Medirect termijnrekening netto 2,55%
TIP
Re: Medirect termijnrekening netto 2,55%
Ik denk dat de actie enkel geldt voor nieuwe klanten die voor de eerste keer een rekening openen bij Medirect.
Vanop de website van Medirect:
"Open uw gratis beleggingsrekening en ontvang 5% in cash op het bedrag van uw eerste storting of de getransfereerde effecten naar Medirect Bank. Deze vergoeding geldt enkel voor uw eerste transfer en is beperkt tot € 100."
Vanop de website van Medirect:
"Open uw gratis beleggingsrekening en ontvang 5% in cash op het bedrag van uw eerste storting of de getransfereerde effecten naar Medirect Bank. Deze vergoeding geldt enkel voor uw eerste transfer en is beperkt tot € 100."
Dank voor de info.Stijn227 schreef:Ik denk dat de actie enkel geldt voor nieuwe klanten die voor de eerste keer een rekening openen bij Medirect.
... Deze vergoeding geldt enkel voor uw eerste transfer en is beperkt tot € 100."
Spijtig dat ik daar niet meer kan van profiteren.
Nefertari schreef:Dank voor de info.Stijn227 schreef:Ik denk dat de actie enkel geldt voor nieuwe klanten die voor de eerste keer een rekening openen bij Medirect.
... Deze vergoeding geldt enkel voor uw eerste transfer en is beperkt tot € 100."
Spijtig dat ik daar niet meer kan van profiteren.
Ik ben klant sinds vandaag en heb het niet ontvangen.
Due het enige wat je moet doen is een rekening openen en 2000 euro sorten voor die 100 euro?
Lukske schreef:Due het enige wat je moet doen is een rekening openen en 2000 euro sorten voor die 100 euro?
Damn, ik had een termijnrekening geopend. Kreeg net een mail van MeDirect dat dit niet meetelt.
Ze verwijzen me naar de voorwaarden.
"Als u vanaf 21/04 een gratis beleggingsrekening opent bij MeDirect Bank en vervolgens effecten transfereert of geld overschrijft naar uw MeDirect geldrekening, dan biedt MeDirect Bank u een vergoeding aan ten belope van 5% op de waarde van uw getransfereerde effecten of geldoverschrijving."
Dus als ik 2000 euro stort heb ik er recht op? Kan ik vervolgend die 2000+100 euro ook beleggen in een termijnrekening op 2 jaar?
Wat is dan wel de werkwijze om dit te bekomen?
Lukske en Kevva,
De beleggingsrekening van MeDirect is een effektenrekening ...
Snappen jullie het nu ...
Anderzijds moet ik toegeven dat hun terminologie onduidelijk is en aanleiding kan zijn tot verwarring ...
De beleggingsrekening van MeDirect is een effektenrekening ...
Snappen jullie het nu ...
Anderzijds moet ik toegeven dat hun terminologie onduidelijk is en aanleiding kan zijn tot verwarring ...
Laatst gewijzigd door vlo op 14 juni 2014, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Ik heb naar MeDirect gebeld.
Heb uitgelegd dat ik gisteren mijn termijnrekening heb geopend en ik geen 5% van de geldactie heb ontvangen. Dit klopt!
De 5% op het geïnvesteerde bedrag is enkel voor mensen die een beleggingsrekening openen, dus de spaarrekening en termijnrekeningen vallen hier niet onder.
Ook overschrijvingen tussen de rekening blijken niet mogelijk te zijn.
Wat de vrouw aan de telefoon aankondigde was wel dat er in de toekomst ook acties op touw gezet zullen worden voor de spaar- en termijnrekeningen.
Dus ik wacht maar even voor een nieuwe termijnrekening denk ik. Helaas vergeten vragen wanneer dat ong. zal zijn
(Anders kon ik me al wat voorbereiden!)
Heb uitgelegd dat ik gisteren mijn termijnrekening heb geopend en ik geen 5% van de geldactie heb ontvangen. Dit klopt!
De 5% op het geïnvesteerde bedrag is enkel voor mensen die een beleggingsrekening openen, dus de spaarrekening en termijnrekeningen vallen hier niet onder.
Ook overschrijvingen tussen de rekening blijken niet mogelijk te zijn.
Wat de vrouw aan de telefoon aankondigde was wel dat er in de toekomst ook acties op touw gezet zullen worden voor de spaar- en termijnrekeningen.
Dus ik wacht maar even voor een nieuwe termijnrekening denk ik. Helaas vergeten vragen wanneer dat ong. zal zijn
Toen ik in maart voor het eerst een aanvraag voor het openen van een termijnrekening deed bij Medirect, werd er automatisch een gratis beleggingsrekening aan gekoppeld.
