rijk meer worden. Daarom loont het te diversifiëren: beleg een deel van je kapitaal op de beurs, via fondsen of rechtstreeks via aandelen. Tenzij de beurzen voor een lange tijd in een depressie verzeild geraken, wat ik niet geloof, zul je meer opbrengst hebben dan met spaarrekeningen en termijnrekeningen.
Ik zie de rente nog zakken (al lijkt lager dan 0,15% gaan bijna onmogelijk).
Heb een termijnrekening geopend op 1 jaar en de storting ook meteen uitgevoerd. Wel natuurlijk de nodige dagen wachten.
Ik ben ook erg wantrouwig over nieuwe banken, dus laat ons hopen dat alles goed gaat.
Mocht alles vlekkeloos verlopen stort ik meteen een groot bedrag voor 2 jaar. Maar wie zegt dat deze bank over 2 jaar nog zal bestaan? De rente moet van ergens komen natuurlijk!
Het was deze of Moneyou, maar over Moneyou heb ik ook al veel negatieve ervaringen gelezen op Nederlandse fora.
Heb een termijnrekening geopend op 1 jaar en de storting ook meteen uitgevoerd. Wel natuurlijk de nodige dagen wachten.
Ik ben ook erg wantrouwig over nieuwe banken, dus laat ons hopen dat alles goed gaat.
Mocht alles vlekkeloos verlopen stort ik meteen een groot bedrag voor 2 jaar. Maar wie zegt dat deze bank over 2 jaar nog zal bestaan? De rente moet van ergens komen natuurlijk!
Het was deze of Moneyou, maar over Moneyou heb ik ook al veel negatieve ervaringen gelezen op Nederlandse fora.
Bij Medirect staat blijkbaar ook nog niet alles op punt. Ik heb in mei een termijnrekening geopend( de activering sleepte een tijdje aan), maar ik vond het toch de moeite (interestvoet + 100euro promoactie). Zowel telefonisch als via mail werd mij bevestigd dat ik met het openen van een termijnrekening in aanmerking kwam voor de promotie. Onlangs informeerde ik wanneer het geld van deze promotie gestort wordt. Doodleuk informeerde men mij dat ik niet in aanmerking kwam voor deze promo. Ik heb nu de mail doorgestuurd waarin men mij bevestigde dat ik aanmerking kwam voor de promotie + extra uitleg. Ik ben eens benieuwd hoe consequent en betrouwbaar ze daar zijn...
Het antwoord liet even op zich wachten, maar ik heb de bonus wel degelijk gekregen. Bevestiging ontvangen dat ik er inderdaad recht op had en de dag nadien al gestort. Een van de voordelen is dus dat ze via mail reageren en je zo een bewijs hebt, in tegenstelling tot andere banken die enkel terugbellen
.
Is dat een promoactie voor nieuwe klanten of kan iedereen daar gebruik van maken ?
Ik heb namelijk al termijnrekeningen bij Medirect, maar ik overweeg om nog een te openen.
Ik heb namelijk al termijnrekeningen bij Medirect, maar ik overweeg om nog een te openen.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Over welke promo actie gaat het hier?
Is het aantal termijnrekeningen dat je bij Medirect kan openen beperkt?
Ik overweeg om vanaf nu gedurende een jaar elke maand 3 termijn rekeningen (telkens op 1-2-3 jaar) te openen (36 in totaal) voor eenzelfde bedrag X zodat ik vanaf volgend jaar maandelijks intresten krijg en vanaf dan ook maandelijks gedurende 3 jaar bedrag X terug krijg.
Ik overweeg om vanaf nu gedurende een jaar elke maand 3 termijn rekeningen (telkens op 1-2-3 jaar) te openen (36 in totaal) voor eenzelfde bedrag X zodat ik vanaf volgend jaar maandelijks intresten krijg en vanaf dan ook maandelijks gedurende 3 jaar bedrag X terug krijg.
JanusBananus schreef:Over welke promo actie gaat het hier?
Moet jij vertrouwen hebben in MeDirect?
Ik heb schrik om het 3 jaar te laten staan! :S (nieuwe bank, voor hetzelfde geld kunnen ze de markt niet aan).
Een betrouwbare bank ?
http://www.mijnkapitaal.be/obligaties-s ... ogarantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Update van juni 2014 : (zie onderaan artikel)
Volgens de conclusie in de update van juni 2014 lijkt de financiële situatie van Medirect vrij stabiel. Ook zijn sommige indicatoren zelfs licht verbeterd en werden er geen verontrustende zaken gelezen in het jaarverslag.
http://www.mijnkapitaal.be/obligaties-s ... ogarantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Update van juni 2014 : (zie onderaan artikel)
Volgens de conclusie in de update van juni 2014 lijkt de financiële situatie van Medirect vrij stabiel. Ook zijn sommige indicatoren zelfs licht verbeterd en werden er geen verontrustende zaken gelezen in het jaarverslag.