Men liet mij weten dat deze o.a. diende voor de uitbetaling van de rentes van termijnrekeningen, het kapitaal op het einde van de termijnen, en om nieuwe rekeningen te openen.
Uiteraard ook als tussenrekening voor effecten.
Maar als ik het goed begrijp geldt deze promo actie alleen voor wie die rekening opende nà 21/4.
Men liet mij weten dat deze o.a. diende voor de uitbetaling van de rentes van termijnrekeningen, het kapitaal op het einde van de termijnen, en om nieuwe rekeningen te openen.
Uiteraard ook als tussenrekening voor effecten.
Maar als ik het goed begrijp geldt deze promo actie alleen voor wie die rekening opende nà 21/4.
Zou je dan vanuit die beleggingsrekening een termijnrekeing kunnen openen?
Ja, ik heb dat reeds gedaan voor een paar extra termijnrekeningen die ik enkele weken later opende.
Het is toen dat hun klantendienst mij de nodige uitleg gaf over het gebruik van die beleggingsrekening.
Het is toen dat hun klantendienst mij de nodige uitleg gaf over het gebruik van die beleggingsrekening.
Dus als ik een beleggingsrekening open; 2000 euro stort en een termijnrekeing open dan zou ik 100 euro moeten krijgen??
Ja, klopt.
Een termijnrekening mag maar moet niet.
Een termijnrekening mag maar moet niet.
Er heerst nogal wat onduidelijkheid over de rekeningen bij MeDirect Bank en m.i. heeft de bank dit volledig aan zichzelf te danken ...
Toch heb ik even de tijd genomen om een en ander uit te klaren (ook en vooral voor mezelf).
1. Als je klant wordt bij MeD start je met een Geldrekening (eigenlijk een belachelijke naam die geen enkele inhoud dekt); tevens moet je een externe zichtrekening opgeven ( voor je allereerste storting(en) en latere terugboekingen.
Deze geldrekening is eigenlijk de draaischijf voor alle verdere interne en externe bewegingen.
2. Binnen de bank kan je bovendien volgende rekeningen openen:
a. Beleggingsrekening: voor het beheren van effektentransakties en als wachtrekening voor aankoop van effekten.
b. Express Spaarrekening: geeft momenteel 1,50 % netto rente en is dagelijks opvraagbaar zonder wachttermijn.
c. ME3 Spaarrekening: geeft momenteel 2,10 % netto en is opvraagbaar mits een opzeg van 3 maanden ; beide spaarrekeningen keren driemaandelijks rente uit.
d. Termijnrekening: hoeft geen verdere uitleg.
Toen ik enkele weken geleden een termijnrekening opende, vroeg ik enkel naar deze rekening. Op mijn dashboard echter staat ook een Beleggingsrekening vermeld met een nummer dat niet conform de normale rekeningstructuur is.
Correct me if I am wrong ...
Toch heb ik even de tijd genomen om een en ander uit te klaren (ook en vooral voor mezelf).
1. Als je klant wordt bij MeD start je met een Geldrekening (eigenlijk een belachelijke naam die geen enkele inhoud dekt); tevens moet je een externe zichtrekening opgeven ( voor je allereerste storting(en) en latere terugboekingen.
Deze geldrekening is eigenlijk de draaischijf voor alle verdere interne en externe bewegingen.
2. Binnen de bank kan je bovendien volgende rekeningen openen:
a. Beleggingsrekening: voor het beheren van effektentransakties en als wachtrekening voor aankoop van effekten.
b. Express Spaarrekening: geeft momenteel 1,50 % netto rente en is dagelijks opvraagbaar zonder wachttermijn.
c. ME3 Spaarrekening: geeft momenteel 2,10 % netto en is opvraagbaar mits een opzeg van 3 maanden ; beide spaarrekeningen keren driemaandelijks rente uit.
d. Termijnrekening: hoeft geen verdere uitleg.
Toen ik enkele weken geleden een termijnrekening opende, vroeg ik enkel naar deze rekening. Op mijn dashboard echter staat ook een Beleggingsrekening vermeld met een nummer dat niet conform de normale rekeningstructuur is.
Correct me if I am wrong ...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Ik heb gebeld naar MeDirect, dat mag dus niet. Het is enkel geldig op een effectenrekening.Lukske schreef:Dus als ik een beleggingsrekening open; 2000 euro stort en een termijnrekeing open dan zou ik 100 euro moeten krijgen??
Ik vroeg hen 'Mag ik 2000 euro storten op mijn geldrekening om die daarna onder te brengen in een termijnrekening?'
De vrouw aan de telefoon zei dat er in de toekomst ook acties komen voor termijnrekeningen.
Jammer, maar helaas. Als het zo makkelijk was had ik het wel gedaan.